sobota 12.01.2008, 13:35
Vse nared za prvo katoliško osnovno šolo
Ljubljana - Prva katoliška osnovna šola (OŠ) pri nas se pospešeno pripravlja na sprejem prvih učencev. Gre za OŠ Alojzija Šuštarja v Ljubljani.

Za ravnatelja OŠ Prule Dušana Merca pa je ustanovitev katoliške šole neke vrste "nezaupnica državi".
V Sloveniji sicer že delujejo štiri katoliške gimnazije, starši pa so po besedah Rugljeve začutili potrebo po ustanovitvi osnovnošolske ustanove na enakih temeljih, "saj je z vzgojnega vidika do gimnazije lahko že veliko zamujenega".
Ljubljanska nadškofija je pobudo vzela za svojo. Najprej se je konstituiral pripravljalni odbor, ki je oblikoval program devetletne osnovne šole. Program je julija 2007 potrdila tudi država, s čimer je postal javno veljavni program, ki ga država financira v višini 85 odstotkov. Ostalih 15 odstotkov bo zagotovila nadškofija, ki bo poskrbela tudi za infrastrukturo. Starši bodo tako kot v državnih šolah plačevali le nadstandard. V primeru, da bi starši ne zmogli plačevati, pa obstaja sklad za pomoč družinam. "Držimo se načela ustanovitelja zavoda škofa Jegliča, ki se je odločil, da nihče ne sme ostati zunaj šole zato, ker si tega ne bi mogel privoščiti," razlaga Rugljeva.

Dušan Merc
Vpišejo se lahko otroci iz vse Slovenije
Ljubljanska nadškofija je OŠ, ki je dobila ime po lani preminulem upokojenem ljubljanskem nadškofu Šuštarju, kot peto enoto v okviru Zavoda sv. Stanislava uradno ustanovila 1. septembra 2007, od takrat pa so stekle temeljite priprave, pravi ravnateljica. Tako so že tudi izbrali učiteljski kader za prvo triletje. S 1. septembrom pa bodo začeli s poukom. Sprva bodo v okviru šole Alojzija Šuštarja delovala dva prva, en drugi in en tretji razred.
Posebnost katoliške OŠ je verski pouk kot obvezni predmet. Tudi sicer bo šola v znamenju krščanskih vrednot in praks. Šolsko leto bodo začeli in zaključili z mašo, posebej bodo obeleževali cerkvene praznike.
Za razliko od ostalih OŠ nimajo šolskega okoliša, kar pomeni, da se lahko vpišejo otroci iz vse Slovenije. Zanimanje so izrazili pretežno starši iz Ljubljane in širše okolice, interes pa je spodbuden, kot je lanskega decembra pokazal tudi informativni dan za starše in otroke. O konkretnih številkah bo mogoče govoriti februarja, ko bo potekal vpis, pojasnjuje Rugljeva.

Šolali bodo tudi starše
Šola bo predvidoma prvi dve šolski leti gostovala v prostorih škofijske gimnazije, v načrtu pa je zidava nove šole v neposredni bližini zavoda. Poleg možnosti jutranjega varstva bodo lahko učenci v prostorih zavoda opravljali tudi vrsto drugih interesnih dejavnosti, kar bo delno razbremenilo starše.
Vzgojni vidik bodo na šoli razvijali v sodelovanju s starši, ki bodo lahko obiskovali tudi šolo za starše. Prav tako bodo poleg športnih, kulturnih in podobnih dni pripravili tudi družinske dneve, ki se bodo v zadnjem triletju razvili v dneve duhovnosti po zgledu tistih, ki jih pripravlja škofijska gimnazija.
Čeprav ne gre za absolutno novost v Sloveniji, pa velja omeniti izbirni predmet latinščino za zadnje triletje. "Mislim, da je latinščina poleg same tradicije in kulturne preteklosti zelo uporabna, ker olajša učenje ostalih jezikov," pravi Rugljeva.

