SiOL.net|Gospodarstvo

60

četrtek 02.10.2008, 17:20

Verlič: Slovenija bo vztrajala pri svojem stališču

Sloveniji opomin zaradi vinjet

Bruselj - Evropska komisija se je odločila, da bo Sloveniji zaradi veljavnega sistema vinjet poslala prvi uradni opomin, naj preneha diskriminatorno obravnavati občasne uporabnike slovenskih avtocest.


Komisija je namreč presodila, da so ti zaradi nesorazmernih cestnin za tranzit ali kratkotrajno uporabo avtocest v slabšem položaju kot Slovenci. Slovenija po presoji Evropske komisije z uvedbo polletnih in enoletnih vinjet krši člen 12. Pogodbe o ustanovitvi Evropske skupnosti, ki prepoveduje "kakršno koli diskriminacijo na podlagi državljanstva".

"Zadovoljiv odziv bi bila uvedba vinjet za krajše obdobje"


"Slovenija ima po prejemu prvega opomina mesec dni časa za odgovor," je pojasnil tiskovni predstavnik evropskega komisarja za promet Antonia Tajanija Fabio Pirotta. Če je odgovor "zadovoljiv", ni potrebe po nadaljnjem postopku, sicer se postopek nadaljuje in v skrajnem primeru konča na Sodišču Evropskih skupnosti, je pojasnil. "Zadovoljiv" odziv Slovenije bi bila po navedbah komisije uvedba vinjet za krajše obdobje, sedem ali deset dni.

Peter Verlič


Državni sekretar na ministrstvu za promet Peter Verlič je v odzivu na odločitev Evropske komisije, poudaril, da bo Slovenija v odgovoru komisiji obrazložila pozitvne učinke vinjet. "Slovenija bo pri svojem stališču ostala, razen če ne bodo prišli kakšni drugi argumenti," je pojasnil. Verlič je poudaril, da bo Slovenija, takoj ko bo dobila uradni opomin - ta naj bi po njegovih besedah prišel v nekaj dneh - v roku pripravila odgovor Evropski komisiji, pri čemer bo glede na povolilno obdobje in menjavo vlad prosila komisijo za podaljšanje roka, ki je en mesec. To je po njegovem mnenju korektno do nove vlade, a če v Bruslju prošnji ne bodo ugodili, bo vlada to spoštovala.

"Očitki glede diskriminatornosti vinjet niso utemeljeni"


Na ministrstvu pa vztrajajo, da očitki glede diskriminatornosti vinjet niso utemeljeni. "Vinjete veljajo tako za domače kot za tuje uporabnike, uvedba vinjet pa je v Slovenijo prinesla ravno to, kar si je vlada želela - večjo pretočnost, skrajšanje vrst na cestninskih postajah, zmanjšanje prometa na stranskih cestah," je dejal Verlič in dodal, da so pozitivne učinke v letošnji poletni sezoni občutili tudi tuji turisti. V odzivu ministrstva za promet so še pojasnili, da Slovenija z vinjetami ne obravnava neenako tujih državljanov v primerjavi s svojimi državljani. Po navedbah ministrstva ne gre niti za neposredno niti za posredno diskriminacijo, saj se z uvedbo vinjet ne vzpostavljajo kriteriji, ki bi jih lahko izpolnjevali le domači ali tuji državljani in bi tako privedli do morebitne diskriminacije.


Kriteriji so enaki za vse, pogoj za vožnjo po slovenskih avtocestah pa je nakup vinjete po ceni, ki je enaka ne glede na državljanstvo, še pojasnjujejo na ministrstvu. Dejstvo, da je sistem bolj ugoden za tiste, ki se vozijo več, kot za tiste, ki se vozijo manj, po navedbah ministrstva ne vodi v zaključek, da je bolj ugoden za domače in manj ugoden za tuje državljane. Razmeroma velik del tujih uporabnikov po trditvah ministrstva slovensko avtocestno omrežje uporablja relativno pogosto, zato še posebej zanje uvedba vinjet glede na nizko ceno predstavlja izboljšanje položaja. Po drugi strani na ministrstvu poudarjajo, da tudi velik del slovenskih državljanov avtocestno omrežje uporablja zgolj občasno.

