SiOL.net|Slovenija|Znanost in okolje

nedelja 09.11.2008, 13:44

Slovenci imamo veliko uspešnih inovatorjev

Nürnberg - Slovenski inovatorji so na mednarodnem inovacijskem sejmu IENA 2008 prejeli eno zlato, štiri srebrne in dve bronasti medalji.

Slovenci imamo veliko uspešnih inovatorjev

Zlato in priznanje za genialnost je prejel Drago Čendak


Izolski inovator Drago Čendak je poleg zlate medalje za mini prenosni ostrivec verižnih žag prejel še posebno priznanje za genialnost, so sporočili iz Inovatorskega centra ASI.

Srebro za: Davorina Kralja, Mileno Potočnik, Jožeta Stoparja in Viljema Turšiča


Srebrne medalje so prejeli Davorin Kralj iz Maribora za recikliranje odpadkov iz lahkega betona in poliuretana, Milena Potočnik iz Kamnika za napravo za razbremenjevanje hrbtenice, Jože Stopar iz Senovega za avtomatsko-ročni gasilni sistem in Viljem Turšič iz Kamnika s soinovatorjema za bioaktivni odstranjevalec vlage in vonjav.


Bron za Aleksandra Polutnika in Obrada Dabića


Z bronasto medaljo sta se okitila Aleksander Polutnik iz Malečnika za elekrično monokolo in Obrad Dabić iz Ljubljane za diabetoskop - metodo in napravo za zgodnje odkrivanje diabetesa.

Na sejmu so sodelovali inovatorji iz 29 držav


Na sejmu, ki je potekal od 30. oktobra do 2. novembra, so sodelovali inovatorji iz 29 držav, ki so skupaj predstavile okrog 700 inovacij, med njimi tudi Slovenija s 14 inovacijami.

STA

Foto: iena.de


  • Oceni Oceni pozitivno Oceni negativno
Dodaj v:
  • Digg
  • Del.icio.us
  • Facebook
  • Reddit
  • Povezava:

Komentarji

Komentarjev: 28

  • 1. Nevtralni09.11.2008 16:15:38
    (+5)

    Bravo to je potrebno podpirati in nagrajevati!!!

  • 2. xyz09.11.2008 17:02:14
    (+3)

    Saj bo podprto z favšijo. Naslednje leto bodo še dacarji izsiljevali za nezaslužen denar. Ne znajo si predstavljat, da se tako hitro izum le ne obrne in začne prinašati dobiček. Tam zaposlene babe verjamejo, da nekateri obirajo denar iz dreves samo one so reve, ki morajo tam "delat". Če bo imel srečo ga bodo obiskali tudi kriminalisti , kakšna inšpekcija zagotovo. Zavistne babe ga bodo nonstop obirale in hvalile svoje pijane može ali otroke... Ne bo pozabljen ne se bat.

  • 3. McEnzie09.11.2008 17:46:39
    (+2)

    S foušijo oz. z nevoščljivostjo. Če že tako misliš vsaj pravilno napiši. Nevoščljivost je le v medijih prisotna. Slovenci pa en drugega vzpodbujamo. Kajti vemo, da bo uspeh soseda dobro tudi zame. Kajti vsi posnamo tisto - izogibaj se neuspešnežu, ker te bo tak samo potlačil. Če **** smrdi, bom kmalu tudi jest, ker sem v bližini. Slovenija je pa majhna. ok?

  • 4. FURTGEPL09.11.2008 17:48:07
    (-2)

    Ja kdo pa so ti Slovenci, ki IMAJO inovatorje? Kakšni sužnjelastniki morda? Inovatorji so posamezniki, ki jim dol visi, kateri državi plačujejo davek, zato si jih je neumno prisvajati s stališča abstraktnega Slovenca. Moj že ni, pa denimo, da sem Slovenc, je tvoj morda? Prav tako ne? Ja čigav pa potem! Naj ostane svoj in naj prezira posesivneže do zadnjega diha!

