ponedeljek 27.10.2008, 10:00
Zimske gume 2008/2009
Površina stika pnevmatike s podlago je podobna velikosti človeške dlani. To pomeni, da se avtomobil ceste dotika zgolj s štirimi dlanmi, zato je pomembno, da so te "dlani" kar se da kakovostne.

Primerjalna tabela preizkušenih gum dimenzije 175/65 R14
Primerjalna tabela preizkušenih gum dimenzije 195/65 R15
PDF datoteki za prenos!
Širina bistveno ne vpliva na površino oprijema
Najprej razčistimo, širša guma se ceste ne dotika na dosti večji površini. Razlike so minimalne, pri zelo širokih pnevmatikah je prečnega oprijema resda več, je pa zato vzdolžni oprijem krajši. Nekako tako, kot bi dlan o kateri smo govorili, obrnili za devetdeset stopinj. Širša guma na suhi podlagi seveda ima določene prednosti. Ker se bočno manj zvija, je oprijem v zavoju boljši, ima pa tudi slabosti, ki se zlasti rade pokažejo pozimi oziroma na slabo oprijemljivih podlagah.
Kaj je pomembneje, starost ali globina profila?
Večina voznikov pri preverjanju pnevmatik pogleda le globino profila. Če je tega dovolj, je guma še dobra, torej je še ni potrebno zamenjati. Res ne? Globina profila nedvomno je pomemben faktor pri pnevmatiki, pravzaprav ena najbolj pomembnih lastnosti za varno vožnjo, nikakor pa ne najpomembnejša. Bolj kot globina profila je pomembna starost pnevmatike, nekaj, česar veliko ljudi ne preverja oziroma niti ne zna preveriti. Boljša bo namreč kombinacija dve leti stare gume s štirimi milimetri profila, kot pa deset let stare in neobrabljene.
Hm, kje pogledam podatek o starosti …
Ob boku ima vsaka pnevmatika cel kup simbolov, poiskati pa moramo oznako DOT. Ta je sestavljena iz kopice številk, zanimajo pa nas le zadnje štiri. Te nam povedo, kdaj je bila guma izdelana, pri čemer prvi dve številki pomenita teden in drugi dve leto. 1308 bi tako pomenilo trinajsti teden v letu 2008. Včasih so bile oznake trištevilčne, na koncu pa je bil postavljen poln oziroma prazen trikotnik. Teh oznak ne bomo razložili, saj so se uporabljale le do leta 2000, kar pomeni, da je v tem primeru guma stara že najmanj osem let, torej samo še za v smeti. Lahko se tudi zgodi, da oznake DOT na pnevmatiki ne boste našli, v tem primeru pojdite na drugo stran vozila (običajno bo prava desna), saj nekateri proizvajalci oznake dajejo le na eno stran gume.
… in kako naj vem, če je profila še dovolj?
Večina novih pnevmatik ima v kanalih profila posebne izbokline, imenovane TWI (trade wear indicator). Ko se profil obrabi do te mere, da je poravnan z omenjeno izboklino, je skrajni čas, da pnevmatiko zamenjamo. Ko je guma enkrat nameščena na vozilu, je težje najti, kje točno so v profilu izboklinice, zato najdemo na boku gume oznako TWI in na tistem mestu v profilu se potem nahaja indikator.
Količina profila in akvaplaning
Zakaj je globina profila sploh pomembna? Dejavnikov je več, lahko pa njeno pomembnost ponazorimo z rezultati preizkusa. Z enakim tipom pnevmatike in enakim vozilom so preizkušali, pri kateri hitrosti prihaja do splavitve. Na cesti je bilo osem milimetrov vode, kar je relativno malo, saj ima vsaka luža in tudi večina kolesnic večjo globino. Pri novi pnevmatiki, z osmimi milimetri profila, je do akvaplaninga prišlo pri 80 km/h. Ko so preizkus naredili s pnevmatiko, ki je imela le 3 milimetre profila, je do akvaplaninga prišlo že pri 69 km/h, pri le 1,6 milimetra profila (pri letnih pnevmatikah zakonsko še vedno dovolj profila) pa je bila hitrost še precej nižja, le 54 km/h.
Simetričen ali asimetričen profil?
Vsaka od omenjenih dveh oblik profila ima svoje prednosti in slabosti, spet pa se bomo vrnili k akvaplaningu. Usmerjen oziroma "smrekast" profil ima po vsej svoji podlagi enako široke odvodne kanale. Zaradi tega je načeloma manj občutljiv na splavitev, saj voda lahko hitro odteka. Pri nesimetričnem profilu je namreč težava v tem, da so vzdolžni kanali široki in lahko sprejmejo veliko količino vode, zaplete pa se potem, ko omenjeno vodo želimo čim hitreje spraviti iz njih. Ker so odvodni kanali mnogo ožji od tistih vzdolžnih, pa to ne gre tako hitro.
Kdaj ste nazadnje preverili pritisk?
Le redko se vozniki odločimo, da bi preverili tlak v pnevmatikah, običajno nam to dvakrat letno naredi vulkanizer, ko menjamo zimske za letne gume in obratno. To je premalo, priporočljivo bi bilo namreč tlak preverjati vsaj enkrat na dva meseca, če smo veliko na cesti, pa še pogosteje. Tudi kdaj preverjamo tlak je pomembno. Guma mora biti hladna, saj drugače ne bomo dobili pravih podatkov. To ne pomeni, da je treba vstati sredi noči, brez težav se lahko zapeljete do prve bencinske črpalke in tam preverite tlak. Ne bo pa dobro, če se boste na poti na dopust ustavili na Ravbarkomandi in poleg kave želeli preveriti še pritisk v gumah.
Plin za enakomeren tlak
S plinom ostaja tlak v gumi vedno enak!
Ob uporabi posebnega plina bo tlak ostal enak tudi takrat, ko se bo pnevmatika segrela. Plin nima dodanih nobenih primesi, zato se med vožnjo tudi ne razteza, tlak pa tako ostaja vedno enak. Je pa res, da premalo napolnjene pnevmatike ne boste "dofilali" na bencinski črpalki z zrakom, ampak po potrebi dodali enak plin, kot ga že uporabljate.
Nevarne notranje poškodbe
Prenizek ali previsok pritisk lahko pripeljeta do višje porabe goriva in neenakomerne obrabe profila, do slednje lahko pride tudi zaradi napačno nastavljene optike ali hitrejše vožnje skozi ovinke. Najbolj nevarne pa so poškodbe, ki nastanejo na pnevmatiki zaradi vožnje preko robnikov in ostalih ovir. Nevarne so zlasti zato, ker se pogosto navzven poškodbe ne opazi, saj ta nastane na notranjem delu karkase, pri čemer lahko guma (ko se segreje) tudi eksplodira. Če že moramo zapeljati na pločnik, bomo to storili s čim nižjo hitrostjo in pod pravim kotom, da se bo nastala sila čim bolj porazdelila po profilu, tudi ta manever pa odsvetujemo tistim z večjim premerom pnevmatik. Te so zaradi običajno nižjega profila bolj občutljive in tudi aluminijasta platišča pri tem manevru lahko hitro poškodujete.
Pozimi z zimskimi gumami
Varčevalni ukrepi včasih povzročijo, da ljudje tudi pozimi uporabljajo letne ali celoletne pnevmatike (v prtljažniku pa verige). Povedati je treba, da takšna guma v mrzlih zimskih dneh tudi nova ne ponuja tako dobrega oprijema, kot zimska, zato bo zavorna pot nedvomno daljša, vodljivost pa slabša. Koliko daljša? Na suhi podlagi ne prav dosti, na zasneženi cesti pa je pri 60 km/h razlika lahko že dvajset metrov.
Anže Jereb
Foto: Nokian, Anže Jereb
- Vsi članki iz kategorije
- Prejšnji članek: Snow Motion
- Naslednji članek: AMZS test zimskih pnevmatik dimenzije 175/65 R14
- Najnovejše iz kategorije
- Najboljši motorji 2009
- Nissanova "anti scratch" barva
- Stop & Start v yarisu
- Brezplačno do predpisanih oznak na gumah!
- Zbogom konji in palci
- Letne gume 2009
- AMZS test letnih pnevmatik dimenzije 205/55 R16
- AMZS test letnih pnevmatik dimenzije 185/60 R14
- Preskusili smo Volvov sistem city safety
- Oči na pecljih
- Samodejne dolge luči
- Električno postavljanje naslonjal
- Kamera v stranskem ogledalu
- Preizkus aktivnega tempomata v mestu
- Kamera za preprečevanje trkov s pešci





