"Z uvedbo vinjet ne bo ogroženo financiranje Darsa"


Na vprašanje o morebitni kazni, če bi se komisija na koncu odločila za skrajni ukrep in sprožila postopek proti Sloveniji pred Sodiščem Evropskih skupnosti in bi sodišče pritrdilo argumentom Bruslja, je Verlič zatrdil, da je to še preuranjeno. "Mislim, da je bil že sam namen uvedbe vinjet, da se dosežejo cilji Evropske unije po bolj prostem pretoku po avtocestah in to je prvi korak proti cestninjenju v prostem toku, kar vinjete do uvedbe elektronskega cestninjenja gotovo so," je pojasnil. Glede finančne vzdržnosti vinjet pa Verlič vztraja, da z uvedbo vinjet ne bo ogroženo financiranje Darsa.

Get the Flash Player to see this video.

Vlačič: Odločitev komisije je bila pričakovana


Svetovalec predsednika SD za promet in pomorstvo Patrick Vlačič je odločitev Evropske komisije, da Sloveniji zaradi obstoječega sistema vinjet pošlje prvi uradni opomin, označil kot pričakovano. Po njegovih besedah so bili v SD do projekta kritični tudi zato, ker predstavlja nevarnost za javne finance.

"Tudi Avstrija je morala uvesti vinjete za krajši čas"


Uvedbi sistema s pol- in enoletnimi vinjetami so v SD v preteklosti nasprotovali prav zaradi pričakovane odločitve s strani EU. "Potem ko je v preteklosti Avstrija morala uvesti vinjete za krajši čas, je bilo naivno pričakovati, da Sloveniji tega ne bo treba," je za dejal Vlačič.

Patrick Vlačič

"Glede na nizko predvolilno ceno vinjet je bilo enostavno treba denar nekje pobrati. Načrt je bil zelo transparenten - pobrati denar od tranzitnih potnikov oz. od tujcev. Tisti, ki so mislili, da EU tega ne bo sankcionirala, so naivno ali namerno naivno speljali projekt tik pred volitvami," razmišlja Vlačič, ki ga v zvezi s tem skrbi tudi položaj javnih financ in vzdržnost nacionalnega programa izgradnje avtocest.

"Spreminjanje sistema bi bilo do državljanov neodgovorno"


Ponovno spreminjanje cestninskega sistema bi bilo do državljanov neodgovorno, pravi Vlačič in ocenjuje, da bo potrebno zadevo najprej politično presoditi, kakšen naj bo odziv, nato pa še ekonomsko oceniti, z ustreznimi izračuni. "Potrebno bo narediti ekonomski model, ki bo vzdržen," pravi član predsedstva SD in novoizvoljeni poslanec DZ, ki se omenja tudi kot morebitni prihodnji minister za promet. Vlačič je za Kanal A povedal, da bo potrebno uvesti vinjete za krajši čas. Zaradi financiranja Darsa bodo morale biti vinjete po njegovih besedah drage.

Avstrija zahteva odškodnino


Po poročanju spletnega portala Žurnal24, želi avstrijsko avto-moto društvo od Slovenije odškodnino, ki bi pokrila razliko med polletno in kratkoročno vinjeto. Odškodnine bi lahko davkoplačevalce stale do 30 milijonov evrov.


Kršenje 12. člena Pogodbe o ustanovitvi ES


Slovenija po presoji Evropske komisije z uvedbo polletnih in enoletnih vinjet krši člen 12. Pogodbe o ustanovitvi Evropske skupnosti, ki prepoveduje "kakršno koli diskriminacijo na podlagi državljanstva". "Slovenski ukrep nepravično obravnava uporabnike slovenskih avtocest. Ukrep sicer ni neposredna diskriminacija na podlagi državljanstva, a ima enak učinek v praksi," je pojasnil Pirotta.

Komisija bo preučila zadovoljivost odgovora


S tem prvim pisnim opominom zaradi kršenja pravnega reda EU, ki ga bo dobila Slovenija, se začne vsak postopek komisije proti državi članici zaradi nespoštovanja evropskih pravil. Komisija nato odgovor preuči in če je "zadovoljiv", ni potrebe po nadaljnjih postopkih, če ni, pa se postopek nadaljuje z drugim opominom, imenovanim obrazloženo mnenje, pri čemer od prvega do drugega opomina po njegovih besedah običajno preteče od štiri do šest mesecev.