  • 5. McEnzie09.11.2008 18:03:04
    (+4)

    4. Hahhahah, denimo da si Slovenec. Ti bom razložil po nogometno, predvidevam, da ti je blizu. Ali je podajalec žoge v nogometu tistemu, ki potem zadane gol kaj odgovoren za gol ali nič? Mnogokrat je podajalec bolj pomemben od tistega, ki da gol. Vsekakor je pa cela ekipa zaslužna za gol. Po tvojem je podajalec samo posesivna oseba, ki si lasti gol. Zaradi takih kot si ti nastajajo egoisti, ki prej ali slej propadejo vsaj v smislu trenerja reprezentance. Kapiš?

  • 6. xyz09.11.2008 19:49:34

    3. McEnzie Ti ne živiš v Sloveniji že tvoje ime ne kaže na zavednega slovenca. Izjeme so tisti ki nimajo težav z birokracijo in tisti so rojeni pod zares srečno zvezdo. Če bi vsi tako razmišljali bi bilo že dobro, ampak to je daleč, zares daleč od realnosti. Pri nas ljudje ki nič ne ustvarjajo ( beri: birokrati) ne razlikujejo med tajkuni in tistimi ki so za uspeh dolgo miselno ali fizično delali. Vse se obravnava kot tajkune, ki so v bistvu premoženje nakradli. Ne bodi malenkosten pri pisavi.

  • 7. George09.11.2008 20:10:51

    McEnzie, če sem prav razumel, je inovator egoist, ki si sam lasti en izum, čeprav so zanj zaslužni tudi drugi? Očitno imava tudi midva za slovenske izume tudi ti velike zasluge, čeprav ne ti ne jaz najbrž zanje doslej še niti slišala nisva. Vseeno sva dobra podajalca. Če ti razložim po slovensko: Ekipa, ki ima samo dobre podajalce pa nobenega strelca, ne more zmagovati. ker Slovenci radi kdaj pa kdaj tudi zmagamo, nam je bilo v Jugoslaviji že dolgčas. Tam bi vsi samo podajali...

  • 8. FURTGEPL09.11.2008 22:30:06

    Preberite si knjigo o Nikoli Tesli, tisto ki je izšla potem, ko je Cia odprla svoje do***** o njem - videli boste, da je genij ustvarjal že od malega, ko je komaj videl kakšno knjigo. Izumil je praktično vse, pokradli so mu praktično vse, ga ovirali pri delu in mu figo pomagali, ko je potreboval sredstva. Bil je sam, osamljen, EDINI STRELEC, vsi drugi so mu noge podstavljali in tržili z glupostmi, ki so jih izdelali na osnovi njegovih sicer človekoljubnih izumov.

  • 9. FURTGEPL09.11.2008 22:33:25

    Genij je vedno sam in če se mu uspe upreti zavistnežem in manipulatorjem, bo znal sam izbrskati za svoj razvoj, kar potrebuje, pogosto po zakotnih in umazanih mestih. Država ga podpira samo toliko kolikor ga lahko izkoristi in njegove ideje spelje na svoj pogubni mlin. Tisti, ki do idej prihajate kolektivno, res ne morete drugega kot NOGOMET IGRATI - tam pa res ne potrebuješ inteligence, igračkati se zna vsak otrok, velike reči pa so rezervirane za izjemneže. Želja po genialnosti je premalo.

  • 10. mumbly10.11.2008 00:01:31

    xyz - zdaj si me pa spotaknil, nisem vedel, da ti s svojim nikom poudarjaš svoje slovenstvo-zanimivo in vredno daljšega filozofskega razmišljanja. Drugače pa inovatorjem in izumiteljskim genijem vsa čast, da se nekaj spominijo in to potem spravijo v življenje. Če bi bili egoisti, bi to zadržali zase in se vsem drugim režali ob njih nevednosti.

  • 11. bob10.11.2008 10:42:06

    vsem 10-im pred mano dam 100%podporo,samo zanima me,če poleg članka kdo od unih ta drugih preberejo tudi komentarje in se jih kaj prime(seveda s +++ točkami)???

