petek 09.05.2008, 14:34
Evropski poslanec iz Avstrije ostro proti slovenskim vinjetam
Dunaj - Avstrijski socialdemokrati (SPÖ) so od Evropske komisije zahtevali, da preveri slovensko uvedbo vinjet.

Avstrijski poslanec v Evropskem parlamentu Jörg Leichtfried, strokovnjak SPÖ za promet in zastopnik stranke v Evropskem parlamentu, je danes ostro kritiziral načrtovano uvedbo vinjet na slovenskih avtocestah, ker naj bi te nesorazmerno obremenile tranzitne potnike in turiste. Leichtfried namerava s tem seznaniti Evropsko komisijo in slovensko predsedstvo EU.
Slovenske vinjete diskriminatorne do državljanov EU?
Leichtfried namerava od Evropske komisije najprej izvedeti, ali v tej zadevi aktivno sodeluje, nato pa bo od oblasti v Bruslju zahteval, da preverijo, ali je slovenska uvedba vinjet diskriminatorna do državljanov EU.

Nesorazmerna obremenjenost turistov in tranzitnih potnikov
Kot poudarja Leichtfried, "bodo turisti in tranzitni potniki prav v času počitnic nesorazmerno obremenjeni". Po njegovem gre za diskriminacijo tujih državljanov EU v primerjavi s slovenskimi državljani. "Kajti za domače voznike se bo cestnina občutno zmanjšala, medtem ko bodo morali tuji vozniki osebnih avtomobilov v tranzitu sedaj seči globoko v žep," poudarja.
Evropske avtomobilske zveze zahtevajo sedem- oz. desetdnevne vinjete
Tudi nekaj evropskih avtomobilskih zvez je nedavno kritiziralo odločitev Slovenije. Med drugim so opozorile, da bodo morali tuji vozniki od 1. julija za uporabo slovenskih avtocest plačevati kar do 300 odstotkov več kot doslej, in zahtevali sedem- oz. desetdnevne vinjete. Kot so spomnile, je Evropska komisija leta 1996 od Avstrije prav zaradi turistov zahtevala uvedbo mesečnih in tedenskih vinjet.
STA
Foto: BOBO, STA
- Vsi članki iz kategorije
- Prejšnji članek: Zelena luč za soobstoj gensko spremenjenih rastlin
- Naslednji članek: Žerjav o predoru Markovec že s tožilko in policijo
- Najnovejše iz kategorije
- Gospodarska gibanja: Umirjanje inflacije, težava primanjkljaj na tekočem računu
- Luka Koper zanika načrte o sežigalnici komunalnih odpadkov
- Droga Kolinska prodaja zemljišča v Ljubljani
- Delavci Iskre Avtoelektrike bodo soudeleženi pri dobičku
- Prvi mož Geoplina: Slovenija bi z Južnim tokom dobila zanesljivejšo oskrbo
- Terme Čatež tudi pod drobnogledom ATVP
- Z dohodnino ustanovi za pediatrično kliniko namenili okoli 20.000 evrov
- WTO: Pogajanja vse intenzivnejša
- Dobri rezultati pognali evropske indekse
- McDonald's v četrtletju z višjim dobičkom
- Še petič zapored navzgor
- Dars lani s 5,25 milijona evrov bilančnega dobička
- V Ljubljani odprt nov bencinski servis 24/7
- Pergerjeva s tožbo zoper krivdno razrešitev
- Fajsova še leto na čelu Centra Naložb















Komentarji
Komentarjev: 40
1. dusanv09.05.2008 14:53:42
(+14)

Cene so takšne kot so in pika. Naj Avstrijci naredijo enodnevne vinjete če smo že pri tem. Škrtaši...
2. pjerebi109.05.2008 14:55:16
(+7)

kdo vas prosi da vozite po naših cestah--prav je tako
3. RaceBoy09.05.2008 15:00:52
(+9)

..tud jz se pelem najvec 3x po avtocestah pa bom se zmeri mogu kupt vinjeto...kljub 3x manjsi placi ku je v avstriji :)
4. jps09.05.2008 15:07:25
(+26)

jaz grem enkrat na leto v Grac pa jo moram kupt. Kaj se sploh te jodlarji mešajo v slovenijo majku jim.
5. andro09.05.2008 15:27:43
(+8)

disnylend pariz vstopnina za 1 dan odrasli 59 eur,otroci od 2 do11 let 49 eur,vstopnina legoland 35 eur,... cena nafte v nemčiji 1,5 eur/l,...dajmo mesečne vinjete za 33 eur pa bo mir
6. Laura09.05.2008 15:28:54
(-4)