Članice lahko ob upoštevanju določb iz Pogodne ES same določijo sisteme cestninjenja


S pravnega vidika se uradni opomin komisije, ki je prvi korak v postopku ugotavljanja kršitve obveznosti države članice, nanaša na spremembe Zakona o javnih cestah, ki so začele veljati julija 2008. Pravni okvir EU sicer ne pokriva osebnih vozil ali motornih koles, tako da države članice lahko same določijo svoje sisteme cestninjenja, vendar morajo upoštevati splošne določbe iz Pogodbe ES.

Spomnimo:


Slovenija je s 1. julijem uvedla vinjete za osebna vozila, medtem ko za tovorni promet še naprej velja dosedanje plačevanje cestnin glede na prevoženo razdaljo. Letos je mogoče kupiti le polletno vinjeto, ki stane 35 evrov, naslednje leto pa tudi enoletno vinjeto za 55 evrov. Vinjete naj bi bile sicer le začasen ukrep, do uvedbe satelitskega cestninjenja, ki pa naj ne bi bilo vzpostavljeno pred letom 2010.


Evropska komisija se je za sprožitev postopka odločila po natančni analizi odgovora, ki ga je dobila od Slovenije, potem ko je od države sredi junija zahtevala pojasnila glede uvedbe vinjet, ker je po njeni presoji obstajala možnost, da ta ukrep ni v skladu s pravnim redom EU.

Slovenija je v odgovoru komisiji uvedbo vinjet branila z argumenti, da ta ukrep nikakor ne diskriminira na podlagi državljanstva, da ne omejuje prostega pretoka oseb v okviru notranjega trga EU ter da ne vpliva na možnost dostopa tujih državljanov na trge drugih držav članic in ne more preprečiti niti omejiti dostopa na ozemlje Slovenije ali gibanja po ozemlju notranjega trga.

STA

Foto: STA

Video: Info TV

  • Oceni Oceni pozitivno Oceni negativno

  • Oceni Oceni pozitivno Oceni negativno
Dodaj v:
  • Digg
  • Del.icio.us
  • Facebook
  • Reddit
  • Povezava:

Komentarji

Komentarjev: 60

  • 1. rossoneri02.10.2008 12:28:59
    (+6)

    Res bi bilo lepo če bi uvedli krajše vinjete (10 dnevne ali mesečne). Po drugi strani pa naj se tujci, ki se vozijo na dopust na Hrvaško, lepo vozijo skozi Madžarsko pa ne bodo več diskriminirani.

  • 2. durak02.10.2008 12:31:20
    (+1)

    Zdaj se bo pa pokazalo,če smo res samo bečki konjušari.A ne da?

  • 3. barbar02.10.2008 12:32:34
    (+4)

    tridnevne vinjete po 19.90eur

  • 4. bigi02.10.2008 12:38:38

    Tudi jaz sem reko, naj dajo 5 dnevne vinjete za 25 eur. Tak bi vsak ki gre na dopust mogo kupit 2, razen če gre za vikend. Mi pa bi od njega namesto 35 dobili 50 EUR!

  • 5. Furbo02.10.2008 12:47:44
    (+3)

    Kup slovenske privoščljivosti. Res ste bedni.

  • 6. Lorrie02.10.2008 12:51:47
    (+3)

    Turistom očitno ni še nihče pojasnil, da s polletno vinjeto profitirajo. Od Maribora do Kopra jih je cestnina prej stala cca. 3.500 sit (v eno smer), torej skupno 7.000 sit = 30 evrov. Tako, jim zdaj nekaj evrčkov ostane. Tisti, ki pa so v Sloveniji sam en dan pa naj se vozijo po ''starih'' cestah, saj imamo table, kjer piše avtocesta in regionalna cesta.

  • 7. uporabnik02.10.2008 13:03:44
    (+3)

    Pa kako vam ni jasno. ni fora v tem, da bi bile vinjete drage. Vsi cemo da so poceni. Fora je v tem, da smo redni uporabniki slovenskih avtocest v bistveno boljšem položaju kot občasni.