Učili se bodo latinščine, zamenjati žarnico, zašiti gumb...
Čeprav ne gre za absolutno novost v Sloveniji, pa velja omeniti izbirni predmet latinščino za zadnje triletje. "Mislim, da je latinščina poleg same tradicije in kulturne preteklosti zelo uporabna, ker olajša učenje ostalih jezikov," pravi Rugljeva.
"Današnji otroci potrebujejo šolo, ki jim bo ponudila novo izkušnjo z naravo, ki je mnogi nimajo priložnosti dobiti v svojem domačem okolju, zato bomo učencem ponudili veliko gibanja in učenja na prostem," enega od poudarkov nove šole zagovarja Rugljeva.
Med posebnostmi šole Alojzija Šuštarja bo tudi nov predmet praktikum v zadnjem triletju, ki bo dajal večji poudarek praktičnim znanjem. "Rekli smo, da mora šola otroke naučiti ne samo teoretičnega znanja, ampak tudi, da bodo znali zamenjati žarnico ali zašiti gumb," odločitev utemeljuje ravnateljica. Glasba ima v Zavodu posebno mesto in tudi v OŠ bo veliko pozornosti posvečeno umetniškim dejavnostim, ki so pomembne tudi z vzgojnega vidika.

Merc ne vidi bistvenih koristi
Na direktoratu za vrtce in osnovno šolo, ki deluje v okviru ministrstva za šolstvo in šport, menijo, da so v sedanji devetletki vse teoretične možnosti za več praktičnih znanj na voljo, "le da jih nekatere šole bolj prakticirajo, druge manj". Če pa bo obstoj katoliške devetletke "zbudil" še tiste manj dejavne javne šole, bo to v dobrobit vsega slovenskega šolstva, najbolj pa javnega, so prepričani.
Prav tako obstaja možnost sodelovanja med šolskimi institucijami in novo osnovno šolo. "Dobrodošle bi bile medsebojne hospitacije učiteljev in posveti, s tem prenašanje elementov dobre prakse," so pojasnili na direktoratu, kjer poudarjajo, da so šole avtonomne in se po lastni presoji odločajo za sodelovanje z lokalnim okoljem in partnerstvo z različnimi institucijami.
Ravnatelj OŠ Prule in pisatelj Dušan Merc meni, da je odločitev o ustanovitvi katoliške osnovne šole povsem legitimna, čeprav v tem ne vidi bistvenih koristi. Z vzgojnega vidika gre namreč za isti civilizacijski krog državnih šol, kjer "morajo vrednote biti pravzaprav identične". Zato je Merc začuden, "da cerkvene oblasti ne verjamejo v državo, v kateri živijo, da je državna šola popolnoma normalna šola". Zanj je tako dejanje ljubljanske nadškofije nekakšna "nezaupnica državi".

"Starši teh otrok so ravno tako davčni zavezanci kot vsi ostali"
Merc sicer meni, da bi bilo pošteno program takšne šole financirati stoodstotno. Sedanja ureditev financiranja programov zasebnih šol je po njegovem plod določenih ideoloških zavor. "Starši teh otrok so ravno tako davčni zavezanci kot vsi ostali," Merc nasprotuje "segregaciji" otrok in staršev.
Sicer je ravnatelj prepričan, da se bo tudi katoliška osnovna šola postopno prilagodila okolju in postala podobna državnim. Ustanovitev še ene šole v ljubljanskem okolišu po njegovem mnenju ne predstavlja grožnje dodatne konkurence, ki je že tako ali tako "kruta in pogosto nepoštena".
V določenih vprašanjih se glede na verske vsebine utegne v katoliški šoli pojaviti dogmatizem na naravoslovnem področju, kar Merca rahlo skrbi. Po drugi strani pa kot modro označuje odločitev, da v novi šoli dajo večji poudarek praktičnim vsebinam, saj je javna šola po njegovem "postala intelektualistična in zato vzgojno precej neuspešna". Zato pa Merc ne vidi v pouku latinščine bistvene prednosti, saj bo koristila predvsem nadarjenim otrokom.
STA
Foto: BOBO
- Najnovejše iz kategorije
- Karitas proti revščini tudi s peticijo
- Fiasko ali začetek nečesa novega?
- Je naš rod pokvarjen?
- 22. marec - svetovni dan voda
- Boj proti diskriminaciji je pomembno politično vprašanje
- Zalar: S sestankom sem zadovoljen, o odstopu ne razmišljam
- Jovanović: Kljub Tadićevi jezi na Pahorja odnosi s Srbijo ne bodo ogroženi
- Kresalova: Ne bom napovedovala naslednjih korakov
- Vse Borutove fronte ...
- Spor Zalar-Brezigarjeva skozi oči ustave in zakonov
- "Transplantacija je zame največje darilo in novo rojstvo"
- Zatišje pred viharjem?
- Prijatelj: Poslanskega mandata ne nameravam vrniti
- Dvoršek: Politični pritiski na policijo so subtilni
- Kdo je močnejši? (komentar)

















