SiOL.net|Slovenija|Novice

petek 28.03.2008, 12:32

LDS: Stavka kaže na Virantovo nesposobnost

Zdravniki bodo stavkali

Ljubljana - Splošna stavka zdravnikov in zobozdravnikov se bo začela 18. aprila in bo trajala do izpolnitve stavkovnih zahtev.


Delo zdravnikov bo v tem času omejeno na zakonski minimum, so soglasno sklenili na današnji izredni skupščini Sindikata zdravnikov in zobozdravnikov Slovenije Fides. Stavka bo preklicana, če bo poseben tarifni del kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike sklenjen do 17. aprila in bo vladna pogajalska skupina ponudila zadostna jamstva, da se bo novi plačni sistem v javnem sektorju uporabljal od 1. maja letos dalje, so še sklenili. Podpis ministra ne bo zadostno jamstvo, je poudaril pravni svetovalec Fidesa Bojan Popovič.

"Preostane nam le še, da pokažemo zobe"


"Tega dne si nismo želeli, še manj si želimo dne, ko se bo začela stavka. A ko nam izbijejo iz rok najmočnejše orodje, to so argumenti, imamo edino ustavno pravico, da pokažemo zobe," je po izglasovanju stavke poudaril predsednik Fidesa Konrad Kuštrin.


Dodal je, da "smo se o tem samoupravnem sporazumu o plačah pogajali tako dolgo, da so resno načeti naši živci. To kaže tudi njihovo neodgovornost do državljanov. Če smo to zdržali, bomo zdržali še marsikaj. Smo v situaciji, v katero smo bili pahnjeni in to je zadnji čas, da kaj naredimo. Nismo sami izbrali časa predsedovanja EU in predvolilnega časa za tako potezo. V to smo bili pahnjeni. To je zadnji čas, ki ga moramo izkoristiti," je konferenco zaključil Kuštrin.

"Ni dobro, če bolnika zdravi utrujen zdravnik"


"Ne more se čez zdravniške hrbte in hrbte bolnikov reševati celoten javni sistem. Odgovornost vlade za ureditev sistema je v tem trenutku kritična. Če ne bo ukrepala, se bodo zdravniki odločali sami. Vlada mora vedeti, da ni dobro, če bolnika zdravi utrujen in nezadovoljen zdravnik," pa je opozorila članica glavnega odbora Fidesa Gordana Živčec Kalan.

"Vlada bo naredila vse, da do stavke ne pride"


Minister za javno upravo Gregor Virant je odločitev sindikata Fides za razglasitev splošne zdravniške stavke označil kot pričakovano, glede na to, da so v pogajanjih "še precej daleč narazen". "Pogajanja se bodo nadaljevala še z nekoliko pospešeno dinamiko, na vladni strani pa bomo storili vse, da Fides od stavke odstopi," je pojasnil Virant. Stavka bi škodovala vsem, tako ugledu zdravniškega poklica kot uporabnikom zdravstvenih storitev.

Mazej Kukovičeva: Verjamem v odpoved stavke


Ministrica za zdravje Zofija Mazej Kukovič je povedala, da se vlada zaveda problematike, zato bodo zagotovo našli ustrezen dogovor. Stavke ne zagovarja, če pa je do njene napovedi že prišlo, verjame, da je na obeh straneh dovolj razumnih ljudi. Kot je dejala, verjame v dogovor in odpoved stavke.

Dragan Mrzlikar in predsednik sindikata Konrad Kuštrin


Strojevodje imajo višjo plačo kot zdravniki?


"Najnižja plača zdravnika specialista je 7,5 evra na uro, najvišja pa 10,5 evra na uro. Strojevodja ima višjo plačo od zdravnika specialista," je v svojem nastopu opozoril sindikalni zastopnik Fidesa v Univerzitetnem kliničnem centru Maribor Boris Rižnar.

Manjka 2000 zdravnikov


"Operativnih zdravnikov v Sloveniji je 4500, manjka pa jih 2000. Matematika torej pravi, da nam je treba plače dvigniti za 100 odstotkov, ne za 30, glede na to, da opravimo za 100 odstotkov več dela. Če v javnem sektorju take plače niso možne, potem je treba iti izven javnega sektorja in delati za javni sektor," je še dejal.


"Zahtevamo tri povprečne plače"


"In potem imamo visokošolskega učitelja, ki dobi mojo mesečno plačo za devet ur in pol dela tedensko. Želimo le pošteno plačilo za svoje delo. Imamo le še dostojanstvo in ne bomo barantali. Zahtevamo tri povprečne plače in nič drugega," je bil odločen Dimitrij Kuhelj iz UKC Ljubljana.

LDS: Stavka kaže na Virantovo nesposobnost


Napoved zdravniške stavke po mnenju LDS "kaže na nesposobnost vlade, predvsem ministra za javno upravo Gregorja Viranta". Ministru očitajo, da v vsem tem času ni uspel ustrezno odgovoriti na potrebe zdravnikov in zobozdravnikov in opozarjajo, da novi plačni politiki nasprotujejo zdravniki, policisti, sodniki, šolniki, državni tožilci in pazniki.

"Pogajanj so se lotili nepremišljeno in podcenjujoče"


Virantov sistem se je začel rušiti, ker minister ne obravnava zaposlenih v javnem sektorju kot enakopravne partnerje, vlada pa se je postavila v položaj nadrejenega, ki zaposlenim v javnem sektorju narekuje pogoje, menijo v poslanski skupini LDS. Po njihovi oceni se je vlada pogajanj lotila nepremišljeno in podcenjujoče. "Minister Virant je padel na izpitu iz temeljnih načel kolektivnih pogajanj, saj bi morala imeti kolektivna pogajanja dodano vrednost," menijo.