Komentarji
Komentarjev: 86
1. JM28.10.2008 07:44:37
(+3)

Dober pregled!
2. spam28.10.2008 10:30:43
(+4)

Poučen članek opremljen s slikami, ki so v veliko pomoč. Bravo!
3. Matej xD28.10.2008 14:08:29
(+3)

JM, sej je dost, če enkrat napišeš. Bomo razumel.
4. Bl@z328.10.2008 18:16:51
jebentiš, spet bo treba gume kupt!
5. apodlog128.10.2008 18:28:49
(+5)

Ta članek bi lahko v začetku novembra bil kar na vstopni strani Siol portala z oznako PREBERI NUJNO!
6. maj29.10.2008 03:29:50
(-6)

Upam, da bo tudi letos zima topla in brez snega. Lani sem z letnimi gumami prišel brez najmanjše težave skozi zimo. V času sneženja z letnimi gumami res ni za na cesto, če je pa cesta nepoledenela in nezasnežena so pa letne gume čisto ok in po mojih izkušnjah ni opazne razlike pri zavorni poti.
7. mumbly29.10.2008 14:36:42
(+2)

Vsi prodajalci avtomobilov se hvalijo, kako hitro njihovo vozilo pospeši od 0 do 100, noben pa nezna povedati, kako hitro se vozilo ustavi od 100 do 0. Dobre in prave gume ter dobre zavore so več vredne kot vsak avto. Kaj ti če še tako dober avto, če imaš slabe gume in zavore in se ne moreš ustaviti. Opazil sem,tako mimogrede, da nekateri reveži kupijo najdražji in najboljši avto, potem jim pa za vzdrževanje in za gume zmanjka.
8. Matej xD29.10.2008 16:17:54
(+5)

mumbly, pa kupš renault-ja, ki ima 5 zvezdic v pasivni varnosti. Trenutno ma Renault največ modelov s petimi zvezdicami v pasivni varnosti.
9. mumbly29.10.2008 16:42:38
(+1)

mam peugeota 5*
10. stjani29.10.2008 17:09:27
(+1)

Članek je poučen, samo bi bilo bolje, da ne bi učili krive vere: - širina gume vpliva pozitivno na oprijem v večini situacij. Ne samo na suhem, ampak tudi na snegu in ledu. Edino v globokem snegu in v plundri je ožja pnevmatika v prednosti. In pri akvaplaningu, če nimamo več dovolj velike globine profila... - 10 let stara pnevmatika je na koncu svoje življenske dobe, vseeno pa večina proizvajalcev zagotavlja, da se do 5 let starosti pnevmatike njene lastnosti ne razlikujejo bistveno od novih
11. stjani29.10.2008 17:13:56
(+1)

tako da se okoli datuma proizvodnje dela prevelika panika. Hkrati malce bolj dol navedeno, da je pnevmatika letnik 1999 že za v smeti tudi pretirana. Letošnjo zimo bo še čisto OK se z njo voziti. Na sliki v članku ni TWI indikatorjev. Je pa v zvezi z njimi ena težava. Običajni in zahtevani so visoki 1,6 mm, kar je zakonski minimum za letne pnevmatike. Nekatere novejše zimske imajo posebej še indikatorje visoke 4 mm, ampak to v Sloveniji spet ni rešitev (3 mm zakonska meja).
12. stjani29.10.2008 17:18:22
(+1)