  • 8. DOMOLJUB02.10.2008 13:20:24
    (+11)

    Sedemdnevne vinjete. Večina tistih, ki gredo na dopust gredo za 10 ali več dni, Torej bodo kupili dve. Tisti hrvati (mala začetnica), ki pa gredo v Ikeo v Graz ali pa na delo v Nemčijo, pa bodo tako ali tako šli večkrat na leto in bodo kupili več tedenskih vinjet. Na koncu bodo na slabšem. Cena tedenske vinjete 16€. V proračunu bo tako na koncu več denarja.

  • 9. arthur02.10.2008 13:26:50
    (+3)

    Smo člani EU in moramo spoštovati pravni red EU, če že ne spoštujemo naše zakone. Se popolnoma strinjam z DOMOLJUB-om naj se uvedejo sedemdnevne vinjete.

  • 10. mojmoj02.10.2008 13:31:59
    (+12)

    Domoljub, točno... Zdej nas bo Evropska komisija vzpodbudila k večjemu zaslužku na vinjetah. Kolk več bi lahko zaslužl v teh 4 mesecih... in poleg vsega tud dost manj nejevoljnosti, zgražanj, kletvic tujcev..

  • 11. Sajmon02.10.2008 13:36:40
    (+3)

    furbo bedn si ti... Pejt v Salzburg pa zračuni kok te košta vinjeta pa tunelnina za enkratni obisk.

  • 12. barbar02.10.2008 13:43:11

    evropska unija naj nam časti avtoceste potem pa naj se usajajo kakšne vinjete bi morali imeti! tako pa še vedno mi plačujemo cestnine pri registraciji

  • 13. arija02.10.2008 13:48:18
    (+1)

    ne, bedna je naša neprivoščljivost....v stilu : naj crkne sosedova krava ( pa če nič nimam )!!! Namesto da bi nam bilo v intersu promovirat čim lepše lastno državco. ...

  • 14. snemok02.10.2008 13:48:37

    Dejansko res, če so naši kalkulanti na DARSU pametni naj izračunajo za 1 teden recimo cca 17 EUR ( ali malenkost več ali manj ) in bo volk sit in koza cela. Hrvati in ostali tujci bodo tako še na slabšem in se jim bo še kolcalo po poletni vinjeti.

  • 15. Izi02.10.2008 13:51:30

    Uvest dvotedenske vinjete za 15 EUR; Pri čemer dodamo majhna darilca: Jelincicev Zemljevid SLovenije in komunistični manifest v stripu (Tribuna 1976)

  • 16. lepa Anka02.10.2008 14:02:47
    (-3)

    na radiu že vrtijo izjavo bodočega ministra za promet, dr. Patricka Vlašiča, ki pritrjuje tožnikom v Bruslju. Hudo mu je, da je vlada JJ z vinjetami tako grdo oskubla tujce!!! Kdo se klanja tujcem v škodo svoje države??????? Patrick Vlašič iz SD prav gotovo!!!!!!!

  • 17. DOMOLJUB02.10.2008 14:06:06
    (+4)

    In nobene gradnje avtocest proti hrvaški. Posodobiti lokalne ceste za domačine, kjer se bodo lahko izognili gnečam na poti proti *****om hrvatom.

  • 18. riki02.10.2008 14:09:00
    (-1)

    Prav bi bilo da imamo vinjete tudi za krajše obdobje.Ti ki govorijo o ceni vinjet naj razmislijo malo bolje,saj smo vendar v Europi.

  • 19. andro02.10.2008 14:13:32

    če ste tisti, ki se zgražate nad ukorom iz Bruslja glasovali za vstop v EU, ste navadni balkanci. Pa še hrvati vašo podzavest kar naprej vzemirjajo. Res ne razumem kaj imajo oni pri naših vinjetah. Večina slovencev se sedaj vozi po AC ceneje, nekateri pa celo bistveno ceneje. A se vam zdi normalno, da bodo tujci pokrili negativni saldo? Prepričan sem, da se bodo vinjete bistveno podražile in to prav kmalu.

  • 20. mojmoj02.10.2008 14:23:10
    (+7)

    lepa anka, ti nisi čist neč lepa. skoz neki nergaš....