STA

Foto: STA

  • Oceni Oceni pozitivno Oceni negativno

  • Oceni Oceni pozitivno Oceni negativno
Dodaj v:
  • Digg
  • Del.icio.us
  • Facebook
  • Reddit
  • Povezava:

Komentarji

Komentarjev: 78

  • 1. mejdun28.03.2008 08:27:49
    (-8)

    Tukaj gre za izsiljevanje ene povzpetniške sekte med zdravniki, katerim gre samo za denar, ljudje so le material, proizvodno sredstvo. Primer samo ene gospoda, ki ima papir, da je zdravnik, ki se v neomejem bogastvu naduto šopiri v hotelu Lev?! Denar, kaj zdravje, bolezen prinaša denar.

  • 2. pipa28.03.2008 10:22:03
    (+14)

    Mejdun, ne gre kaprice elite pac pa stisko vecine. Vecina zdravnikov je za ogromno dela in dezuranja slabo plačana. Se pa nekateri, tako kot v vseh poklicnih skupinah, v takih in drugacnih luknjah znajdejo . Stvar je v ureditvi pravil igre. Velja tudi za privatizacijo v zdravstvu.

  • 3. Josip28.03.2008 11:03:25
    (-8)

    Zdravniki so bili navajeni na dodatke v modrih kuvertah, sedaj jim pa to manjka. Saj je bilo že povedano, da so za to, kolikor v resnici delajo, plačani bajno. Kapo dol pred izjemami. So pa privatni zdravniki mnogo bolj prijazni od tisith, ki delajo v javnem zdravstvu - tam je pacient le nebodigatreba. Kaj pa dvojno delo, ko te v javni ambulanti naroči v popoldansko privatno ambulanto?

  • 4. tapameten28.03.2008 12:04:19

    zakaj bi pa zdravniki morali imeti toliko večje plače kot vsi ostali? smo dežela revežev in toraj morajo tudi zdravniki deliti usodo vseh ostalih: sodnikov, učiteljev, uslužbencev, policajev itd...

  • 5. veli28.03.2008 12:54:10
    (-2)

    Josip! Če se počutite kot nebodigatreba je najbolje, če se v bodoče zdravite sami. Tako boste lažje spoznali težave ljudi, ki so vam na raspolago noč in dan za denar, ki ga recimo učitelj zasluži za dve do tri ure predavanj tedensko. Pa tudi dodatka v modrih (ali tudi belih) kovertah ne poznam.

  • 6. Skrusny28.03.2008 13:13:14
    (+16)

    Veli! Zdravstvo niso samo zdravniki, oni so le del zdravstva. Gre za čisti egoizem zdravnikov, ki so izločili ostale zaposlene v zdravstvu iz pogajanj za višje plače! Ko boste v bolnici, bodo za vas skrbele medicinske sestre in ostalo osebje, na katere so bogovi v belem pozabili. V zdravstvu so zaposleni tudi ostali profili visoko izobraženih ljudi, brez katerih zdravniki ne morejo delati, ampak njih to ne zanima, militantni Koštrin se pač gre svojo igro izsiljevanja!

  • 7. tapameten28.03.2008 13:17:42
    (+2)

    veli, ne bluzi...ne vem če si zdravnik, ampak za vsa dežourstav itd... ste bajno plačani , plača zdravnika je pa brez dodatkov bistveno večja kot učiteljeva...jaz sem uslužbenec: veš koliko ur delam pa za te nadure nič ne dobim? če bi pa kej usta odpiral, bio dobil pa knjižco pa čao... pa imam univ izobrazbo...zdravnikom plače dol....če pa misliš, da si več vreden kot policaj, se pa tudi sam varuj...

  • 8. McEnzie28.03.2008 13:44:40
    (+4)

    Problem je v tem, ker se tem fidesovim nadbogovom nihče ne želi zamerit. Pa ne gre samo za to, da so eni večjih odjemalcev državnega denarja. Gre tudi za to, da "kupujejo" 10x preplačano medicinsko opremo. Gre tudi zato, da v svoji medicinski nadutosti, želijo uničevati vso alternativno konkurenco. Poleg tega ne smemo zanemariti, da imajo v družbi še vedno visok ugleden položaj. Pa kaj še hočejo?Vsi pa vemo, da največ dela naredijo medicinske sestre.

  • 9. dixy28.03.2008 13:44:43
    (+2)

    fak kaj se vse dogaja tle pr nas. ko začnejo zdravniki stvkat pomojem ni glih dobr

  • 10. vrtnar28.03.2008 14:00:22
    (-9)

    Pa kaj prazno slamo mlatite???To kar se dogaja dopušča vlada na njo se je treba spravt ne pa na šolnika,dohtarja,polcaja,državnih birokratov in še bi naštevali.Dragi moji enga lepga dneva se bo vse sesulo šele takrat bomo pravi reveži.In kdo bo zato odgovarjo mi lahko kdo to pove?????

  • 11. snemok28.03.2008 14:15:37
    (+1)

    Sposobni zdravniki naj bodo pošteno plačani. So pa tudi takšni, ki delajo na dveh ali treh mestih, seveda povsod malo zamujajo in zato so tudi čakalne vrste. Zaslužijo pa bajno. Denarja povsod primanjkuje, za stare in bolane paciente ga zdravstvo pogosto ne da, pa čeprav bi si objektivno zaslužili, ceh zdravnikov pa bi si poviševal plače čez vse razumne meje. Ali sem prav slišal za 30% ?

  • 12. mario28.03.2008 14:16:38
    (+4)

    E tu, Koštrun! Kaj to pomeni? So te zdravniki stisnili, ali podgane bežijo ...

  • 13. Wade28.03.2008 14:34:41
    (+2)

    Teli dohtarji naj kar stavkajo, saj še opazil ne bomo. V tej branži je tako, da povečevanje ponudbe povzroča povečevanje povpraševanja. A se je že kdo vprašal, zakaj Kuštrin in zbornica histerično zavreščijo, ko kdo samo omeni alternativna zdravljenja? Vrečo denarja bi morali deliti z alternativci - javno zbrana NAŠA sredstva ne bi bila več samo njihova, pač pa bi MI odločali o njih. Naj kar izstopijo iz javnega sistema in naj se prodajajo tako kot ostali. In plače bodo odraz kvalitete in dela.