Lepa slovenska beseda za akvaplaning je SPLAVANJE. Primerjava usmerjenih in asimetričnih profilov je napačna, saj lahko imajo pnevmatike z obema profiloma enake lastnosti glede splavanja. Še posebej pa je napačen zaključek uporabnikov, da je usmerjeni profil v splošnem boljši v dežju. Namreč, splavanje je samo ekstremna situacija, dokler do njega ne pride pa ima boljši oprijem pnevmatika z boljšo zmesjo.
13. stjani29.10.2008 17:21:45
(+1)

Tlak v pnevmatiki ("pritisk" je sila, ne tlak - fizika 7 razred OŠ) pri sodobnih radialnih pnevmatikah ne vpliva več na nepravilno obrabo. Problem prenizkega tlaka je predvsem krajša življenska doba. Primer: pri 1 bara namesto 2 bara tlaka je poraba goriva večja za 5%, življenska doba pa se zmanjša za skoraj 50%. Seveda pa je res, da je vozilo tudi slabše vodljivo, lahko pa ima krajšo zavorno pot...
14. stjani29.10.2008 17:24:54
(+1)

"poseben plin" imenovan tudi dušik se za polnjenje pnevmatik uporablja zaradi teoretičnih prednosti, ki pa so v praksi neizmerljive. Problem je tudi v tem, da dušik že tako ali tako predstavlja več kot 70% sestavin v zraku... Glede uporabe letnih in celoletnih pnevmatik pa je tako: bolje je poleti voziti z zimskimi kot pozimi z letnimi. In v tem smislu so napravljene tudi celoletne - v bistvu gre za pnevmatike z "zimsko" zmesjo in lamelami, le na bokih je lamel običajno manj...
15. stjani29.10.2008 17:29:45
(+1)

...da se izboljša vodljivost na suhem cestišču. Tako da ne glede na to, kar gospod Jereb piše z veseljem uporabljajte celoletne pnevmatike, če delate zelo malo kilometrov. Bi bilo bolje, da bi omenil, zakaj je potrebno zimske pnevmatike napolniti z 0,2 bar višjim tlakom. Gre za težavo, da se tlak spreminja s temperaturo in bo pnevmatika napolnjena jeseni pri 20 stopinj celzija imela pri pozimi pri -5 prenizek tlak. Seveda pa pri polnjenju mrzlih pnevmatik pozimi in zunaj to ne velja.
16. stjani29.10.2008 17:30:54
(+1)

Napolnite jih z nazivnim tlakom in boste videli marca oz. aprila da bo tlak višji - za 0,2 bar. Srečno vožnjo :-)
17. kiki29.10.2008 17:33:41
(+1)

kaj ti mutiš stjani. pritisk je enako kot da bi rekel tlak!
18. herrflick29.10.2008 19:24:46
(+1)

iz lastnih izkušenj (na leto naredim 40 do 60 tisoč kilometrov) nobena pnevmatika ni več dobra konec leta ! pred časom ko pa sem delal do 10 tisoč je pa vsaka pnevmatika bila po treh letih trda kot kamen, ne glede na proizvajalca oz. letna ali zimska. Ljudje razmišljajte preden naredite ****je, "stare gume" - avto v "grabnu" in ceu kup stroškov s popravilom, kaj šele če pride do smrtne žrtve !!! Ne varčujte na gumah
19. herrflick29.10.2008 19:26:15
(-1)

9. mumbly se popolnoma strinjam s tabo !
20. deepBlue29.10.2008 21:25:19
(-2)

stjani.... glede na razlago si bil torej veliko odsoten v 7.razredu OŠ :) tlak=pritisk=sila na površinsko enoto.
21. waitapu29.10.2008 21:47:31
(+1)

Jaz sem zaposlen v gumarski branži in vam garantiram, da se glede starosti pnevmatik močno pretirava. 10 let je sicer res mejo, ko pnevmatika ni več varna a danes ljudje ne želijo kupiti niti lanske gume. Guma se stara zaradi naravnega kavčuka. Vendar je hitrost staranja močno odvisna tudi od okoliščin. Pravilno skladiščena guma se stara bistveno počasneje, kot pa guma na avtu. Guma se med vožnjo segreje in to pospeši staranje. Prav tako ji škodijo nizke temperature in sonce.
22. kleno1129.10.2008 22:47:23
(-2)

Mene pri zimskih pnevmatikah moti predvsem, da imajo samo grobe profile. Kot da se pozimi vozimo samo po globokem snegu. Profil bi lahko bil letni, samo zmes naj bo zimska. Ne pa da moraš celo zimo poslušat tuljenje gum, pa tudi oprijem na suhi cesti je slabši.
23. zauran29.10.2008 23:12:17
(+1)

Dobra guma je nova guma .
24. stjani30.10.2008 08:38:12
(+1)