  • 12. FURTGEPL10.11.2008 11:18:52

    bob, uni, ki tržijo z geniji, prekleto dobro vedo, da so v primerjavi z njimi neumni, a se vendarle čutijo močne, ker imajo (pogosto nakraden) denar, da lahko financirajo znanstvene raziskave, brez katerih je genij samo teoretik. Šefi se ne trudijo biti geniji in filozofi, ker so prepričani, da so znak genialnosti že njihove trgovske in lopovske finte - lopovi imajo svoje kriterije za slavo - več ****ja naredi, bolj je slaven. In več genijalnih sužnjev ima bolj lahko serje.

  • 13. FURTGEPL10.11.2008 11:22:45

    mumbly, xyz ni ime ampak so tri črke, ki pomenijo: x - biti križan, odpisan; y - biti jeben, zjeban; z - zima, zelo ga zebe. To je naše univerzalno ime, tudi tvoje.

  • 14. McEnzie10.11.2008 13:58:31

    #7. George, Ne nisi prav razumel. To misli Furtgepl, da je samo inovator zaslužen.

  • 15. McEnzie10.11.2008 14:00:53

    #6. xyz, Saj si čisto ok, samopretiravaš z negativizmom. To je potem začaran krog in lahko prepričaš še kašnega, da bo to verjel, kar paq ni dobro za nobenega.

  • 16. McEnzie10.11.2008 14:09:08

    # 12. FURTGEPL, No, tle se pa strinjam. Čeprav nimaš kaj, so nujno zlo. Že včasih so govorili, da so ekonomisti le zajedalci družbe. (Na tehničnih faksih). Pa vendarle, malo pretiravaš. Tudi inovator ko dobi idejo ni ravno genij, no ja recimo, kakor pogledaš, so le ljudje, ki so dovzetno do idej v "zraku", ki so vedno bile in bodo. Od kje so, pa se ne ve. (Kolo so izumili na več mestih po svetu istočasno.)

  • 17. McEnzie10.11.2008 14:11:23

    Vsekakor se strinjam, vrednostna lestvica ni pravilno postavljena. Sem ravno prejšnji teden poslušal enega ekonomista, ki pravi, da bi dal inovatorju 20% sebvi pa 80% ker pač ni izum nič vreden, če se ne proda. Kakorkoli - stvar pogajanj in cenjenje svojega dela.

  • 18. McEnzie10.11.2008 14:18:00

    4. FURTGEPL, Nise me prav razumel. Če rečeš, da je Križaj naš s tem še nisi posesiven. Samo ponosen nanj, da je Slovenec tako kot ti in jest. Kar se pa tiče inovatorja kot individualista. Zakaj imamo v slo toliko inovatorjev? Klima, primerno okolje, primerna družba, ... Vedno je zadaj team. Sam razmislit je treba. Sploh potem, ko se želi zadevo zrealizirat ter prodajat.

  • 19. McEnzie10.11.2008 14:22:36

    Je pa problem. Dober inovator naj bi bil odpuljen, neprivezan, svoboden, neodvisen od časa, kraja, predsodkov, norm, splošnega prepričanja ljudi, ... Torej mogoče nesocialen. Tu je pa problem, kako potem zadevo spravitui v življenje. Nadalje potrebuješ znanja izu več področij tehnike, ekonomije, ... Zatorej je nujno treba delovati teamsko. Tesla to ni znal. By the way, Kdo je že izumil dos? BillGates ne.

  • 20. McEnzie10.11.2008 14:23:22

    # Furtgepl, da ne bom samo kritičen. Imaš kako idejo kaj storiti s to problematiko. Kako rešitev?

  • 21. FURTGEPL10.11.2008 20:16:11

    Inovacija res ni neka strašna reč, obrtniki inovirajo in izumijo na stotine reči, nekaj povsem drugega je tisto, kar današnji svet krvavo potrebuje - ne več izumiteljev in izboljševalcev tehničnih predmetov, ki smo jih itak zlorabili, kolikor niso zloraba sami, temveč genija, ki bo dojel kompleksno socialno-zgodovinsko-prihološko problematiko zablodelega človeštva in pokazal možno rešitev. Tak genij bi moral biti preklet svojeglavec, kajti danes se vzgaja specialiste. Eliti ga ni uspelo razviti.