  • 14. dule28.03.2008 14:46:24
    (+12)

    V Angliji so statistično dokazali, da med stavkami zdravnikov pade smrtnost pacientov?????

  • 15. B3NSON28.03.2008 14:47:11
    (+4)

    "Operativnih zdravnikov v Sloveniji je 4500, manjka pa jih 2000. Matematika torej pravi, da nam je treba plače dvigniti za 100 odstotkov, ne za 30, glede na to, da opravimo za 100 odstotkov več dela...je dejal Boris Rižnar." Dragi Boris: Očitno ti matematika in procentni račun delata probleme...kolikor je meni jasno iz tvojih navedb, opravijo kvečjemu za slabh 45% dela več in ne 100% (če ga seveda res!?)

  • 16. spletko28.03.2008 15:05:34
    (-7)

    Pa kaj bi radi te zdravniki. 7,5€ na uro pomeni pri 8 urnem delavniku in 20 delovnih dneh 1500€. Sam nimam take plače pa imam univerzitetno izobrazbo. Niso prav nič več vredni, kot pa nekdo, ki ima končan fax.

  • 17. garp28.03.2008 15:07:57
    (+6)

    Ja- in pomanjkanje denarja prinaša bolezen - mene ne moti, če me zdravi dobro plačan in spočit zdravnik, podobno kot me ne moti, če vozi letalo pilot v podobnem razpoloženju. Nekateri poklici so pač taki, da je za nas fajn, če so na drugi strani zadovoljni uslužbenci...

  • 18. OBLAK28.03.2008 15:19:05
    (-7)

    Iformacija iz dokaj zaneslivih virov virov ,zdravniki so plačani boljš kot si bilo kdo more predstavljati saj delajo večina njih še izvn delovneg ačasa po svoji liniji.ampak nekaj drugega je zaskrbljujoče,da je vse skupaj zrežirano namen naj i bil najbrž sumimo nas je kar dost,da gre za povsem drugo stvar iznebit se določeno število težkih bolnikov,ki so predragi.Če bi lahko povedal vse kar vem bi bila grozota toda ko bodo podatki in dokazi bomo pa REKLI naglas in pokazali tudi dokumente.

  • 19. Zupo28.03.2008 15:40:27
    (+6)

    Tisti, ki gobcate o tem, naj se dohtarjem ne da višjih plač, ali sploh veste kakšen **** vam leze iz gobcev!?!?!? Da postaneš specialist je potrebno 10+ let faksa, odgovornost je neverjetna, delo naporno, veliko je noči, plače pa niso nič posebnega. Dohtarji bi morali imeti minimalno €2.500 neto na mesec. V tujini so dohtarji bogati ljudje, pri nas so pa to politiki, večina (nesposobnih in ošabnih) direktorjev in barab, ki so se "znajdl". Vsak po**** obrtnik se kopa v denarju, to vam je pa OK!?

  • 20. Zupo28.03.2008 15:40:48
    (-6)

    Tisti, ki dohtarjem ne privoščite višjih plač, naj vas hudič vzame in ko se vam kaj zgodi, upam, da vas bodo pustili ležat v jarku!

  • 21. manc28.03.2008 16:27:12
    (-6)

    Povedo naj, kje dobijo prakso za popoldansko obrt in ostale dejavnosti. Glede na slovensko povprečje so mnogo pre več plačani.

  • 22. airborne28.03.2008 17:29:16
    (+2)

    Manjka 2000 zdravnikov, ker gredo po hitrem postopku v tujino, kjer so plačani veliko bolje ali pa v firme tako da tole z napihovanjem njihovih plač samo sami sebi v skledo pljuvate, ko boste vi ali nekdo v vaši družini resne probleme, pa vam bodo rekli, je samo 4 mesece za počakat, ker so vsi dohtarji spi*dil v tujino... potem vam bo šele jasno... mogoče pač se bo slovenski narod moral končno že sprijaznit da bo nekdo ki da skozi 10 let šolanja po gimnaziji logično da zaslužil več od ostalih.

  • 23. stanley28.03.2008 17:33:15
    (-3)

    Zgleda, da so gor samo dohtarji, ki imajo koncesijo in na račun ubogih bolnikov služijo mastne pare, zdej bi pa še stavkali! Marš na delo! Sem zmeraj mislu, da dohtarji zmeraj postavijo bolnika pred dobiček pa je že davno jasno, da temu ni tako!!

  • 24. pep128.03.2008 17:47:41
    (+2)

    Kje si "gnili"socializem? Kjer vsaj zdravje ni bila domena peščice bogatašev.....

  • 25. duko28.03.2008 18:04:53
    (+2)

    Saj to je pričakovano. Čudno, da se niso zganili že prej. Nekaj takega, kot je "pravična plača" ne obstaja. Njena višina je v bistvu odvisna od tega, koliko dotičnega strokovnjaka potrebujete. Za popravilo avta odpremo denarnico, za zdravje pa...najbolje bi bilo, da bi bilo zdravstvo zastonj, kot včasih v Rusiji. Ampak tudi kakovost bi bila taka.

  • 26. stanley28.03.2008 18:19:09
    (-4)

    Pa to ni bela stavk,to je rdeči štrajk!!

  • 27. tej28.03.2008 18:29:53
    (+1)

    Stavka zdravnikov, večje plače da se strinjam. Prosim da mi kdo odgovori na naslednje. Kako lahko zdravnik dela če ni elektrike, če ni komprimiranega zraka, vode, če ni cesta splužena ko je sneg. Kako lahko pride v službo, do bolnikov, če čistilke niso opravile svoje delo, če kuharce niso skuhale hrano itd. Tudi zdravniki, kot vsi ostali se bodo morali zavedati da je v proces njihovega dela, kot v druge delovne procese vključenih celi kup ljudi. Tudi drugi se moramo šolati.