  • 21. amircek02.10.2008 14:51:42
    (+2)

    Kako lepo vemo vsi tu gor za 10 dnevno vinjeto cca 15 evrov. Nasi veleumi pa niso znali tega skalkulirati. Kdo koga tu zaj. zdj?

  • 22. lepa Anka02.10.2008 14:55:48
    (-4)

    Patrick Vlašič je pokleknil še preden je postal minister. Vlašić, Blanka Vlašić iz Hrvaške. Kaj pa Patrick?? Mar ne sedi celo v komisiji za določitev meje s Hrvaško??? A dela v korist SLO???

  • 23. lepa Anka02.10.2008 14:56:48
    (-3)

    mojmoj pač ne trobim v rog z tebi podobnimi!!

  • 24. slegl02.10.2008 15:04:55
    (+4)

    Dej folk ne se hecat to kar smo zdej imel je totaln polom te pol letne vinjete so bile začasna rešitev. Pa vrjemte da tedenska vinjeta nebo dražja od 10eur ker nesme bit. Bodo pa letne precej dražje okrog 100eur ali več. Pa povsod samo hrvate vidte ste čist pr***neni vsi povrst. Ko gre pa 60% slovencev na hrvaško na morje poleti je pa dobr a bi njim plačal pol letno vinjeto a ste resni no. Treba je uvest tedenske mesečno pol letno in celoletno vinjeto pa primerne cene zadeva rešena.

  • 25. mojmoj02.10.2008 15:05:47
    (+6)

    @.... Anka, še vedno nerga in teži... V moj ROG pa te lepo prosm, da ne trobš. Ne spadam v grupo samooklicanih lepih...mjaw

  • 26. Francl02.10.2008 15:19:40
    (+2)

    Zadevo moramo rešiti kolikor mogoče pravično in pošteno, pa tudi po pameti: izkoristimo priložnosti, ki nam jih Komisija (nehote?) omogoča: "krajše" vinjete bodo relativno precej držaje (€/dan veljavnosti in tudi €/prevožene kilometre), kar bi bilo koristno za hitrejše pridobivanje sredstev za odplačilo dolgov. Ne smemo določiti niti preveč oderuških niti ponižujoče (za nas) smešno nizkih cen. Naj bodo tedenske, desetdnevne, štirinajstdnevne, mesečne, če to ne bo prevelik strošek za DARS.

  • 27. Slovenec02.10.2008 15:31:41
    (+3)

    Vstanite Slovenke in Slovenci! Pokažimo nekdanjim fevdalcem naš, slovenski ponos. Kaplja je šla čez rob! Zahtevajmo odškodnino od tujih avtomobilskih klubov in to najmanj 500 mil. € letno zaradi tranzita na Hrvaško, ker tranzitni potniki: onesnažujejo zrak, zemljo, vodo, puščajo smeti, parajo živce domačinom, ki živijo ob cestah in drugim, ki stojimo v kolonah. Kvaliteto življenja si bomo pisali sami in ne evropske direktive nadutih fičfiričastih tujeoblastnikov! Na Slovenskem smo mi gospodar!

  • 28. mik1902.10.2008 15:34:57
    (+4)

    Spostovani komentatorji, Leta 1991 smo se osamosvojili, in nas cilj je bil vstop v EU, kar smo tudi storili. Sedaj smo tu, v schengenskem obmocju, zato nihce od nas nima pravice posiljati ostale evropejce preko madzarske na hrvasko. Vinjete so najvecja svinjarija, ki jih je nasa drzava uvedla. Problem niti ni cena ampak je to, kako se clovek pocuti nategnjenega. Ce bi desetdnevna vinjeta stala 20 evrov bi jo z veseljem placal, in cez dvajset dni ponovno.

