SiOL.net|Sportal|Atletika

33

četrtek 27.03.2008, 02:10

Jolanda Čeplak je kriva

Ljubljana - V prostorih Atletske zveze Slovenije je potekala maratonska seja disciplinskega senata o dopinškem primeru Jolande Čeplak, ki je bila spoznana za krivo jemanja nedovoljenih poživil.


Klikni za povečavo grafike.

Slavko Černe

Seja disciplinskega senata Atletske zveze Slovenije (AZS) je zaradi občutljivih in osebnih tem na željo senata in obrambe atletinje potekala za zaprtimi vrati, Jolanda Čeplak pa je bila zaradi bolezni odsotna.

Disciplinski senat so sestavljali Slavko Černe, Tomaž Hrovat in Mario Mohorovič, seje pa so se udeležili še pravni zastopnik Čeplakove Gorazd Južina, biokemičarka in imunologinja dr. Vladka Čurin Šerbec ter predsednik protidopinške komisije AZS Tadej Malovrh.

Razprava se je začela ob 17.15 uri, napovedana tiskovna konferenca, kjer naj bi vodstvo AZS javnosti predstavilo končno odločitev senata, pa je bila odpovedana, saj po sedmih urah uradnega sklepa senata še ni bilo. Vrata pisarne AZS so se odprla nekaj minut po polnoči, ko je pred novinarje stopil predsednik senata Slavko Černe: "Senat disciplinske komisije je zelo težko odločal, a se je odločil da je Jolanda Čeplak kriva.''

Jolande Čeplak zaradi bolezni ni bilo na zaslišanju.


Čeplakova je bila 18. julija lansko leto pozitivna na nenapovedanem dopinškem testu v Monaku. V njenem vzorcu urina so našli sledi umetnega eritropoetina (EPO), testiran pa je bil tudi vzorec B, ki je 25. julija 2007 potrdil rezultate vzorca A. "Postopek odvzema in testiranja je bil sicer zelo površno voden, a je atletinja podpisala, da je potekal pravilno, vzorec B pa je bil kasneje nedvoumno pozitiven. Antidopinška komisija AZS , na čelu s predsednikom Tadejem Malovrhom, je hotela to izpodbiti in je zahtevala dodatne ugotovitve in informacije o postopkih. Prišlo je tudi do strokovnih razhajanj med Malovrhom in dr. Čurinovo, a dokazi niso prepričali, da bi bil vzorec, tudi z malo drugačnimi postopki, lahko negativen," je pojasnil Černe.

Vrata pisarne AZS so se odprla nekaj minut čez polnoč.

Malovrh: ''Nič novega.''


Južina in dr. Čurinova po zaslišanju nista želela dajati izjav, Malovrh pa je povedal, da današnja seja ni prinesla nič novega, saj komisija ni dobila nobenih novih dokazov o tem, da bi bil test lahko lažen.

Černe je še poudaril, da bi bila seja zaradi odsotnosti Čeplakove lahko prestavljena, a se njen zastopnik s tem ni strinjal. Prav tako ni počakal na dokončno razsodbo, saj se je strinjal, da se ga obvesti po elektronski in navadni pošti. Na enak način je bila že obveščena tudi Jolanda Čeplak.

"Čeplakova ima sedaj možnost, da se v roku osmih dni po prejemu pritožbe pritoži na upravni odbor AZS, kar osebno tudi pričakujem, da se bo zgodilo. Lahko se pritoži tudi na Mednarodno arbitražno razsodišče za šport v Luzani, a je najbolje, da najprej doma izkoristi možnosti znotraj AZS," je ob koncu še povedal Černe.

Dvoletna prepoved nastopanja


Kazen, dve leti prepovedi nastopanja na vseh tekmovanjih, je Čeplakovi začela teči 25. julija 2007, ko je bil vzorec B potrjen kot pozitiven.


Čeplakova je pred suspenzom zadnjič nastopila na tekmi v italijanskem Lignanu lanskega julija in slavila v teku na 800 metrov s časom pod dvema minutama. Po nekaterih informacijah svetovna dvoranska rekorderka po dolgem začetnem šoku že pridno trenira in kot vse kaže to ni bil njen zadnji nastop na atletskih stezah.

Klikni za povečavo.

Peter Kastelic

Foto: alesfevzer.com, Simon Plestenjak in Vid Ponikvar/Sportal, Grafika Graphic news


  • Oceni Oceni pozitivno Oceni negativno
Dodaj v:
  • Digg
  • Del.icio.us
  • Facebook
  • Reddit
  • Povezava:

Komentarji

Komentarjev: 33

  • kennedy29.03.2008 20:58:01

    Warren,ti si verjetno eden teh večernikov če nisi sin socializma in so ti dali naziv kao ,,doktor,,! Seveda, vsa stroka je naredila napako le Đoli je ni ,a ne bo vse tožila in dokazala nedolžnost,daj ji pomagaj ker si pameten! MARIO,jaz se nebi hvalil z takim imenom da sem kranjčan.Ali si ciganom padu z voza,ko so brskali po smetišču!

  • mario29.03.2008 19:33:49
    (+2)

    Strinjam se Warren. Tolaži me le to, da si tale mujo za psevdonim ni izbral kakšnega Sokrata, Cicera, Descartesa, ali Einsteina. Amerji pa naj za digniteto svojih zgodovinskih osebnosti sami skrbijo - saj imajo Cio...

  • Warren B.29.03.2008 18:42:47
    (+2)

    Ja, kennedy. Lahko bi zdravili kakšnih pol miljona slovenskih kroničnih alkoholikov. Ali pa bi zdravili nekaj stotisoč kadilcev od kroničnega bronhitisa? To bi bil pametno naložen denar... Lahko bi celo plačali večerno osnovno šolo takim kot si ti (verjamem, da jih je mnogo), da bi dosegli vsaj osnovno funkcionalno pismenost naroda...