  • 28. thx113828.03.2008 18:36:03
    (+2)

    @ zupo & airborne Haleluja in amen! "Gnili" socializem v zdravstvenem sistemu kar se tiče bolnikovih pravic hvala bogu še vedno deluje. Vsak, ki plačuje dodatno zdravstveno zavarovanje ima dostop do čisto vseh storitev, ki jih ta sistem ponuja!Ostanek gnilega socializma je pa uravnilovka, ki onemogoča zdravnikom za več opravljenega dela tudi boljše plačilo. Če se ne bo nič spremenilo bodo takšni zdravniki izstopili iz sistema in šli delat tja kjer bodo primerno plačani in dostopni le bogatejšim.

  • 29. mirni28.03.2008 18:41:47

    Ko prebiram te komentarje se zavedam, da ne moreji biti drugačni, ker smo vsak na svoji strani, uporabnik na eni in zdravniki na drugi. Te zadeve že v sami politiki plač niso dokončno definirane. Vedno se najdejo sektorji javnih služb, ki se primerjajo z bolje plačanimi in že pripravljajo stavko, nihče se pa ne vpraša od kod vzeti. Državni mošnjiček je pač takšen kot je in neke primerjave plač v bogatejših državah niso realne. In končno, tudi zdravniki bi se morali zavedati, kdo dela za "erar"

  • 30. thx113828.03.2008 18:44:38
    (-1)

    @ tej. Kako bo kuharica z zlomljeno roko kuhala, kako bo komunalni delavec plužil s pljučnico, kako bo čistilka čistila z razjedami na golenih?... Sprijazniti se bo treba, da zdravniški poklic nosi s sabo veliko odgovornosti in da zaradi zdravniških napak ljudje umirajo!Ste pripravljeni prevzet odgovornost za bolnikovo zdravje za 1500 eurov na mesec?

  • 31. foxtrott28.03.2008 18:47:46

    Ta tema vsekakor ni črno-bela, kot jo nekateri vidite. Prvo se strinjam z Zupotom - zdravnik študira 10 let. In to ni nek FDV kvazi študij, ampak resno garanje. Pravzaprav je šele pri 30ih pripravljen, da začne delat (in služit dinarčke). Svinjsko je, da nek obrtnik brez šol, ki neke auspuhe šverca, v parih letih pride do mercedesa... Vsi, ki o nekih kuvertah nakladate... Seveda je par izjem, povsod jih je (beri še enkrat o švercanju auspuhov).

  • 32. foxtrott28.03.2008 18:51:52
    (-1)

    Še to... Sem imel na žalost to priložnost, da sem dodobra izkusil tako našo kot nemško zdravstvo... Prvo kar opaziš je to, da je gor neprimerno več kadra. Skoraj vsak dan drugi obrazi. In dejansko so vsi precej bolj sproščeni, zadovoljni, uslužni, ipd. Pri nas pa eni in isti garajo non-stop. Tu gre v veliki meri beseda tudi medicinskim sestram, ki jih niti slučajno ni lahko... Naj pa se ne oglašajo razni *****i, ki še knjige niso prebral v življenju, kaj šele, da bi se kaj resnega učili...

  • 33. foxtrott28.03.2008 18:52:41
    (-1)

    Da o odgovornosti zdravnikov niti ne govorim...(beri spet o švercanju auspuhov)

  • 34. mirni28.03.2008 18:56:08

    Mirni- >>>>nadaljevanje Bolje bi bilo, da bi našli rešitev, kje so rezerve, da se povišajo plače zdravnikov. Najdimo področja, kjer se troši, kot da smo obljubljena dežela. Vprašajmo ministra Bajuka, kje bi se dalo kaj odškrbniti. Lahko bi še nakladal, pa mislim, da sem povedal dovolj. In še mnenje: Za resne komentarje je dolžina komentarja prekratka, za bla-bla pa še predolga!

  • 35. obmejni28.03.2008 19:15:26
    (-1)

    Strinjam se, da bi zdravniki morali imeti lepe plače, predvsem zaradi odgovornosti in zahtevnega dela. Potrebno je pa tudi urediti sam sistem, da kateri zdravnik več in boljše dela, dobi tudi večjo plačo. Ker nekateri zdravniki niso ravno na nivoju. Marsikateri pa je dopoldan v bolnici, za popoldan pa si naroči paciente privat ali pa po zdraviliščih - seveda za takojšnje plačilo. Seveda tudi zdravniki so dobri in manj dobri.

  • 36. foxtrott28.03.2008 19:30:22
    (+4)

    Mogoče bi bilo fajn, če bi se lahko izključevalo - ali delaš privat ali pa v javnem zavodu...

  • 37. dejc7428.03.2008 19:54:08
    (-1)

    3 povprecne place v sloveniji bi radi imeli(pa kaj se)?delavec ko jih pa plačuje v obveznem zavarovanju pa naj dobi koliko je inflacija in če je prenizek se 50 evrov polek.Tukaj je nekaj hudo narobe.In nas g.minister(imena je skoda pisat)za javno upravo pa dela se vecjo zmesnjavo in na koncu bo popustil samo na racun koga se tukaj postavi vprasanje?In imeli bomo se vecja plačilna neskladja,eni se bodo pač bogatili drugi bodo pa še večji revezi pa čeprav eni delajo za njih(zalostno).

  • 38. morje4428.03.2008 20:01:08
    (-4)

    Ja, dajte stavkat no, ugobi ste, zares!