@kiki & deepBlue: veliko ljudi meša pojme tlak in pritisk, ker so si v sedmem razredu zapomnili vse kaj drugega kot takšne detajle. Ni pa prav, da se meša ta dva pojma v članku, ki bi rad bil strokoven in ni prav, da vidva pišeta o nečem, kar se samo približno spomnita.
25. Matej xD30.10.2008 09:16:36
(+2)

stjani, se strinjam s tabo, sm zdej, ko je 9-letka je fizika prvič v osmem razredu 9-letne OŠ.
26. Đukelca30.10.2008 09:57:12
Stjani, grem po vrsti. Strinjam se samo v eni stvari in sicer napačen izraz pritisk in tlak. Kljub temu pa vsi verjetno razumemo kaj je avtor želel povedat, predvsem, ker vsi po vrsti v povezavi z gumami govorimo o pritisku. Je pa mogoče res napačno. Kar se tiče oprijema širokih gum, ne vidim, kje bi točno pisalo kje je široka guma boljša in kje slabša, torej je dodaten komentar brezvezen. Kolikor jaz preberem, piše le pozimi oziroma na slabih podlagah oz. nekej takega.
27. Đukelca30.10.2008 09:57:37
(+1)

Glede profila. Ko enkrat pride do akvaplaninga je dejansko že prepoznoi in oblika profila nima več bistvene veze, guma je namreč že zaplavala. Bo pa kasneje zaplavala guma, ki ima široke odvodne kanale torej s smrekastim profilom. Deset let stara guma tudi ni nič več dobra, sam sem bil enkrat na treningu varne vožnje in ti povem, da se lepo vidi razlike v gumah. Proizvajalci pravijo 6 let pa so zihr vzeli eno maksimalno dobo ko je guma še ok. Tut na treningu so rekli 4 leta.
28. Đukelca30.10.2008 09:57:53
Kar se tiče zimsko-letnih gum se spet motiš. Taka guma je slaba pozimi in slaba poleti. Ni pa tako slaba pozimi kot ena letna. Ampak dobra pa tudi ni, daleč od tega. TWI indikator je na sliki, je pa mal čudna slika in sm rabu minuto bulit vanjo, preden sem videl. Tista v odstavku in kako naj vem če je profila še dovolj. Spodaj v kotu je oznaka TWI, v kanalu pa se vidi dvignjen del. Prenizek tlak povzroči, da se guma upogne.
29. Đukelca30.10.2008 09:58:06
(+1)

Ne govorim o tlaku prenizkem za cca 0,2 bara, takrat se površina celo poveča, ker se del boka posede, je pa pri večji razliki oprijem zaradi upogibanja manjši. Finta plina v gumah je v tem, da plin nima mikroskopskih primesi kot jih ima zrak, zato med vožnjo ne pride do trenja in se ne segreva. In še za konec. Če smo res pedantni, tlak je treba v pnevmatikah spreminjat tudi, če peljemo kak težak tovor. Na pragu avta je običajno nalepka z vrednostmi, kjer je vse lepo razloženo ...
30. stjani30.10.2008 10:12:53
(+1)

@ Đukelca: a veš, da se tudi jaz s tabo strinjam samo v eni stvari? Da je na tisti sliki res indikator obrabe profila - je nisem povečal in logično, da nisem videl... Drugače pa: glede širine pnevmatik dodaten komentar je potreben, namreč tudi na slabi podlagi, pozimi in snegu je širši profil boljši, kadar ne gre za globok, ampak zvožen sneg in kadar gre za led. Površina v oprijemu se res ne spreminja veliko, vendar je pomembna širina oprijema in s tem več možnosti, da pnevmatika na cesti...
31. stjani30.10.2008 10:18:16
(+1)

..."najde" dovolj oprijema v smislu neravnin na ledu ali bolj utrjenega dela cestišča. Sicer pa nisi dobro prebral članka, saj v njem govori tudi o suhi cesti. Glede akvaplaninga je dejstvo, da veliko sodobnih gum prihaja na trg z asimetričnim profilom. To bi po tvoji in g. Jereba razlagi pomenilo, da imajo vse težave z akvaplaningom, pa najbrž ne bo tako - saj niso proizvajalci gum bolj neumni od vaju dveh? Pomembna je površina "negativnega profila", se pravi kanalov in lu****...
32. Đukelca30.10.2008 10:29:35
(+1)

Za čim boljši oprijem je potrebno imeti čim večji stik s cesto. Na suhi cesti v praksi bi to pomenilo, da je najboljša guma brez profila oz. brez kanalov. K tem težijo tudi vse ultrašportne gume. Se pa zadeva precej obrne ko govorimo o veliki količini vode, snega ali česarkoli drugega. Takrat je treba izpod gume spravit vodo čimprej proč. Količina profila je seveda pomembna, še bolj pa je pomembno kako hitro lahko spravimo vodo proč. In tukaj pomembno vlogo igrajo široki odvodni kanali
33. stjani30.10.2008 10:31:41
(+1)

Glede starosti gume je potrebno ločiti, kaj se šteje pod "novo gumo", kdaj in za koliko se prično lastnosti gume spreminjati in kdaj se ji v vsakem primeru izteče življenska doba. Stojim za tem, kar sem napisal, tvoj podatek pa je napačen. Seveda pa lahko zmeraj najdeva recimo 7 let staro gumo, ki je že čisto v ku*cu, ampak to še ni dokaz za pravilo. V priloženem AMZS testu so testirali tudi Goodyearovo letno-zimsko gumo in dosegla je šesto mesto in oznako priporočljivo....
34. stjani30.10.2008 10:36:23
(+1)