Jst jim dam prav. Saj v Avstriji imajo tud tedensko vinjeto . Tudi mi bi lahko imeli vsaj mesečno.
7. skalex09.05.2008 15:30:08
(+15)

Pa kaj se te jodlarji in švaboti kar naprej neki jajcajo če jim 35 eur tolk podraži dopust pol nej bojo pa doma
8. gorbi09.05.2008 15:30:23
(+11)

se kar strinjam z Avstrijci, Nemci, Hrvati, ..., o uvedbi mesečnih vinjet ( zakaj pa ne ), cena naj bo pa med 30 in 35 EUR
9. Kauko09.05.2008 15:32:09
(+5)

Ja omg no, osterejheri. Zakaj pa morem jaz plačevat ko grem kaj k njim? Talenti eni. Naj kar plačajo, saj majo dovolj denarja.
10. BigZ09.05.2008 15:35:42
(+3)

Pa kaj je narobe z vami! Sej oni imao tudi vinjete za krajsa obdobja, tako bi morali imeti tudi mi! Eden za drugim bolj nevščljiv od drugega. Primerjajte koliko avtocest imajo Nemci in Avstrijci..... koliko pa mi? Ki jih sploh še nimamo!
11. michael09.05.2008 15:38:43
(+13)

Zakaj ne uvedemo tedenske vinjete po 20 EUR,pa naj potem kupijo dve,saj so vsi dlje na hrvaškem kot en teden. Naj se tranzitni vozniki zavedajo,da moramo za njimi pospravljat smeti,ki jih pustijo,kjer se ustavijo.To pa imamo edino od njih.Pa naj hrvaška zniža svoje cene pa ne bodo tujci na slabšem .
12. gorbi09.05.2008 15:41:13
(+7)

Kolk tunelov je treba pr nas plačevat ( razen karavanke; skupaj z avstrijci ), kolk mostnin se pri nas zaračunava, . . .???, avstrija ma vsaj en tunel, ki ga je treba plačat, hrvaška ma vsej en most, ki ga je treba plačat, to pa tud ni zastojn
13. venet09.05.2008 15:42:31
(-1)

Ko bi vsi skupaj pokazali toliko nacionalne zavesti ko gre za vprašanje južne meje kot jo sedaj pri vinjetah, danes Joras ne bi imel problemov s cvetličnimi koriti. Sam sem že večkrat trdil da je ta sistem diskriminatoren. Cilj tega je samo napolnit izpraznjeno blagajno DARS-a, ki ga je Bajuk zadolžil v za visoke zneske. V Avstriji lahko kupite vinjeto za 10 dni, oziroma sedaj za mesec. Pri nas to ne bo mogoče, kar je brez dvoma diskriminatorno, poleg tega je kršeno osnovno ekološko načelo.
14. Hera09.05.2008 15:48:38
(+5)

Hočeš, nočeš bo treba uvesti tudi vinjete za krajše obdobje.
15. Kauko09.05.2008 15:51:49
(+1)

To da ni tedenskih vinjet pri nas, je itak čudno. Samo, saj se je govorilo, da bodo tujci meli neke vinjete za krajši čas al ne? Mislim, da se bi oni isto bunli, če bi mi uvedli tedenske kot jih imajo oni. Škrt je pač škrt.
16. Damijan09.05.2008 16:14:27
(+1)

jaz ne vem zakaj ne uvedemo mesečne vinjete za nekih 30€ ali pa kakšen simboličen € manj, pa ne bo problemov, ali pa dnevne za 10€ pa je.
17. gumi09.05.2008 16:27:52
(+11)

"Menijo, da bodo imeli letos turisti zaradi slovenskih vinjet znatno višje stroške počitnic." - Koliko je že cena polletne vinjete? 35€? Koliko pa potem stane enotedenski dopust za 4 osebe? 20€? Ne se hecat! pa uvedimo se tedenske vinjete po 30€ tako kot predlaga vecina. Se bolje pa bi bilo 5-dnevne po 20€ - pa naj placajo 2x :-)
18. primorec09.05.2008 16:27:56
Hrvati hočejo Jorasovo zemljo,Avstrici naše konje,Italjani naš Kras, Madžari ne vem kaj..Ubogi Slovenci vedno nas nekdo napada,pa tako smo pridni in tako boga boječi.Niti svojega načina plačevanja avtocest nam ne privoščijo.CALIMEROLAND
19. iMatej09.05.2008 16:37:13
(+2)

nekje je treba začet z vinjetami, sej bojo mnde postopoma tut za krajši čas uvedl...
20. barvna09.05.2008 16:59:32
(+4)