  • 29. Francl02.10.2008 15:35:11

    A kdo morda ve, če lahko Komisija ukrepa tudi glede cene vinjet: če lahko presodi, da so npr. dnevne ali pa tedenske vinjete predrage glede na polletne in letne? Že zaradi tega, ker pri tranzitnem prometu verjetno prevladujejo za naše okolje, družbo in gospodarstvo predvsem negativni učinki (izpusti toplogrednih plinov, strupene snovi iz pnevmatik, olja, še malo več gneče na cestah) nad pozitivnimi učinki (dobro ime Slovenije, rast BDP zaradi tuje potrošnje ), morajo biti relativno dražje

  • 30. lešnik02.10.2008 15:37:41
    (-2)

    se je že začelo; en sd-hlapec nekaj govoriči; kako bi se on sam dobro prodal bruslju; njega pač ne zanima davkoplačevalec; njega zanima izvolitev njegove riti na poslansko in evropsko foteljo; ceste gradimo za tujo drhal, in nebomo nikoli dobili povrnjeno, ampak samo še večjo škodo bomo imeli. sd-klika pa od nekdaj živi od nesreče drugih;

  • 31. Francl02.10.2008 15:40:13

    od daljših, kjer se lahko pričakuje "multiplikativne" učinke, če jih seveda sploh znamo ustvariti: vse uporabnike (predvsem tuje), lahko poskusimo tudi nekoliko obvestiti, da lahko z enoletno vinjeto pridejo na dopust dvakrat v Slovenijo, ne da bi pri tem morali kupiti novo: najprej na poletne počitnice, potem pa še smučat. Tiste, ki pa se vozijo na delo v tujino, moramo tudi toliko upoštevati, da bomo našli neko ravnovesje v ceni, ki ne bo oderuška, ampak poštena.

  • 32. bicker02.10.2008 16:08:04
    (+5)

    tranzitnikom ceno na dan,vozilom registriranih v sloveniji pa plačilo ob registraciji

  • 33. mario102.10.2008 16:08:17
    (+4)

    Pri vsaki stvari mora biti prisotna racunica in nek razumen in seveda utemeljen razlog. Zato predlagam, da vlada uvede poleg letne in polletne se 7 dnevno vinjeto, ki pa ne sme biti cenejsa kot je bila cestnina na najdaljsem odseku v obe smeri seveda ! Preprican sem, da taki osnovi ne more nihce oporekati. Dobili pa bomo od tistih, ki so se pritozevali (Avstrijcev) veliko vec, saj gredo na dopust za vec kot teden dni in vse veckrat tudi po nakupih v SLO.

  • 34. miška02.10.2008 16:43:30
    (-3)

    28. mik19. Ti praviš, da so vinjete svinjarija.... To razmišljate ti in tebi podobni...Iz dolenskega konca, se vozim v ljubljano trenutno vsak dan na delo.... Prej je prišla cestnina v eno smer do Ljubljane 1,30 E, kar bi bilo 27 dni v eno smerali če hočeš13 dni v ljubljano in nazaj....Po tvojem komentaru sode gledaš samo na svojo rit, ne pa tudi na ostale slovence, ki se vozijo tudi dlje na delo.........

  • 35. durak02.10.2008 17:18:05
    (-1)

    Ma neka idu preko lijepe naše.

  • 36. mag02.10.2008 17:42:00
    (+2)

    Buuuu.Nihče nas ne mara.

  • 37. lujko02.10.2008 17:46:30

    Predlagam 6 dnevne tam po 15 €.Bodo turisti pač dve kupili.Eno za na morje pa eno za domov.

  • 38. marius02.10.2008 18:13:42
    (+5)

    Vlačič počasi z izjavami! Ni treba posnemati Žagarja. Najprej preglej stanje, napravi realne, in ne predvolilne načrte in potem izjavljaj in ukrepaj! Nismo zamenjali janšistov zato, da bi nas v EU še naprej imeli za prevarantske balkanske špekulante.

  • 39. n00b02.10.2008 18:24:32
    (+3)

    Klinc gleda EU naj pa se polletne vinjete spremenijo v 7dnevne cena ostane ista pa naj se pol se bl prtozujejo

  • 40. JSS_For_All02.10.2008 18:41:41
    (+2)

    zelo so "pametval", zdej se bodo "po****" mi bomo pa "plačal" To je pač "STANDARD" naše "visoke" politike.

  • 41. medo02.10.2008 18:50:07

    Pa ja , za tujce bo kar zastonj. Vedno me jezi Avstrijska vinjeta in še plačila pred predori. Ali je kdo tem tipom v Bruslju povedal da Slovenci pri vsakoletni registraciji plačujemo še za uporabo cest ali kakor koli že to imenujete in da je to za povprečen avto bistveno več kot polletna vinjeta.