...tako da se ne "spet motim" ampak si ti spet nisi vsega dobro prebral. Glede tlaka v pnevmatikah je lahko tudi neenakomerna obraba res prisotna - ampak pri ekstremno prenizkem tlaku, če res niti okoli avta ne greš nikoli, da bi opazil, da se je guma že povsem sploščila. Za "normalne" lastnike avtomobilov pa je moja razlaga bolj točna, članek pa v vsakem primeru nepopoln. "Plin" v gumah je zgodba za domače mojstre, tako kot tista, da boš z 100 oktanskim bencinom prihranil gorivo. Mogoče...
35. stjani30.10.2008 10:39:55
(+1)

...ampak dokler tega nekdo ne izmeri, so to pač neumnosti. Do sedaj so še vsi testi kazali razlike, ki so bile manjše od merilnih pogreškov - in pluse in minuse in oboje enako malo verjetne. Pa ne piši o "mikroskopskih delcih v zraku", ker bo vsem očitno, da ti osnovna terminologija dela težave. In ja, za konec, tlak v gumah je potrebno spreminjati tudi glede na obremenitev vozila - ne samo glede obtežbe, ampak tudi glede hitrosti (kar sicer proizvajalci avtov ne omenjajo) - ampak to...
36. stjani30.10.2008 10:42:46
(+1)

...ampak do sedaj še to nikomur ni uspelo izmeriti, pa da bi bila meritev sama po sebi dovolj točna. Tlak v gumah pa je potrebno spreminjati glede na obremenitev vozila - ne samo obtežbo, ampak tudi predvidene hitrosti vožnje (kar sicer proizvajalci avtov več ne omenjajo, ker se je sedaj problem preselil v območje nad 150 km/h in torej teoretično samo v Nemčijo). Ker pa ta zadeva ni povezana z zimskimi pnevmatikami pač nisem imel občutka da res manjka v članku. Lepo bodi.
37. stjani30.10.2008 12:22:24
(+1)

Sorry, dvakrat sem tipkal isto, ker se je vmes nekaj zataknilo na povezavi.
38. dik30.10.2008 12:40:27
(+1)

Vse lepo in prav pri teh priporočilih. Kaj pa pri SLUŽBENIH VOZILIH. Dobiš potni nalog in moraš odpeljat, čeprav poznaš priporočila o starosti gum. KAKO NAJ ZAVRNEM VOŽNJO Z OSEBNIM VOZILOM na primer S PET LET STARIMI GUMAMI, PROFIL JE PA ŠE DOBER. Takoj bi šel na disciplinsko. Delodajalec ne bo želel zamenjati "dobrih gum", jaz pa vem, da je nevarno. Kako se lahko pomagam? ZAKONODAJA NE SLEDI PRIPOROČILOM!!!!!
39. Nevtralni30.10.2008 13:27:17
(+1)

dik, pelji po predpisih oziroma s hitrostjo primerno razmeram na cesti in stanju avtomobila. Na tak način boš tudi s starimi pnevmatiki prišel na cilj!;-)
40. baseti30.10.2008 17:53:48
(+1)

Poznam ljudi, ki so kupili avto z vsemi mogočimi in nemogočimi varnostnimi komponentami, pri gumah pa šparajo in izberejo cenejše z izgovorom "saj so danes že vse gume dobre...". Bull ****!!! Zavorna pot je različna po več metrov, to pa pomeni da boš zletel v prepad ali pa ne...
41. thinc30.10.2008 21:07:53
(+2)

Pri svojem novem avtu imam gume MABOR, ki so poden od podna - stare oz. vožene so dve sezoni (DOT 0907), pa imajo tak oprijem kot pri prejšnjem avtu CONTINENTAL stare 9 let. Tako da ni vse v letih, se strinjam s tabo, baseti, da niso danes vse nove gume dobre. Mislim, da se kar splača gledat te teste, ker so zelo uporabni. Jaz imam zimske gume GOODYEAR in so odlične, ni čudno, da so že več let na 1. mestu. Saj razlike v ceni pa tudi niso tako velike - razen če primerjaš z unimi sumljivega izvora
42. Matej xD31.10.2008 07:40:56
(+5)

Michelin, pa Goodyear je zakon!!!!!!! Contiental je ****je, se prehitro nucajo!!!!!!!
43. thinc31.10.2008 09:02:51
se strinjam, Matej, je pa res, da to velja za zimske gume. Letne so pa Bridgestone najboljše, pa Pirelli, ki se sicer malo hitreje nucajo
44. Matej xD31.10.2008 10:41:36
(+3)

thinc, js sm mislu za vse gume nasploh, tisto o Contiental-u pa sm mislu za letne. Ja, mamo mi na modusu Bridgestone, pa je po dveh sezonah profil po zunanjem robu čisto pobran, ampak so bile pravilno polnjene. To mislm za letne. Sej drgač se pa zlo dobr držijo v ovinke, sm se hitr nucajo.
45. cupax31.10.2008 10:52:38
Hmmmm... na mojo Laguno sem 3 leta nazaj montiral no-name kitajske gume "Fate", ki so takrat bile pol cenejše od najboljših na AMZS testu. Letos bo že 4 zima z njimi in nimam popolnoma nobene pripombe! Skozi sem na avtocestah, vozim se na smučanja in gume so čisto na mestu.
46. sony31.10.2008 11:11:40
(+3)

cupax.. marsikaj je odvisno od stila voznje.. matej xD ... to se je meni tut dogajalo pol pa sem ga na optiko pelal.. zaj pa mam mir .. sicer pa moja mama lahko uporablja gume v povprecju 2x dlje kot pa jaz :)
47. Matej xD31.10.2008 12:46:52
(+3)

Sej to smo dal na lite feltne, ki niso bile na, modusu ob nakupu in so use zrihtal, da so gume prav uravnotežene. Tko, da verjetno je krivo to, da se s fotrom učasih mau hitrej vozva čez ovinke. Pa, ker je 1,2 16V motor ma tanjše gume in so potem bolj obremenjene.
48. deepBlue31.10.2008 15:06:03
(+2)

zakaj ne dajo testov še za večje dimenzije gum? saj delež terencev stalno narašča!
49. stjani31.10.2008 18:09:10
(+2)