  • 39. Zupo28.03.2008 20:02:20

    tej - kaj pa klobasaš??? Je možno, da primerjaš elektrikarje, komunalce, čistilke in podobne poklice z dohtarskim?!? Vsi ti skupaj nimajo enega dneva faksa, ti pa primerjaš njihovo delo z dohtarskim!? Lepo te prosim, umolkni, ker take primerjave lahko izusti samo kompleten ******! Še to: jaz nisem dohtar in ne bogat. Se mi pa želodec obrača, da se pri nas okoli vozijo z Mercedesi razni nešolani privatniki, ki hondlajo z raznim ****om, večina dohtarjev si pa ne more kupit niti novega Passata.

  • 40. Zupo28.03.2008 20:06:42
    (-1)

    Razlog za tako množično mnenje proti dohtarskim povišicam je lahko edino to, da smo totalno delavski narod. Kar je pa zame še slabše, kot če bi bili kmečki narod. Kmetje imajo v glavnem vsaj zdravo pamet, ljudje v fabrkah pa so v veliko primerih na žalost neverjetno primitivni. In če je pri nas res tako, je to neizmerno žalostno.

  • 41. thx113828.03.2008 20:14:08
    (+2)

    @dejc 74. Popolnoma deplasiran komentar! Kdo pa za koga dela, ko se delavec zdravi??? Zdravniki so paraziti delavcev ali kaj??? Vsak naj dela svoje delo in naj bo zahtevnosti dela, količini opravljenega in odgovornosti primerno plačan.

  • 42. Zupo28.03.2008 20:35:11
    (+8)

    Poslanci imajo lahko visoke plače, pa vglavnem ne delajo nič. Pravniki imajo lahko veliko denarja, pa v glavnem služijo na račun tuje nesreče ali primitivizma. Direktorji in managerji imajo lahko denarja kot ****a, pa se kljub (včasih) slabim odločitvam in zavoženim firmam selijo iz stolčka na stolček brez posledic. Dohtarji, ki vam pa lahko tudi življenje rešijo, vam lajšajo bolečine in prišijejo odtrgane ali odrezane ude in vas pokrpajo nazaj kot stare hlače, oni pa ne. Pa kaj vam je, ljudje!?

  • 43. Zupo28.03.2008 20:43:02

    drejc 74 - ja, točno tako, 3 povprečne plače! Minimalno! V Londonu specializant zasluži 5.5 krat več, kot pri nas? To je €6.875 neto na mesec. Ti je ta znesek jasen!? Dela en mesec za toliko kot dela pri nas skoraj pol leta! In je šele specializant! Ko je postane specialist, je znesek najmanj še enkrat večji. In vsi dohtarji, ki gredo ven po njihovemu poklicu, odgovornosti in količini delovnih ur višje plače, pravim samo to: edino pravilno in upam, da vam uspe, ker v tej družbi nimate kaj iskat!

  • 44. Skedenj28.03.2008 20:47:03
    (-5)

    no, no Zupo. Zdravniki se obnašajo monopolno kar pomeni, da se obnašajo sebi v korist (v paktu z Lekom in Krko). Drug drugemu delajo posel in hkrati si ščitijo hrbte, da so navzven nedotakljivi. Takšne oblike je treba v gospodarstvu razbiti. Zdravniki niso plačani po svoji produktivnosti zato se jim tudi nikamor ne mudi in delujejo kot celota tako ležerno. Nikarte jih ščitit saj so zelo dobro organizirana mafija.

  • 45. Skedenj28.03.2008 20:50:19
    (-2)

    Pri monopolu vas ne bom utrujal z mrtvo izgubo... Hotel sem samo pojasniti, da omejujejo količino dela, zaradi tržnih razmer, ki jim to omogočajo.

  • 46. Zupo28.03.2008 20:54:50
    (+2)

    Skedenj - imaš pravi nick, ker točno v skedenj spadaš! In ne ti meni, no no... O kakšni mafiji ti to?! Zakaj sereš o stvareh, o katerih ne veš ničesar?! Se ti svita, kakšni ljudje gredo na medicino?! Osebno poznam vsaj 10 dohtarjev in vsi so naravnost odlični ljudje, ki zelo trdo delajo za sramotno malo denarja. In kateri ceh ne ščiti hrbta svojim ljudem? Dej mal začni razmišljat!

  • 47. thx113828.03.2008 21:04:47

    @skedenj. A je to resen argument, provokacija ali kaj tretjega? Zaenkrat zdravljenje bolnikov še ni gospodarska dejavnost in upam, da vsaj v Sloveniji tega ne bom doživeli. Kar se pa tiče monopola...Kdo pa še lahko zdravi bolnike razen zdravnikov? Alternativci, zdravilci...? A oni "zdravijo" zastonj? So prekleto bolj tržno naravnani kot zdravniki. Da so zdravniki lutke farmacevtske industrije se mi pa ne zdi niti vredno komentirat...

  • 48. triglav28.03.2008 21:07:07
    (-2)

    pol vas nima pojma kako je v zdravstvu. Poznam sistem v Avstriji in Nemciji. Ej, tam je milina proti nam. Narobe je organizacija in sistem, zdravnikov premalo. Delajo po 280 ur na mesec. Vsi kar bodite lepo zadovoljni, da zdravnika se sploh dobite.... Moja prognoza:iz te stavke ne bo nic in nobenega povisanja plac.

  • 49. spyder28.03.2008 21:24:11

    Danes dopodan sem bil v KC - pripeljal sem nek material, nenapovedano vstopil v majše skladišče in videl meni poznanega zdravnika kako igra igrico na računalniku - v delovnem času da ne bo kakšne pomote!!!! Drug ekstrem je moja sestra - zdravnica v isti ustanovi, ki dejansko dela 10 ali več ur na dan. In razmerje plač? Gospod za PC ima plačo celo nekaj večjo ?? Kje je tukaj logika?? Tisti, ki mislijo da bi v tujini imeli bajne plače pa naj kar probajo, jaz sem že pa ni lahko.