Ja kaj pa uni k se sm enkrat peljejo čez pa ni pošteno da plačajo čez 30E. Naj uvedejo tedenske za 15E pa bo
21. delavc09.05.2008 17:52:17
(+4)

mislim da bi mogli še mal podražit vinjete za tujce matr jim škrto vse hočejo zastonj pri njih morš pa vse dvakratno plačat nema ništa cene vinjete je čist ok naj plačujejo če se hočejo vozit po sloveniji saj tko nimamo drugega od njih kot pa kup smeti ki jih mečejo iz avtomobilov naj plačajo drugače pa doma v lavorju
22. George09.05.2008 18:29:57
Vinjete za krajše obdobje (3 dni ali 1 teden) definitivno manjkajo v ponudbi Slovenije. Kdo pa mora v Avstriji kupiti letno vinjeto, če za par dni potuje v Nemčijo?
23. PIPI09.05.2008 18:57:18
(-3)

PRAV IMAJO . SAJ LE NAŠI NISO MISLILI Z GLAVO. PREPROSTO BI KOPIRALI AVSTRIJCE IN BI BIL SEDAJ MIR. KOT, DA NEBI TO ŽE NAPREJ VEDELI.
24. primorec09.05.2008 19:28:59
(+1)

Avstrijskega poslanca nimajo kaj brigat slovenske vinjete,saj to ni njegov problem!Slovenske medije pa prosim,da ni treba objavit čisto vse pizdarije,ki jih pišejo o Sloveniji,še posebno Avstrijci enostavno ignoriraš pa je.Malo ponosa!
25. George09.05.2008 19:55:31
(+12)

Ljudje božji, malo razmislite. Peljite se z avtomt - denimo na Poljsko - za 1 teden. Po vaši logiki bi morali v povsod, torej v Avstriji, na Slovaškem, Češkem in Poljskem plačati po sto evrov za letne vinjete. Ali bi se raje vozili 1000 km v eno stran kot nekateri naši "cestninskivarčevalci" iz Ljubljane v Maribor po starih cestah Po mojem prepričanju potrebujemo tedensko vinjeto za 15-20 EUR, mesečno vinjeto za 40-50 EUR in dražjo letno vinjeto za 100 EUR. In sankcije. Dajmo, minusi!!!
26. primorec09.05.2008 20:07:10
(-2)

George ma se strinjam s tabo,ampak problem je v temu ,da Avstrice to nič ne briga,bomo sami zajebali in sami plačali!Naši poslanci tudi ne solijo Avstricem pamet kako se rešit pedofilije in ostalih pizdarij ! MALO PONOSA IN DRŽAVOTVORNOSTI!
27. Skippy09.05.2008 20:14:04
primorec: ti pozabljaš, da smo mi v Evropski uniji, kjer je potrebno upoštevati tudi ostale? Če se že gremo neke naddržavne tvorbe, potem je pravilno, da ne delamo razlik med domačimi in tujimi.
28. George09.05.2008 20:26:51
(+9)

Filozofija EU temelji na medsebojnem spoštovanju in dogovarjanju. Če jim povemo, da ceste niso zastonj, bodo to razumeli. Ne bodo pa razumeli, da bi oni morali plačevati naše kredite, da jih zato odiramo, če želijo na dopust - kamorkoli, k nam h Hrvatom, Italijano, v Bosno zaradi mene.Mi se fijakamo celo leto za 50 EUR, oni pa se za ta denar peljejo enkrat letno z Jesenic do Ilirske Bistrice in nazaj. Vmes jih pa še dvakrat vržemo z avtoceste malodane na makadam. Jim boste pogledali v oči?
29. primorec09.05.2008 20:30:09
(-1)