Dajo, dajo: h_t_t_p://www.autobild.de/artikel/test-winterreifen-255_55-r-18_794563.html
50. sony31.10.2008 18:59:58
(+2)

" Če že moramo zapeljati na pločnik, bomo to storili s čim nižjo hitrostjo in pod pravim kotom, da se bo nastala sila čim bolj porazdelila po profilu, tudi ta manever pa odsvetujemo tistim z večjim premerom pnevmatik." probajte to naret na malo vecjem robiniku, pred tem pa si novo sklopko kupite, da jo menjate, ker jo bote hitro "skurli"
51. baseti01.11.2008 21:27:43
(+1)

Trenutno imam na svojem (zimske) Goodyear. Odlične. Žena na svoji hondici Cleber (ni tako OK, kot bi hotel). Prej imel zimske Continental. Odlične. Na prejšnjem ženinem pa Sava Eskimo II. Žal niso prepričale. (bojda so trojke boljše ??). Prihodnja guma (zimska) bo zelo verjetno: GY ali Conti. Pač dobre dosedanje izkušnje. ;-)
52. ozi02.11.2008 01:20:26
(-5)

mater eni pridete sem zdravit svoje frustracije al kaj? pa napiš svoj članek pa mir. ne pa da se spravim brat 10 konjskih komentarjev, da ugotovim, da se kurčite po nepotrebnem. zvedel pa nič novega. dejdej... sami bahači.
53. Matej xD02.11.2008 07:11:14
(+2)

ozi, kdo ti je pa rekel, da moraš komentarje brat?
54. cupax02.11.2008 11:53:42
(+1)

Res, da je odvisno od načina vožnje. Toda mislim, da so te tabele narejene na ekstremnih testih. Do takih limit pa svoje avtomobile pritiska le majhna množica ljudi. Tisti naj si kupijo najboljše. Nam ostalim, ki vozimo umirjeno, pa bodo tudi cenejše gume čisto v redu. Osebna izkušnja!
55. stjani02.11.2008 19:50:30
@ozi: šlo mi je samo zato, da ne bo (spet) kup ljudi hodilo naokoli z napačnim predstavami v glavi. Torej ne za to, da bi povedal kaj novega (se nerad delam pametnega, ker me to pri drugih tudi moti), temveč da bi popravil napisano v članku v dobro vseh malce manj podkovanih bralcev. A "kurčimo" se po nepotrebnem, če recimo skušamo ljudem prihraniti denar za nepotrebno polnjenje gum s plinom?
56. Storovc03.11.2008 07:51:43
Nobena gumica ne pomaga, ce je cestisce neustrezno: samo prilagojena hitrost glede na razmere na cestiscu resuje take situacije, ta izkusnja se pridobi s treningom - za vsako podlago preveri zavorno pot in vozi previdno. Srecno!
57. mario103.11.2008 09:56:22
Glede gum, bi vam dal preprost in zanesljiv nasvet: Vedno izberite in kupite najboljse (najveckrat tudi najdrazje) gume dimenzij, ki jih predpisuje izdelovelec avtomobila; ne sirsih in ne ozjih. Podatke o kvaliteti - testiranjih - dobite v raznih avtomoto revijah vsako leto sproti, ker se spreminjajo. Za zimo pa kupite prvo manjso dimenzijo - le sirino - od predpisane ! Pazite na globino profila - obrabo in SRECNO !
58. house_boy03.11.2008 10:28:52
(+1)

dober članek...vsak ima svoje izkušnje in mnenja! Drgače pa jst imam na avtu GY UG7+ in so odlične gume!! Na večini testih so zelo priporočljive in tud cena ni tako huda...od 55€ naprej,odvisno od velikost :) Lep pozdrav in varno vožnjo!
59. Sadjevc03.11.2008 11:43:07
Kar se tiče plina: Vedno velja plinska enačba PV = nRT, kar pomeni, da ne glede na to kaj je v zračnicah, ali je to ne vem kakšen plin, ali pa navaden zrak, ob segrevanju se bosta oba enako raztegnila in tlak v zračnicah bo vedno enako narasel. Morda je razlika le v večjih molekulah, ki zaradi svoje velikosti težje pronicajo skozi (preperelo) gumo in bo zato guma kasneje spustila. In pa tisto o medsebojnem trenju, o čimer je pisal nekdo zgoraj. Kakšne bistvene razlike ne more biti.
60. pjurjavc03.11.2008 11:59:40
Guma mora biti pozimi dobra po večini na mokrem terenu, ne pa sam u snegu saj sam sem doma na 600 metrih pa nimamo vsak dan snega lani je bil samo 3x.Kdo ima pa skos sneg pa naj kupi nalite gume ki imajo veliko več profila in so za u sneg boljše kot katerekoli druge. Zdaj uporabljam UG 7 že 3-tjo sezono in sem zelo zadovoljen se držijo na snegu in na mokrem odlično.Prej sem mel sava s3, za u sneg so ble dobre sam mokre ceste pa ni smela videt se je držala ko bi bila na ledu.
61. MIMI123003.11.2008 16:24:31
(-2)