  • 50. thx113828.03.2008 21:36:44
    (-1)

    @Spyder. Se popolnoma strinjam...Uravnilovko je treba odpravit. Edino na tak način se bo sistem rešil lenuhov!

  • 51. dejc7428.03.2008 21:42:38
    (-5)

    Thx1138 aha res naj bo plačan tako kot si rekel ampak na naš standard naj imajo nekateri precenjene plače drugi pa podcenjene??torej so doktorji elita in nedotakljivi ali kaj?plače naj bodo sorazmerne in nehaj mi s tem kaksno šolo imajo.Ja ko so se pa šolali pa so sami vse plačali ali kaj(tudi učitelje)ali jih je spet plačeval tisti ki proizvaja in upal s tem da bo v zameno dobil kaj nazaj.In kaj bo dobil 3x(povprečne plače v RS) plače hočemo če ne pa boste čakali v vrsti.toliko o tem

  • 52. dejc7428.03.2008 21:46:52
    (-2)

    zupo se zate vprasanje-a mi zivimo v britniji ali v sloveniji?in kaksen je standard tam in pri nam?in za konec katera je bolj bogata drzavna blagajna naša ali britanska?

  • 53. xelle28.03.2008 22:01:18
    (+6)

    hmmm, zanimivi kometarji. Sam sem zdravnik specializant. Študiral sem 6 in pol let, končal s povprečjem 9,5, v tem času naredil dve Prešernovi nalogi in objavil več mednarodnih člankov. Naj omenim, da nisem imel veliko prostega časa, v bistvu ga sploh ni bilo. Po študiju sem opravil pol leta pripravništva na urgenci, kjer sem služil 650 evrov. Sledilo je leto sekundarija, s plačo 750 evrov na mesec. Sedaj pa 6 let specializacije s plačo 1100 do 1200 evrov na mesec. Hkrati sem vpisal doktorski podiplomski študij (kar sedaj naredi skoraj polovica zdravnikov). Seveda so tu še dežurstva (približno 16 ur na teden poleg rednega delavnika). S tem zaslužim dodatnih 250 evrov na mesec. Nato postanem specialist (po 14 letih, brez kakršnih koli pavziranj, medtem sevda naredim doktorat – malce več let kot povprečen študent, ki bi rad enačil različne fakse). V tem času ne delam popoldan privat, ker nimam licence za samostojno delo. Uradno nimam stalne zaposlitve, ker krožim po različnih oddelkih, tako da moram dušo spustit, da dokažem bankam, da sem kreditno sposoben. Zaenkrat živim kot podnajemnik v garsonjeri, ker si več ne morem privoščiti. Ves čas delam z blazno zahtevnimi ljudmi in obravnavam bolnike z nehumano frekvenco, ki se s staranjem prebivalstva vsak dan povečuje. Ves čas se vztrajno smehljam in motiviram ljudi v želji po čim hitrejšem okrevanju, hkrati pa skrbno izbiram najustreznejšo terapijo in se hkrati zavedam, da ta lahko tudi ubije človeka, kljub najboljšim namenom, kar pa bo samo meni ležalo na duši - odvetnikom pa v denarnici, ko me bodo tožili. Vsak dan slišim zodbe o grožnjah pacientov s tožbami in pop tv-jem, do katerih najpogosteje pride zaradi nesporazumov, ki izhajajo neposredno iz preobremenjenosti zdravnikov in medicinskega osebja. Ampak nič hudega, saj bom kot specialist, kar lahko postane vsak klošar s ceste, služil bajeslovnih do 1700 evrov neto. Bill Gates me vsak mesec pokliče, če mu lahko kaj posodim. S tem denarjem si zlahka olajšam dušo in se ne sekiram zaradi vaših nevoščljivih komentarjev, saj nimam časa za skrbi, ker v svojem ferariju vsak dan nažigam drugo manekenko. Nato pa ponavadi greva z mojim helikopterjem na mojo vilo v Brionih in gledava sončne zahode medtem, ko hraniva moje slone. Ne, sploh mi ne pridejo do živega vaši komentarji. Ste me že prepričali, v tujini bom s svojo specializacijo služil do 50 tisoč evrov na mesec (če mislim lenarit pa samo 10 tisoč) – in verjemite mi, dela za zdravnike je tam dovolj (le kako ob takšnih plačah nimajo dovolj svojih zdravnikov?). Hvala vam za vaš odnos, ubil je vso domoljubje v meni. Nič hudega, meni so vsi ljudje enaki –vseeno mi je, če zdravim Angleža ali Slovenca. Kakorkoli, veliko zdravja vam želim. Upam, da čimmanj zdravnikov razmišlja kot jaz, žal iz pogovorov s kolegi mislim nasprotno.

  • 54. triglav28.03.2008 22:05:17
    (+2)

    upam, da sem napisal slovensko pravilno in bo kdo razuemel. Slovenija je na repu v Evropi glede na stevilo zdravnikov in stevilom prebivalcev. kaj iz tega sledi? ste pismeni ali ne? ker je v Sloveniji premalo zdravnikov za 100% , delajo pac 100% vec kot drugje. 30% povisanje plac zdravnikom je spodnja meja , ki se se akceptira.

  • 55. thx113828.03.2008 22:15:05

    @dejc74. 1.Nikjer nisem izpostavljal šolanja. 2.Imaš fiksno idejo, da je v tej državi vse na plečih delavcev in eden glavnih parazitov delavcev je zgleda javni sistem z zdravniki, sodniki, policisti ter vsemi ostalimi javnimi delavci. 3. Mogoče bi svoj srd in jezo moral usmeriti na tiste, ki vedno znova poskrbijo, da proizvajalci ostanejo brez udeležbe pri dobičku. 4. Proizvod zdravniškega dela je velikokrat zdrav proizvajalec, ki nato pljuva po tistih, ki so ga pozdravili.

