NATISNI PISAVA

Dunajski filharmoniki navdušili

Avtor: Igor Đukić

V sredo je spektakularni slavnostni koncert Dunajskih filharmonikov začel tlakovati pot jubilejni, že 60. izdaji enega najbolj priljubljenih festivalov na tem koncu Evrope, Festivalu Ljubljana.

Pod dirigentsko taktirko sira Simona Rattla, sicer umetniškega direktorja in šefa dirigenta Berlinskih filharmonikov, je eden najbolj priznanih in cenjenih orkestrov na svetu skoraj polni Gallusovi dvorani Cankarjevega doma s pikolovsko natančnostjo, brezhibno tehnično izvedbo in skorajda neopisljivim čutom za čutno in čustveno estetiko razgrnil glasbeno romantičnost dunajskega klasicizma ob koncu 19. stoletja in vstopu v 20. stoletje.

Po uvodnih govorih direktorja festivala Darka Brleka in ljubljanskega župana Zorana Jankovića je orkester najprej zaigral Simfonijo št. 3 v F-duru, op. 90, nemškega skladatelja Johannesa Brahmsa. Skladatelja odlikuje klasicistična glasbena forma, ki vsebuje romantične harmonske značilnosti. Kljub vsemu je zanj značilna konvencionalnejša oblika skladanja od njegovih somišljenikov.

Osrednji del programa nastopa filharmonikov je predstavljala izvedba šestih skladb za orkester, op. 6, Antona von Weberna, avstrijskega skladatelja, ki je pripadal drugi dunajski šoli.

Direktor Festivala Ljubljana Darko Brlek Direktor Festivala Ljubljana Darko Brlek Pin It

Prototip romantičnosti in liričnosti neslutenih razsežnosti


Osebno mi je, kot laičnemu poslušalcu, ki glasbo posluša le zaradi njene primarne naloge, torej zadovoljitve potrebo po nečem harmoničnem, ta del koncerta pustil najmočnejši pečat. Slišano je, čeprav je po svojem bolj modernem zvenu – bolj glasba, ki bi jo lahko spisal za potrebe kakšnega filma, kot pa klasična v tistem pravem pomenu besede – izstopalo iz nekega določenega okvira, bilo prototip romantičnosti in liričnosti neslutenih razsežnosti in izvedeno do popolnosti.

Eksperimentalno zveneč uvod in harmoničen osrednji del


Po petnajstminutnem odmoru je sledil še drugi del koncerta, v celoti namenjen nemškemu skladatelju Robertu Schumannu in njegovi Simfoniji št. 3 v Es-duru, op. 97. Izredno eksperimentalno zveneč in kompleksen uvod v simfonijo je nadomestil bolj harmonično zveneč osrednji del, ki so ga glasbeniki suvereno pripeljali do katarzičnega vrhunca.

Temu primerno je sledil tudi navdušujoč odziv občinstva, ki je s skoraj desetminutnim gromkim aplavzom nagradilo izvrstne glasbenike in izjemno karizmatičnega dirigenta.

Dirigent Simon Rattle Dirigent Simon Rattle Pin It

Izbrani povabljeni so se po končanem koncertu prestavili v preddverje poletnega gledališča v Križankah, kjer so na velikem sprejemu ob prijetnem kramljanju, kupici rujnega in izbranih delikatesah Hiše kulinarike Jezeršek polni vtisov sklenili uvodni večer ljubljanskega festivala.

Koncerta se je udeležil tudi predsednik Republike Slovenije dr. Danilo Türk z ženo, sicer častni pokrovitelj omenjenega dogodka.

Foto: Matjaž Tavčar
Komentarje prikazujemo 7 dni po objavi članka. Po tem času komentarjev ne prikazujemo več.
Vloga za Emo, film za dve generaciji

Živi svoje sanje, tukaj in zdaj! je ključno sporočilo novega slovenskega filma Vloga za Emo, ki je nastal po knjižni predlogi MotivAkcija za mlade, avtorja Smiljana Morija in Mateje Zorko.

Fotogalerija
Instagram Luke Zahovića

Junak tekme prvega kroga lige prvakov, ki je v zadnji minuti izenačil proti Sportingu, je noro zaljubljen. A dekle 18-letnega Luke Zahovića si mora svojega dragega deliti še z eno damo.

Anketa

Kje ste spoznali svojega partnerja/svojo partnerko?

15 % popust na strešnike do 15. 11.

Vrhunski strešniki Gerard Diamant in Klasik zdaj kar 15 % ceneje! Ne zamudite jesenske akcije.

Spoznajte program Birokrat brezplačno!

Brez stroškov vam postavimo poslovanje s programom Birokrat, ki vas bo navdušil s svojimi funkcijami.

Naroči revijo Računalniške novice!

21 številk + 32GB USB ključ dobiš za samo 33,50€.

oglasno sporočilo Zagotavlja