Komentarji
Komentarjev: 24
1. dudemcpek12.01.2008 15:09:27
Aha, bogi otroci, ki bodo primorani hoditi na tako šolo. Pri šestih letih jih posadijo v to OŠ i n pranje možganov se lahko začne. Me prav zanima, kdaj bodo pri nas začeli z Jesus Campi.
2. nives12.01.2008 15:55:04
Če jo nekateri hočejo imeti naj jo imajo, zakaj pa ne.
3. jazzi112.01.2008 16:08:43
(+2)

Tisti, ki pišejo take komentarje, kot ga je napisal dudemcpek, imajo ŽE oprane možgane od našega dosedanjega šolskega sistema.
4. kenzo12.01.2008 17:38:15
Se vam ne zdi, da je to že samo po sebi diskriminacija. Če nisi katolik, pa ti je ta šola najbližja verjetno otrok ne bo ravno dobrodošel. Strinjam se z dudemcpekom ja to je čisto pranje možganov.Naj že uvedejo davek (po vzoru Nemčije) za tiste ki se imajo za tako verne, pa me zanima koliko se jih bo opredelilo. Naj raje poskrbijo za bolne in lačne otroke potem pa naj gradijo šole.Sicer pa počakajmo na volitve pa bo spet po starem.
5. milijana12.01.2008 18:11:43
(-1)

Ja RKC v Sloveniji uresničuje načrt Vatikana dosledno, sicer pa mar je g.Rode zaman v Rimu ??? Samo vprašanje časa je kdaj bodo tudi ostale cerve začele z ustanavljanjem svojih šol. Porajajo se NOVE deltve, ki pa bodo hujše od RDEČE ali ČRNE ! Država in poslanci bi se morali ZAMISLITI !
6. jazzi112.01.2008 18:31:04
(+1)

Kenzo, res je, vendar razlika je v tem, da v Nemčiji, pa tudi v drugih državah v Evropi, kjer je cerkev ločena od države, kar je tudi prav, v vseh javnih šolah, pa tudi vsi politiki, desno ali levo usmerjeni, upoštevajo osnovne krščanske vrednote in otroke v tem smislu tudi vzgajajo. Pri nas imate žal večina oprane omžgane,kulturno in zgodovinsko ste zato pomankljivo izobraženi, pa tega ne veste. Posledica so taki prenapeti komentarji.
7. biz12.01.2008 19:01:10
jazzi1, povej mi kaj so osnovne krščanske vrednote, ki jih učijo v nemških šolah? in kakšna je razlika med tistimi vrednotami, ki jih učijo tam in ki jih učijo v javnih šolah? Nekaj takega lahko izjavi samo nekdo, ki nima pojma in še tega zelo malo. Nasilja na osnovnih šolah, ne glede če so krščanske ali ne v nemčiji je več kot v sloveniji na javnih nekrščanskih osnovnih šolah. Kradejo, preklinjajo pa krščani in nekrščani in učitelji nimajo z njimi nič manj dela kot pa v sloveniji.
8. KULI12.01.2008 19:44:04
Meni se zdi, da ima oprane možgane ravno jazzi1. Kako je lahko tako naiven in ne vidi ozadja vsega skupaj? Vsak človek (otrok) ima namreč pravico do laične vzgoje!!! Nikakor ne bi smeli okuževati otrok že v osnovni šoli. Odločilna je vzgoja znotraj družine!!!
9. didi12.01.2008 20:26:42
Kar se tiče pranja možganov, se mi zdi malo pretirano s strani tistih, ki ne marate Cerkve. Starši pač vzgajamo otroke tako, kot se nam zdi najbolje. Jaz bi dala otroka v katoliško OŠ, ker se mi zdi tako najbolje, pa temu ne rečem pranje možganov, ampak vzgoja. Saj neverni starši ravno tako odločajo, kot se jim zdi najbolje, ga vpišejo v kakšno(necerkveno) inštitucijo, na tečaj itd., če se mu zdi to primerno za otroka in ga ravno tako vzgaja. Kdo bi pa lahko rekel, da mu pere možgane!
10. jazzi112.01.2008 20:29:53
Vsak otrok ima pravico do laične vzgoje, se popolnoma strinjam, vendar laična vzgoja ne pomeni vzgajati otroka v sovraštvu do krščanstva, kar se pri nas dogaja že od konca 2. sv. vojne, mu prikrivati in zamegljevati zgodovinska dejstva.Brez napetosti ga je treba izobraziti tudi na tem področju in o vsem, kar je s tem povezano, potem pa se bo lahko sam odločil o svojem svetovnem nazoru, ko bo začel razmišljati s svojo lastno glavo.To počnejo v Nemčiji in v vseh civiliziranih družbah.
11. maksima12.01.2008 22:10:46
(-1)