  • 56. Zupo28.03.2008 22:29:26
    (-1)

    dejc 74 - če si prebral moje prejšnje komentarje, sem rekel, da bi morali imet pri nas dohtarji, ne specializanti, vsaj €2.500 neto na mesec. Zato ne seri o tem katera država je bogatejša in kje je standard višji. Če imamo za direktorje, managerje, pravnike, poslance in ostale politike, bi morali imet tudi za dohtarje. Pri nas se premier vozi v Mercedesu S, predsednik v BMW 7, kurčevi policiji smo kupili 25 Touaregov itd, Sarkozy se pa vozi v Vel Satisu in C6, avstralski premier Rudd pa v Holdnu

  • 57. Zupo28.03.2008 22:30:28

    dekc 74 - zato mi ne seri o bogastvih držav in standardih. Če imamo za ves ostal ****, bi morali imet tud za dohtarje!

  • 58. Zupo28.03.2008 22:35:34
    (+3)

    xelle - vsa čast ti! Vem da vam je dohtarjem težko, še posebej specializantom, zato, če ti uspe odit v tujino in zaslužit kar ti pripada, ti lahko zaželim samo srečo! Če ti je pa odnos ljudi ubil vse domoljubje, ti pa zlahka verjamem, ker ga je splošno stanje duha v tej kvazi državi meni ubil že zdavnaj! Drži se in srečno!

  • 59. triglav28.03.2008 22:51:15

    zamislite si 12 urno operacijo in potno celo kirurga.... kako fajn a ne?

  • 60. PjeR28.03.2008 22:54:31

    Ja, ja še lep čas bo nas tepel komunizem. Edino se lahko tolažimo, če je to tolažba, da v komunističnih in post kum. državah je še slabše stanje. "Bo treba delat ne ga pa srat": bi rekel Adi Smolar

  • 61. tej28.03.2008 22:57:49
    (-2)

    zupo, tej ti sporoča da si ti ****** ker ne kapiraš zadeve. Stvar je v povezavi, očitno si tudi ti eden od napihnjenih šolarčkov. Vsako delo je potrebno spoštovati. Privatnike nihče ne vidi ko garajo po cele dneve. Časi ko so bili samo dohtarji in župniki šolani so za vedno minili. Dobro je napisal tip ki je tudi šolan in ima dosti manjšo plačo od dohtarjev Če dohtar zajebe stvar umre na enkrat en človek, če zajebe projektant, izvajalec, je lahko mrtvih brezbroj, zresni se

  • 62. triglav28.03.2008 23:03:12

    off topic "zajebe projektant, izvajalec, je lahko mrtvih brezbroj" posebej ce je projektant(se ima licenco) od neke gradbene firme iz Maribora -Konstruktor

  • 63. thx113828.03.2008 23:16:47
    (+1)

    @tej. Najbrž misliš na projektante Onkološkega inštituta ali pa Pediatrične klinike, ki so posredno krivi vsaj za podaljševanje agonije, če že ne za smrt bezbroj pacientov ob tem pa z dodajanjem aneksov k pogodbi mastno zaslužili, ne?

  • 64. alex28.03.2008 23:54:45
    (+4)

    Hvala Bogu ,da se bodo saj enkrat uprli pametnni in šolani .Saj je napočil čas ,da tajkunom iz vlade napovemo vojno .Lahko nas obrača mamin sinče Gregi ki je dobro podprt z vladnimi tajkuni.Čista lopata bi morala biti pri vladi pa bi vidli kaj se pravi tajkunastvo v narekovajih.Naj raje povedo kolko nas stane predsedovanje EU.npr,novi zaposleni na račun tega.Ker vsak rabi pomoč ker ful delajo so prav zgarani.2 miljona nas je pa se gremo nekaj kaj nam je treba to predsedovanje-Janša on ga rabi .

  • 65. McEnzie29.03.2008 00:21:38
    (-1)

    #xelle Lepo si opisal svoje tragično življenje. Vsem ostalim je pa z rožicami postlano.

  • 66. McEnzie29.03.2008 00:25:02

    Verjamem, da ste za tako stanje v veliki meri krivi sami. Naj samo omenim alternativce. Zakaj jih je tako težko spustiti zraven? Naj delajo preventivno. Po tolikih letih šolanja, niste prišli do zaključka, da je preventiva boljša kot kurativa. Če že vrabci čivkajo, da je 90 % bolezni psihosomatskega porekla, zakaj se potem prioritetno osredotočate na zdravljenje posledic, ne vzrokov?

  • 67. McEnzie29.03.2008 00:25:35

    Zakaj ne vzpodbujate (tudi preko medijev) bolj zdravega življenja, zakaj ne osveščate zdrave ljudi, da se zavedo zdravja, ko ga še imajo, zakaj ne zmanjšujete stresa v družbi, zakaj si ne prizadevate da bi ljudje živeli še bolj samozavestno, neobremenjeno, bolj svobodno, da bi zadeve jemali bolj na lahko, v zobozdravstvu bi morala prevladovati preventiva... itd. Veliko straih ljudi hodi k zdravnikom, ker jim je dolgčas, ker rabijo nekoga, ... Če pa je vsa ta preventiva domena države, potem naj država razpolaga s tem denarjem. Naj država aktivira telo, ki bo skrbelo za teh 90% vseh bolezni.