to smo že vsi vidl lahko bi že zdavni skidal z neta
62. dr. h.c. Legiša06.11.2008 13:12:33
@stjani: članek ni strokoven (tudi če piše), ampak kvečjemu poljudno-znanstveni. Ne rabimo biti tako pikolovski, očitno si pa ti zamudil 3. razred osnovne šole, ko smo govorili o števnikih...napiše se: "7. razred", ne "7 razred"! Pa nisem noben jezikoslovec ali slavist, če to misliš. @MatejxD: Ne vzemi tega osebno, ampak še zdaj ne morem razumet, kako lahko kdo kupi take kante kot so Modus in Multipla ali kaj podobnega...OMFG :) Lp, članek pa je dober!
63. SLOostržek06.11.2008 21:40:35
Relativno gledano, dober članek. Marsikateri voznik ali voznica nima o gumah (zelo delikaten del, ki bistveno odloča dostikrat o preživetju) niti kanček pojma, niti jih ne zanima. Pa bi jih moralo in to pošteno. Res pa je, da ima vsak pisec drugačno mnenje, vendar v bistvu se ne oddaljijo od same osnove. Dobre gume (avtoplašči), pravilno napolnjeni, ne veliko prestari, igrajo ključno vlogo v obnašanju avta na cesti in predvsem v kritični situaciji, ko želi voznik rešiti nevarno situacijo na cest
64. SLOostržek07.11.2008 01:40:15
Seveda, če pravi čas sploh kapira zakaj se gre v kritični situaciji, ali, da je sposoben v trenutku premisliti in sebi dopovedati, da tudi, če ima prav in prednost, da je boljše, če se umakne. Nekateri zaradi trmastega vztrajanja, da imajo prav, niso preživeli. In je čisto vseeno, če na nagrobnem kamnu piše: "IMEL JE PREDNOST!"
65. stjani07.11.2008 18:07:12
@dr. h.c. Legiša: No, za sedmi razred smo se zmenili, da je bil v osemletki čas, ko smo se pričeli učiti fiziko, ker se tega še spomnimo. Kaj sem se pa učil natanko v tretjem razredu pa je bolj ali manj "mystery to me" :-) Če so bili števniki, sem se jih vsekakor naučil - da sem sedmi napisal brez pike, je samo tipkarska napaka. Naprej sploh nisem razumel, kaj mi hočeš povedati...
66. stjani07.11.2008 18:11:04
...kar se pa tiče o poljudno-znanstvenem članku - lahko so zadeve malce poenostavljene, ne smejo pa biti tako "poenostavljene", da so napačne.
67. dr. h.c. Legiša08.11.2008 14:30:20
@stjani: glede tega imaš prav, tudi samega me motijo takšne napake, pač treba se je potruditi, še posebej dandanes. Glede "števniške napake" pa je bil bolj takšen hec, mogoče malo neumesten. Nič, gremo zdaj gume nabavljat... Lp
68. fasader09.11.2008 09:13:03
JM , a je dober pregled???
69. DOMOLJUB10.11.2008 11:10:09
(-2)

Pomembno je, da guma nima luknje.
70. upornik10.11.2008 11:13:33
Od novembra naprej podpiramo prodajalce gum in MNZ , ki je upeljala zakon , da so gume obvezne . S tem podpirajo Savo in ostale , nesreč pa je enako kot prej. Saj ti na ledu ne pomaga nič. Bolje tisti dan se ne vozit pa je.
71. BigBoy13.11.2008 00:36:14
(+2)