Zanimivo je, da se v demokraciji, ko trdimo da je veroizpoved svobodna in da so enakovredne tudi druge vere, pogovarjamo le o krščanskih vrednotah in le o krščanski kulturi, sovraštvu do krščanske vere itd. Ali laična vzgoja res vzgaja v sovraštvu do krščanstva že od II. svetovne vojne? Ali ni v naši družbi več nestrpnosti do druhih ver, npr. muslimanske in pravoslavne? Kje smo se v naši družbi naučili nestrpnosti do drugače mislečih, drugih ver, drugih narodov, ras, etričnih skupin (Romov)?
12. Rakica12.01.2008 22:38:31
Jst sm stara 12 let kje je tle point da bodo moral bog otroc vsakdan molt pa še več hodt h maš pa tako naprej kr neki če pa hočte da bomo otroc srečen nam pa s to klinčevo vero nehite težit. didi ta tvoja se mi zdi čist zgrešena. se pa totalna strinjam z deudemcpekom. pa nehite nakladat o vzgoji. drgač pa verjamem u jezusa, sam je s strani medicine dokazano da to ne more bit res. moje mnenje
13. boštjan13.01.2008 13:24:24
(-1)

Jaz sem tudi za to šolo,tako bodo otroci malo bolj poznali naše krščanske praznike in vrednote.
14. Frančišek13.01.2008 14:55:15
(+1)

Meni se zdi, da je katoliška šola ena navadna ''bedarija'', ki otroke uči stvari, ki so vse drugo kot dejstvo. Oglejte si film Jesus camp pa vam bo vse jasno. Me pa prav zanima kako bo potekal v tej šoli pouk biologije(Kdo sta bila Adam in Eva?) in recimo zgodovine(Smrt komunizmu, svoboda narodu!). Moram pa priznati, da so te šole dobro orodje, da bo DR. Lojze Petrle le zmagal na volitvah leta 2019, z veliko večino volilcev, ki so kot otroci obiskovali tako vrsto šole. Lp!
15. kenzo13.01.2008 20:58:16
jazzi1, malo se zamisli glede krščanske vzgoje. V Nemčiji očitno zelo uspeva saj je ********ja na najvišji možni ravni. Toliko o tem. Rakica, pametno razmišljanje za ta leta. Le slovenščina....
16. biz14.01.2008 12:41:03
Tisti, ki zagovarjate cerkveno šolo, z vsem kar spada ali ima 6 letni otrok možnost odločati sam ali so starši tisti, ki odločajo o njemu. Torej prostovoljno ga pripeljite do vere in jih ne posliljujte z njo, ker jo bodo le tako vzljubili in razumeli, drugače pa se ji bodo uprli na najhujši možni način - z osebnim in moralnim razpadom. Krščanska vera je kriva za najhujše morije in je dejansko kriva tudi za komunistične morije, ali zakaj mislite so nastali komunisti?
17. Rozko14.01.2008 20:40:35
Kaj je prednost laične javne OŠ, po mojem skromnem mnenju je to ravno "medkulturni dialog" učencev različnih družbenih slojev, vere, rase in še kaj morda. Če bomo te učence poslali v "usmerjene" šole kjer bodo v največji meri učenci podobnih ali enakih izhodišč ( sloj,vera, rasa...) bomo ta medkulturni dialog pretrgali. Učenci se ne bodo mogli med seboj spoznavati, pogovarjati, igrati.Kaj bo rezultat? manjša toleranca, zapiranje po družbenih skupinah itd. mislim, da to ne vodi v odprto družbo.
18. Gorman15.01.2008 00:36:25
Dogmatizem na naravoslovnem področju, ki Merca "rahlo skrbi", ni problem - Vatikan že kar precej let priznava evolucijo. Saj ravno v tem je hec, ne samo da se je Vatikan tu vdal, večina verujočih že lep čas jemlje stvarstvo in še kaj drugega kot pravljice. Kar seveda med številnimi drugimi anahronizmi (celibat in % pedofilov/homoseksualcev v njihovih vrstah itd.) spodkopava RKC tla pod nogami. Način preživetja RKC je katoliško šolstvo od vrtca do univerze! Pa Karitas, skavti, itd kot "their way"
19. rozamunda15.01.2008 10:51:15
(-1)