Skippy potem pa bodimo za vedno Dunajski konjarji!
30. nichiren09.05.2008 20:38:38
(+6)

tedenska vinjeta 10€ ,ali bodo skrajšali počitnice na hrvaškem ali pa kupili vinjeto dvakrat
31. luki09.05.2008 20:43:22
(+3)

lJUDJE, BODIMO REALNI. SAM SEM ŽE TAKOJ PO UVEDBI VINJET ZASTOPAL MNENJE, DA LE 2 VRSTI VINJET(polletne in letne) NISTA DOVOLJ. OBVEZNO JE TREBA UVESTI TEDENSKE VINJETE (ALI VSAJ DVOTEDENSKE OZ. TRITEDENSKE OZIROMA MESEČNE). AVSTRIJCEM MORAMO V TEM PRIMERU DATI POPOLNOMA PRAV. UPOŠTEVAJMO REALNOST, NE BODIMO DISKRIMINATORNI (IN PRIVOŠČLJIVI TISTIM, KI SO V TEŽAVAH). TREBA JE UPOŠTEVATI VSE SOCIALNE SLOJE.
32. primorec09.05.2008 20:46:31
(+6)

MI smo lahko v Evropi,toda če hočemo,da nas bodo spoštovali moramo pokazati malo samozavesti,pa tudi če nimamo prav!Treba je vedeti,da v Milanu še vedno ne vejo kje je Sovenija.Avstrici pa nas tudi nevem kako ne cenijo!
33. Tara09.05.2008 22:16:14
(+8)

Za Avstrijce je Slovenija tranzitna dežela do Hrvaške.... naj plačajo!!!!!!!!
34. sly09.05.2008 23:22:04
(+10)

Pa kakšna obremenitev tranzitnih potnikov neki ??? Pa naj si ta Jörg Leichtfried izračuna malo sedanje in kasnejše stanje pa bo prišel do dejstval, da ni neke bistvene razlike (danes stane pot iz Šentilja do Kopra 10,55€- se pravi v obe smeri 21,10€). Polletna vinjeta bo stala 35€ - torej 13,90€ bo pač razlike. Upam, da ubogim avstrijskim turistom le ne bo treba skrajševati dopusta zaradi nastale razlike!!!
35. stal09.05.2008 23:44:57
(+5)

Ker slabi zgledi vlečejo bodo tudi avstrijci lahko ukinili dvotedenske vinjete in imeli samo polletne in letne.Za zagovornike dejanskega sistema ki bo v sloveniji je to čisto prav,vendar za zagovorniki zdravega razuma ki tega sistema ne zagovarjamo tega ne zaslužimo.Če bi avstrijci ukinili dvotedenske vinjete pa bomo vsaj vedeli od kod je prišla pobuda. Dejmo minusi.
36. Skippy10.05.2008 04:55:45
(-1)

sly: vi sploh ne veste, kaj govorite. Avstrijci, Nemci in Italijani v Sloveniji povprečno uporabljajo samo 15 km naših avtocest. Pravzaprav nikoli se ne vozijo na relaciji Šentilj-Koper.
37. Skippy10.05.2008 04:57:00
(+6)

Tara: vaša izjava je tako bedasta, kot da bi Avstrijci rekli: Avstrija je za Slovence samo tranzitna dežela do Nemčije, naj plačajo 100 evrov za obvezno letno vinjeto. Me zanima, kako bi se počutili ob takšnem nategu.
38. mario10.05.2008 08:50:34
(+13)

Trla baba lan, ... Tako neumni, da ne bi vedeli, kaj bo sledilo, pa celo klerojanšisti niso. Tista, da nam bodo tujci plačevali avtoceste in vinjetne predvolilne malverzacije, je bila itak muenchausenovska. Sedaj pa: dragi državljani - mi smo hoteli dobro, ampak grda Evropa ...
39. mjammjam10.05.2008 13:51:35
(+9)

V bistvu imajo prav. Tud nam nebi bilo prav če bi morali plačati mesečno vinjeto za enkrat se v Graz peljat a ne ? Mislim pa da je problem drugje. Namreč problem bo nadzorovat uporabo vinjet in raje pokasirajo od manj ljudi več, kot pa od mnogih malo. Enako je tudi z novimi kaznimi. Tistih par udariš več, kot pa da bi na cestah naredil red ali pa izterjal kar je treba izterjati
40. jps11.05.2008 08:17:43
(+2)

Ja bogi avstrijci,bodo morali skrajšat dopust na hrvaškem.Vem kako lahko pršparajo,grejo na morje čez madžarsko ali pa čez italijo pa na trajekt,pa ne bodo rabili plačevat tem grdim,hudobnim slovencim,majku jim.Al pa jim naj Hajder zgradi most cez,najlažje je uničevat SLOVENSKEceste zastonj. p.s.v vsaki vojni smo jim mi plačevali visok davek,zdaj pa naj oni nase vinjete.
Prijavi se
Registriraj se!