  • 42. Čokolino02.10.2008 19:13:47
    (+5)

    Nujno bi bilo uvesti krajše vinjete. Take kot jih imajo drugot. Cene bi morale biti nekako tako visoke, kot bi plačali za cestnino pred uvedbo vinjet, če bi se peljali po vseh slovenskih avtocestah v dve smeri. Seštevek vseh cestnin. Pa predori bi morali biti všteti v vinjeto. Dobra varianta pa bi bila, da bi registrirana vozila v SLO ob registraciji prejela vinjeto zastonj. A ne plačujemo cestnin že pri registraciji? Pa naj jih le tujci kupujejo. To bi bilo fer...

  • 43. iglica02.10.2008 19:27:38
    (-1)

    Sedanja vlada je za****a,rešuje,pa naj nova.Če pa bodo sosedje zahtevali povrnitev,pa naj odgovarja nova vlada.Zelo hinavsko.Čisto po Janševo in <<<<<<<bajukovo.

  • 44. tomaz02.10.2008 19:52:17
    (+1)

    Uvedba vinjet je bila skrajo neodgovorno ravnanje.Razlog povsem preprost:volitve.Če bi že takrat uvedli desetnevne vinjete,bi morale biti cene vseh vinjet bolj "normalne",mi pa s tem ne toliko veseli,kot smo sedaj,ko se lahko po AC vozimo zastonj.Plačujejo naj drugi,seveda.Sistem,kot ga imamo zdaj,je totalno nepošten.In tudi če mečemo populistične izjave o borbi za našo domovino,nepoštenost ostane.Evropa nas bo kaznovala zato,ker mi zahtevamo,da naše račune plačujejo turisti.Čisto preprosto.

  • 45. SLOostržek02.10.2008 20:56:21
    (+1)

    Sej ni problem. Ne vem zakaj morajo biti vedno naši politiki tako butasti in tako nerazgledani. Že takoj se je vedelo, da bo potrebno uvesti 7 ali 10 dnevne vinjete. OK, pa kaj. Naj jih že enkrat uvedejo in naj uporabniki teh vinjet plačajo tako ceno, kot so prej plačali cestino za uporabo cest, ko so šli skozi Slovenijo in ko so se vračali. Torej sesštevek obeh prejšnjih cestnin naj bo vrednost 10 dnevne vinjete. Ne zastopim zakaj se brez veze dajati v zobe tako tujcem kot EU???????

  • 46. SLOostržek02.10.2008 20:58:42

    Na dlani so tako elegantne in zelo ekonomične rešitve, ampak tisti, ki se imajo za študirane in ful izobražene, sploh ne morejo dojeti tako enostavnih rešitev. Prav sram naj jih bo, da tako brez potrebe brukajo Slovenijo v tujini !!!

  • 47. andro02.10.2008 21:59:41
    (+4)

    miška svaka ti čast - jaz sem se z vinjeto peljal enkrat od Postojne do Lj in enkrat od Lj do KP in nazaj. Zato pa se ti in še mnogo drugih vozi bistveno ceneje. Kdo gleda na svojo rit?

  • 48. primorc02.10.2008 23:00:54

    Ali sem narobe kliknu ,ali so me brisali !!

  • 49. primorc02.10.2008 23:02:34

    ALI SEM NAROBE KLIKNIL, ALI SO ME BRISALI..

  • 50. Mirko02.10.2008 23:20:35
    (+1)

    PoalušL sem nekega sekretarja (ne vem katerega), a tudi sedaj se daljo neumne - odgovarjajo na pripombo o neenakopravnosti popolnoma mimo o neki pretočnosti - kaj ima pretočnost opravka s tedenskimi, 10 dnevnimi vinjetami, ki jih niso uvedli? Mislim, da bi to še pospešilo pretok, ker so se verjetno mnogi jezili ob nakupu tako dragih "nkratnih" vinjet - jeza pa tudi nekaj časa traja, ugledu države pa tudi ne pripomore.

  • 51. Mirko02.10.2008 23:22:11
    (+1)

    Peter Verlič - to je verjetno ta tič, ki se dela, da ne rzume vprašanja.