  • 68. foxtrott29.03.2008 00:47:00
    (+1)

    @ McEnzie... Precej levi argumenti... ljudje so v večini cepljeni za neumnosti, iz katerih se rodijo poškodbe. Mislim, primeri z urgence so bolj tragikomični, kot pa srbske komedije. Tega ne ozdravi nobena preventiva. Pač, zdravnik študira 10 let zato, da zna ozdravit (bolj ali manj) vsako tvojo komplikacijo. Očitno ti zdravniški poklic ni prav jasen, tam ni nobenega polovičarstva - znaš vse ali pa pač nisi dohtar (heh, že na faksu imajo 90% za 6, ali pa samo "opravil" ali pa "ne opravil" :)

  • 69. McEnzie29.03.2008 03:46:34

    #foxtrott Pustimo sedaj poskodbe, nesreče. To je v teh 10%. Pa se to je vprasanje ali bi do nesreče sploh prislo, če bi oseba bila zbrana, osredotočena, sproščena, z mislijo pri sebi. Na tem področju bi se dalo ogromno povedati. Nekateri narodi imajo obveznost, da meditirajo in telovadijo pred delom. Tudi na tak način se preventivno izognejo nesrečam, raztresenosti, skrbem. Menim da to sodi pod zdravnisko skrb? Kot bi avtomehanik skomignil z rameni, ko bi srečal avto na elektro pogon.

  • 70. Zupo29.03.2008 11:02:44

    tej - ravno zaradi takega odnosa, kot ga imajo taki *******i, kot si ti, poleg daleč prenizkih plač, hodijo naši dohtarji v tujino. In prav imajo! Več kot jih gre, bolj mi je všeč. Tudi jaz bi naredil vse, da govna, kot si ti, McEnzie in vama podobni ne bi zdravil. McEnzie, dohtarji naj znižujejo stres v firmah!?!? Lepo te prosim, zapri gobec in zgin nazaj pod kamen izpod katerega si se priplazil. Imaš IQ ščurka! Sem kdaj rekel, da je potrebno dvigniti plače samo dohtarjem!? Bebca!

  • 71. foxtrott29.03.2008 12:50:19

    no no, Zupo, malo bolj mirno :) McEnzie - seveda so ti primeri v manjšini (na oko do 50%, niti slučajno ne 10%), problem pa je v tem, da tudi če bi jih bilo 5%, mora biti zdravnik pripravljen na neverjetno raznolikost težav znotraj teh petih procentov. Druga stvar pa je v tem, da v različnih revijah ka naprej beremo o zdravem načinu življenja ipd. Koga zaboga se pa to prime, daj no... samo poglej kako ljudje vozijo.

  • 72. xelle29.03.2008 13:03:23

    @McEnzie: moje življenje prav nič ni tragično. Saj bom za svoj trud prejel primerno plačilo - v tujini pač. Se sploh ne sekiram zaradi takšnih kot si ti, ki ne vidijo razlike v zdravniškem delu od smetarskega. Komentar, da drugim tudi ni z rožicami postlano pa je hecen - res ne poznam veliko ljudi, ki bi toliko delali kot večina zdravnikov - in to brez omenjanja zahtevnosti in odgovornosti dela. Če pa pišeš o družinskih tragedijah drugih ljudi- tudi zdravniki jih doživimo.

  • 73. Zupo29.03.2008 13:55:27
    (+2)

    foxtrott - ne ti meni no no...!!! Ne morem bit več miren, ker se mi od primitivizma Slovencev, njihovih "vsevednih" izjav, neotesanega obnašanja in nevoščljivosti obrača želodec! Dovolj mi je, da je normalen in izobražen narod tiho, medtem ko ******i, barabe, lopovi, primitivci in budale harajo na račun drugih!

  • 74. McEnzie30.03.2008 18:19:20

    Kot sem omenil. Moje mnenje je, da se bi lahko ljudje, ki skrbijo za zdravje ljudi, morali bolj posvečati vzrokom nesrecoz. preventivi. S tem bi zmanjšali in pocenili zdravljenje posledic. Lahko bi v teh letih šolanja nekdo naredil diplomsko, mednarodni članek, študijo, karkoli, da bi preizkusil in dokazal to "tezo" preventive. Naj to počnejo alternativci ali pa medicinci (neka svoja specializacija), mi je popolnoma vseeno. Kakorkoli že, država bi morala najti denar za te projekte.

  • 75. McEnzie30.03.2008 18:40:19
    (+1)

    Možno pa je, da je v tujini ta smer ze dokaj dobro razvita in jo lahko mi samo se dopolnimo ter izboljšamo. Zupo, ti se pa večkrat spomni, da si bil zmagovalni spermij med tisočimi.

  • 76. McEnzie30.03.2008 19:23:05
    (-1)

    #xelle Da ne bo pomote. Spostujem take ljudi kot si se opisal. Ne strinjam pa se s trditvijo, da je vse ostalo delo smetarjenje. Cilj je zdravje ljudi. Če je zaenkrat vaša domena samo zdravljenje posledic mi je žal, kajti vi ste tisti, ki imate na področju zdravja največ ugleda in s tem moči, da vplivate na ljudi. V to smer bi morali vključiti psihologijo, ekonomijo, medije, reklame. Vzroki so v splošnem mnenju, v kolektivni zavesti. Ampak zakaj ne to na vašem faksu? Samo razmišljam.

  • 77. McEnzie30.03.2008 19:27:30

    Kar se pa tiče izobraževanja. Tehnika, računalništvo, ... nikjer ne gre brez vseživljenskega učenja, brez izpopolnjevanja tudi razvoja nekaj novega.

  • 78. xelle30.03.2008 22:05:14
    (+1)

    @McEnzie: ne morem reči, da ni nič preventiv v zdravstvu. Splošni zdravniki-privatniki lahko izgubijo do 30% plače, če ne delajo rednih preventivnih pregledom svojim pacientom (starejšim od 40. let se rutinsko na 5 let gleda kri in naredi internistični pregled). Nato imamo čedalje več presejalnih testov za zgodnje odkrivanje raka (dora, zora, zdaj bo še za rak debelega črevesja). Spreminjanje kolektivne zavesti pa ne more biti samo domena zdravnikov, ker nimamo niti dovolj potrebnih vzvodov.

Če želite komentirati, morate biti prijavljeni v MojSiOL.

Prijavi se
Registriraj se!