Dragi fantje..kokr se kregate tlak ali pritisk v pnevmatikah..nč ni res ampak je v pnevmatikah nadtlak..pa Stjani ti si pa res en pacient..tlak se ne spreminja nič glede na temperaturo ampak se spreminja samo volumen..ne vem kam si ti hodu v šolo če sploh si..to si je splošno dejstvo termodinamike oz lahko poskusiš doma če ne vrjameš..lepo plasrenko neprodušno zapri na sobni temp in jo daj v zmrzovalnik in boš vidu kko se lpo zmečka...kar pomeni d je tlak enak amo volumen tega zrake se spremeni
72. stjani14.11.2008 10:45:32
@BigBoy... nekdo tukaj je že napisal plinsko enačbo in nje so zadeve dovolj jasne. Če se spremeni temperatura plina, se mora sprementiti še kaj drugega - na razpolago sta tlak in volumen. V osnovi temperatura res spreminja volumen oziroma povzroča, da se nek plin želi širiti oziroma krčiti, ampak glede na to, da je pnevmatika zatesnjena in relativno malo elastična, se volumen ne more spremeniti veliko spremeniti, ampak se zato bolj spremeni tlak...
73. stjani14.11.2008 10:54:07
...tvoja plastenka je dovolj mehka, da se skrči, ampak tudi pri njej boš pri odpiranju zamaška zaslišal "ssss" - torej pretok zraka zaradi višjega tlaka v okolici kot v plastenki. Pa upam da sedaj ne boš začel tveziti, da je tudi pretok tekočin odvisen od razlike v volumnih :-P V pnevmatiki je res nadtlak, če govoriš o izmerjeni vrednosti 2 bar, ker pač instrument kaže nulo kadar je tlak enak tlaku okolice. In bi v absolutnem smislu to pomenilo skupaj 3 bar...
74. stjani14.11.2008 11:14:10
...ne bi pa bil tako prepričan, kot si ti, da je zato uporaba izraza tlak v pnevmatiki avtomatsko napačna ali da je enako napačna kot uporaba izraza pritisk.
75. Zupo15.11.2008 07:06:35
@stjani: si mogoce kdaj vozil avto s plinom v gumah? Ce si in ce imas vsaj malo obcutka o tem kako avto pelje(t.i. "ride quality"), potem ves, da tvoja trditev o tem, da je to "nepotrebno", ne drzi. Vsaka guma je porozna in ze samo skozi njo uhaja kisik v zraku, ki je v njej, ce pa das v gume samo dusik, so molekule vecje in zaradi tega ne uhajajo. Posledica je to, da ti ni treba kar naprej preverjat ali so gume dovolj napolnjene ali ne. Povrhu vsega pa dusik ni toliko odvisen od temperature.
76. Zupo15.11.2008 07:11:16
Konec koncev pa me boli ***** za vase zimske in letne gume. Srecen sem, ker sem se koncno znebil vsakoletnega menjanja ****evih gum in sel zivet nekam, kjer zimskih gum skoraj ne prodajajo! Pa srecno vsem vam, ki trenutno zivite v vlagi, mrazu, temi in dezju, gume pa vam bo preverjal nekdo, ki mu je sefica ena obicajna ****a! Pizda, je to fajn drzava... blagor vam...
77. BigBoy15.11.2008 14:30:52
stjani pa pust flašo zaprto ne odpirat in opazuj kako se flaša vrača v prvotni položaj na sobni temperaturi...če jo boš pa grel se bo pa napihnila..v primeru ko se flaša ne more več raztezat se pa poveča tlak v njej in nato buum :-)))
78. BigBoy15.11.2008 14:36:04
stjani tko ti bom povedu...tlak v pnevmatikah je enak..to pa zto ker so pri nam premajha temperaturna razlikovanja in platišče se lahko za ta 0.2 bar spremeni volumen kaj je skoraj zaemarljivo v velikosti voluma...tudi proizvajalci pnevmatik upoštevajo te spremembe temperatur in temu primirno izdelajo pnevmatike..mi imamo v srednji evropi imamo drugačno izdelavo pnevmatik kakor v skandinaviji oz kanadi ali rusiji kjer so ekstremne razlike...
79. BigBoy15.11.2008 14:43:15
lahko si pa prideš pogletat k nam v podjetje..kjer imamo labaratorij in bova skupaj merila tlake in volumne do 0.001 natančno in ti bo use jasno tut glede flaše zakaj je tist 'ssss'..volumen se spremeni in d se vrne v prvotni položaj potegne plastenka vase zrak ker je elastična in sili vedno v prvotni položaj...poavadi ima volumen 1.5litra ko se pa ohladi za pa se ta zmanjša in ko odpreš flašo se oa atomatsko raztegne nazaj in posesa zrak iz okolice da se napolni nazaj enak volumen zraka v njej
80. stjani15.11.2008 16:44:10
@BigBoy -> da moraš tlak v pnevmatikah preverjati, kadar so pnevmatike hladne si najbrž že slišal. In ker v vaš laboratorij najbrž ne spuščajo totalnih *****ov, boš znal logično slediti izpeljavi iz zgornjega pravila - da je očitno pri ogretih pnevmatikah nekaj narobe, da se tlaka v njih naj ne bi merilo. In da je glede na to, da se meri tlak, najbrž prav z njim nekaj narobe. Da torej ni enak, kot pri hladnih pnevmatikah. In vsi že vemo, da se tlak pri večji temperaturi poveča, ne zmanjša.
81. stjani15.11.2008 16:53:02
In če se tlak spremeni pri večanju temperature, potem se spremeni tudi pri nižanju. In posledično je pri nizkih temperaturah manjši in je rezultat meritve drugačen. Če sem prav uporabil našo ljubo plinsko enačbo, je pri konstantnem volumnu razlika 0,2 bar pri temperaturni razliki 20 stopinj oziroma Kelvinov. Kar se pa tvojih štorij o plastenki tiče...
82. stjani15.11.2008 16:57:57
Pa se boš moral odločiti, kaj opazuješ. Na začetku si pisal, da se v plastenki spremeni volumen zraka, ker se le ta ohladi. ZRAKA. V odgovoru pa mi pišeš, da zrak zasika v zmečkano plastenko, ko jo odpreš, ker ona sili v prvotni položaj in se raztegne in se ji poveča volumen. PLASTENKI. Bolj se drži tiste ugotovitve: "če jo boš pa grel se bo pa napihnila..v primeru ko se flaša ne more več raztezat se pa poveča tlak v njej in nato buum". Glede tega se namreč strinjaš z mano in razmišljaš tako..
83. stjani15.11.2008 17:02:25
...kot sem navedel - da se v osnovi spreminja volumen, kadar to ni mogoče, pa se spreminja tlak. Kolikor jaz vem, je volumen pnevmatik praktično oziroma v okviru običajnih tlakov konstanten. Najlonske, rayonske (le kako je to slovensko?) in jeklene žice v pnevmatiki se pač ne raztezajo tako, kot bi se sama guma. Lep primer za razumeti razliko je zračnica za bicikel, če jo napihneš brez plašča okoli - postane veliko večjega obsega in premera.
84. stjani15.11.2008 17:05:46
Ne vem za Rusijo in Kanado, ampak v Skandinaviji imajo pnevmatike predvsem mehkejšo zmes tekalne površine, ker bodo namesto v območju na primer od +20 do -20 v uporabi v območju od +5 do -40... Da pa bi bile pnevmatike narejene tako, da bi se dosti bolj KRČILE kot naše v srednji Evropi, zato da v njih tlak ne bi padal, pa je malce huda. Tudi v vašem laboratorju najbrž ne krčite jeklenih žic?
85. stjani15.11.2008 17:16:24
@Zupo: če ene moti, da jaz toliko pišem, vsaj pišem o pnevmatikah. Pri tebi pa se je potrebno ukvarjati še s CV-ji kandidatov za ministre ;-) Glede dušika in zraka pa jaz nisem pisal o občutkih, ampak o meritvah. Bom poskusil copy-paste spodaj.
86. stjani15.11.2008 17:20:32
Ne gre... mogoče boste lahko kopirali link: de.wikipedia.org/wiki/Reifengas
Prijavi se
Registriraj se!