  • 52. Cognito03.10.2008 01:06:20
    (-1)

    Na zadnjih volitvah je bil zmagovoti "Trojček" (bivši komunistu, bivša ZSMS/LDS, nova ZARES) nedvoumno jasno PROTI uvedbi vinjet. Kar nekaj polemik okrog tej tematike smo ponižno poslušali in brali le nekaj tednov in mesecev zazaj. Zato lahko sedaj slovenski državljani in volilci upravičeno pričakujemo, da bo novi mandatar in njegova vlada ukinila vinjete in ponovno uvedla stari režim obraćunavanja uporabe AC. Karkoli drugega bi bilo pesek v oči državljanom in predvolilna laž.

  • 53. McEnzie03.10.2008 01:37:59
    (-4)

    Dokler imamo komuniste na vladi, je bolje, da v državno blagajno pride čim manj denarja. Itak bi višek oni samio zapravili preko razpisov, preko ...to že oni vedo kako. Ljudi so pa itak že prepričali, da nam bo šlo slabo in to je to. Torej, naj bodo vinjete za 1 sit za 2 leti. Potem bodo pa itak predčasne volitve.

  • 54. maj03.10.2008 05:01:58
    (+2)

    Če bi že od samega začetka upoštevali moj predlog in uvedli namesto vinjet cestninski cent(dva centa dražja goriva), ne bi imeli prav nobene ****arije. Imeli bi pa preprost, poceni in izjemno pošten sistem pa še ekologijo bi spodbujal.

  • 55. kgb03.10.2008 06:56:33
    (+4)

    Slovenska vlada naj takoj začne postopek za izstop iz EU. Nujno!

  • 56. genius03.10.2008 08:49:35
    (-1)

    Škoda, da vsak minister za promet, ki je zamenjan je bolj pameten od predhodnika. Prej smo gonili patrije, a zedej bomo pa vinjete. Dejte ljudem kruh, kot pada mlatite že preperelo slamo. Se strinjam s predhodniki, ki pravijo, če bo še zdržala lanska cena vinjet, da bi bila letna 55 €, polletna 35€, sedemdnevna pa 25€. Pri taki razdelitvi ne bi bili do nobenega diskriminatorni. Pa še več bi pokasiral, ker bi morali tranzitni tujci kupiti po dve tedenski vinjeti po 25€.

  • 57. piroman03.10.2008 12:25:22
    (+1)

    Tako urejen način cestninjenja je diskriminatoren tudi do prebivalcev Slovenije ne samo do tranzitnih gostov.

  • 58. taša04.10.2008 08:17:01

    no pa se je počasi začelo,da bo nova vlada morala" kidati "gnoj,ki ga je ustvarila prejšnja.če ni to za pohvalit.le kaj je evropsko sodišče tako dolgo čakalo in ni tega storilo,ko smo imeli še staro vlado? ali so se jih mogoče bali????

  • 59. Zupi04.10.2008 17:51:30
    (+1)

    Vinjete vsekakor prav pridejo tistim, ki avtoceste uporabljajo veliko. Za občasnega uporabnika ali turista, ki se pelje preko Slovenije pa je to precej draga varianta in je razumljivo, da se pojavljajo kritike, ker ni na razpolago vinjet za krajše obdobje. Odgovorni se bodo zdaj itak u****i, ko jih mati Evropa postrani gleda. Kot pa so že napisali predhodniki, pa bi morala biti cena vinjet za krajše obdobje taka, da v primerjavi s polletnimi ne bomo preveč na izgubi...

  • 60. miška04.10.2008 19:44:43

    Andro 47, tudi jaz sem šla prej 3-4 na leto v ljubljano po nakupih ali pa enkrat na leto na gorensko in v avstrijo, ampak zdaj ko sem zamenjala službo mi še kako prav pride vinjeta, čeprav si pred parimi meseci nisem ni najmanj mislila, da jo bom potrebovala, ampak zdaj mi pa še kako prav pride....Mogoče jo boš tudi ti kdaj bolj potreboval, nikoli se ne ve......

Če želite komentirati, morate biti prijavljeni v MojSiOL.

Prijavi se
Registriraj se!