  • 22. FURTGEPL10.11.2008 20:19:06

    Še o socialnosti-nesocialnosti inovatorja. Bolj je izumitelj-inovator psihično nestabilen, bolj si bo želel slave in denarja in bolj mu bo vseeno za posledice njegovega dela. In bolj bo v sebi porihtan, človeški, bolj bo pazil, komu daje svoje znanje. Poznam izjemne mislece, genije, ki razumejo malone vse, kar je razumeti treba, vendar skoraj nihče ne ve zanje - ker so se odločili, da biserov ne bodo metali svinjam - po nekaj izkustvih. Tako se dogaja, da ZNANJE JE, vendar je v privatni sferi.

  • 23. FURTGEPL10.11.2008 20:22:37

    V privatni sferi je tudi znanje o manipulaciji s človekom, znanje o evgeniki, geostrategiji itd - to je v domeni vladarjev, z njim nas vrtijo kot miši, saj nam ga vsadijo že v zibelki. Vendar jim do resničnega znanja manjka še ogromno - namreč do znanja, zakaj TO POČENJAJO in zakaj se ne morejo izviti IZ STRAHU PRED SMRTJO, ki je njihov glavni baubau. Tudi oni niso srečni, brez skrbi, tudi oni so računali na genija, ki jih bo razsvetlil in nanj še zmeraj računajo. In vedo, da genija NE DA GEN.

  • 24. FURTGEPL10.11.2008 20:28:32
    (+1)

    McEnzie, na take otročarije kot je identifikacija z narodom ali državo ali s Križajem in podobnimi cirkusanti, ne dam popolnoma nič. Sem prestar, prezrel, preveč izkušen in ne počutim se kot del črede in se to nikoli nisem. Individualizem je zame zakon! Totalna kritika do vsega tujega in slepo sprejetega, totalno zanašanje na lastne oči, ušesa, prste in pamet. In kajpak psihična samostojnost v stopnjevanju, pač kolikor se na pravi način spopadaš s svojim križem. Na slo prostoru živi 50 narodov.

  • 25. McEnzie11.11.2008 23:28:12

    21. Furtgepl, govoriš ti o geniju, ki je OSVOBOJEN, BUDEN? Mogoče svojeglav oz. bolje neodvisen od splošnega prepričanja človeštva. Oz. nepripet na kolektivno zavest. No problem. Da se strinjam, takega genija ne da gen, čeprav zaradi dobrih predispozicij lehko tudi geni pomagajo do budnosti. Verjem, ne želi si budnosti. V tej družbi te bodo mimogrede na križ pribili.

  • 26. McEnzie11.11.2008 23:40:44

    24. FURTGEPL, ok recimo da si me prepričal da ravno nisi od včeraj. Sva malo zašla od tematike inovatorjem ampak ok. Bravo, torej si EMPIRIST! Tudi jest. Vendar včasih vzamem bližnjico, če nekomu zaupam in razumem njegove namene zakaj nekaj trdi in pa predvsem da je osebnost, ki jo cenim. Psihična samostojnost praviš. Me pa res zanima kako se z zadevo spopadaš. Antonny de mello - Zavedanje, mogoče meditacija vsak dan, totalno nesocialen, ... Zanimiva tematika tudi zame. Pa vendarle, se splača??

  • 27. McEnzie11.11.2008 23:41:59

    Bi rad odkril sveti gral?

  • 28. McEnzie11.11.2008 23:43:51

    Težka je ta pot in predvsem visoko, zelo visoko ceno moraš plačati. Se strinjaš?

Če želite komentirati, morate biti prijavljeni v MojSiOL.

Prijavi se
Registriraj se!