Berem članek in komentarje in se sprašujem, ali ni minister Zver (ob debatah o zaupnici Janševi vladi v parlamentu) obljubil, da bo sporni zakon o javnem financiranju zasebnih šol umaknil? To je bila le taktika začasnega umika, delo pa poteka dalje. Nisem ne komunist ne sovražnik Cerkve, sem pa ateist in mislim s svojo glavo in plačujem davke, s katerimi bodo plačevali nadstandard v nejavnem šolstvu. S tem se ne morem strinjati, da država služi RKC
20. duko15.01.2008 11:20:32
Če stanje pravilno razumem, bo ta šola financirana z javnim denarjem še vedno le do 85%. Kar je morda diskriminacija, saj tudi verni starši plačujejo davke in imajo pravico izbrati način izobraževanja svojih otrok na način, ki je po njihovem prepričanju najustreznejši. O tem, kdo je kriv za nestrpnosti in izključevanja v družbi, nima smisla debatirati; vsak ima svoj-bolj ali manj oseben in neobjektiven-pogled na to. Mi smo morali zjutraj v zboru peti: Mi smo slovenski pionirji...
21. rozamunda15.01.2008 11:38:30
(+1)

Ali je 85% za res tako malo? to je večina!! Sem za zasebno financirane šole le od srednje šole naprej (ker niso obvezne in so torej v drugačni poziciji). osnova šola pa mora ostati del javnega šolstva, kjer bodo vse šole delale pod istimi pravili in pogoji ter financčnimi možnostmi. Strinjam pa se, da bi bi bilo spremembe in izbolšave stanja (vzgoji del je zanemarjen; preveč je nasilja itd....vprašanje je tudi kvaliteta učiteljev, pa učni programi itd) opraviti celovito za kompletno javno OŠ
22. joško15.01.2008 12:23:15
Kdaj je še kaj dobrega za ljudi naredila cerkev? Vse vojne se začnejo zaradi tega *****izma, ki se imenuje vera v Boga. Vsi trenutni nemiri na svetu so samo zaradi vere, ker hočejo glavni liderji imeti prevlado nad vsem. In kaj je tu dobrega? Skrajni čas je že, da tej golazni vzamemo oblast.
23. rozamunda15.01.2008 13:10:51
(+2)

Se strinjam z zadnjim komentarjem, a bi rekla, da škodo in zlo delajo NE vere, ampak cerkve oziroma religije, ki se vmešavajo v politiko. RKC ima od vseh največ krvi na rokah. In ti bodo govorili in učili o morali. Kot da vsi ostali (neverniki, pogani ipd) še nismo čisto ljudje, saj svojo vero enačijo z moralnostjo. Tudi imajo prav tisti, ki pravijo, da takšen sistem ustvarja zapiranje, ločevanje in netoleranco. Vera je privatna stvar, cerkev pa naj bi ostala ločena od države - tako je ustavno!
24. Gorman15.01.2008 21:08:59
"tudi verni starši plačujejo davke": davke plačujemo VSI - naj torej tudi gredo v namene, ki bodo za vse. Državna šola ni "nekatoliška", v njej je prostora za vse veroizpovedi, saj njen cilj ni svetovnonazorska opredelitev. Če bo kdo torej videl v kaki islamski OŠ (ki so se ji s tem odprla vrata) fundamentalizem, naj se vpraša, zakaj ga ni videl tukaj! Po moje bomo končali kot severni sosedje pri % davka v cerkvene ali druge namene, pa bo mir!
Prijavi se
Registriraj se!