  • kennedy29.03.2008 17:40:55
    (+5)

    Koliko ljudi bi se lahko zdravilo če nebi tem našim presranim,,športnikom,, nudili vse naj naj,da ne govorim o državnih službah ki jih ima večina,potem se pa izkaže da je vse eno veliko sranje iz tega nastalo..

  • mario28.03.2008 20:01:16
    (+5)

    Seveda je kriva - predvsem nepremišljenosti. Osvoji medalje, pa jemlje "dodatke k hrani"! Kaj pa je ženska (in njen štab) sploh pričakovala? Lepo bi konča kakšno posebno šolo, bila anonimni fuzbaler, kandidirala na listi stranke našega Vodje, pa bi bila prikazovana kot pozitivni lik na TV, v časopisih - in v teh komentarjih. Falanga bi jo podprla. - Štopam, koliko boste potrebovali da boste tole besno zradirali!

  • PjeR28.03.2008 10:36:34
    (+4)

    Šport ima pravila, kdo se jih ne drži pač mora dobiti sankcije. Je pa res, da nekatere dobijo nekatere ne. Kot je tako nasploh v življenju. Zanima me pa, kdaj bodo začeli kontrolirati nogometaše. V letu 2007: Kolesarstvo: toliko in toliko kontrol; atletika: toliko in toliko kontrol, nogomet: NIČ ???

  • Warren B.27.03.2008 21:57:14
    (+1)

    Vsi skupaj pozabljate, da testi niso 100% zanesljivi, tisti za EPO sploh ne. V svetu anti-dopinga pa velja načelo objektivne odgovornosi. Čigar test je pozitiven, tisti je kriv, dokler ne dokaže nasprotno. Tega, da se mu je zgodil slučaj, ko je test pokazal napačen rezultat, seveda ne more niti teoretično dokazati. In je krog hermetično zaprt, sistem producira nove in nove "grešnike", športni veljaki pa se trkajo po prsih, češ, vas bomo že dali j..., prasce goljufive...

  • obmejni27.03.2008 16:39:41

    Škoda za Jolando in Slovenijo, ker smo jo imeli za vzorno športnico. Sploh če smo jo primerjali z Mutolo, vendar žalostno, da je večino uspehov dosegla z dopingom.Strinjam se z večino, da šport že nekaj časa ni več šport-ampak samo boj za denar, ker se vse vrti le okoli njega. Mi ki pa hodimo na tekme pa se živciramo in navijamo in zapravljamo, vendar moram priznati, da pač uživam na tekmah. Ljudje pač imamo radi kruha in iger - pa kljub temu nam ni vseeno, s čim nas naši športniki razveseljujej

  • Marko27.03.2008 16:07:02

    dowla; replika je bila na tvoj komentar, ja. Govoril sem pa na splošno. Se strinjam, da se s trdim treningom, ter pravilno prehrano in brez prepovedanih substanc tudi zmagati. Toda v kakšnem rangu tekmovanja?! Ne se slepit in si priznaj, da brez "pomagal" (takšnih ali drugačnih) v vrhunskem športu ne gre. Zdravniki tudi opozarjajo, da so si že nekateri zagrizeni rekreativci začeli pomagati do rezultatov na "tak" način. Kjer je dim, je tudi ogenj.

  • dowla27.03.2008 13:41:10
    (+1)

    čaki, zdej mi hočeš povedat da jst in meni podobni ne vemo kaj vzamemo in zakaj to vzamemo? Lepo prosm no. Seveda se ne zmaguje z zaseko in klobasami, zmaguje se z natančno določeno prehrano, ki NAJ BI bila dovoljena! Seveda igra prehrana zelo veliko vlogo v športu in s trdim treningom ter pravilno prehrano se da brez prepovedanih substanc tudi zmagat! Med pravilno prehrani bi lahko uvrstil tudi dodatke kot so proteini, OH, kreatin, BCAA in podobno. To pa niso prepovedana in škodljiva poživila.

  • Marko27.03.2008 12:04:54

    dowla; bil sem športnik od svojega 6 leta. Že v osnovni šolo so nas filali s raznoraznimi "vitamini". Tudi profesionalen.Ne ravno v zadnjem obdobju, bil se pa. Če vrhunski športnik ne ve ali noče vedeti s čim ga filajo, je pa to zanj še toliko bolj žalostno. Vsi pa vemo, da danes vrhunski športniki (atleti, kolesarji,..) ne zmagujejo zaradi zaske in klobas.

  • dowla27.03.2008 11:31:27

    no tapameten.. Veliko preveč je laikov, ki >proteine< enačijo s steroidi. Tudi brez dopinga se da poseči po najvišjih mestih verjemi. Sploh pa, doping testov se v sezoni naredi zelo veliko na posameznega športnika in zdej so uvedeni že v mladinske kategorije, tko da ima športnik praktično zelo malo možnosti da ga nebi dobili če bi je vzel. ps. Da ne bo tko izpadl kot, da zagovarjam Jolando. Če je kriva si kazen zasluži, ni pa treba da goljufi mečejo slabo luč na vse. Nemorš posploševat stvari.

  • Marko27.03.2008 11:25:20
    (+2)

    Kakšen doping neki. Zaska in klobase. To je to.

  • nord27.03.2008 11:20:34
    (+2)

    To je danes pač vrhunski šport če hočeš v njem biti dober moraš pač poseči po teh in onih stvareh enim stopjo na prste drugim ne vresnici pa škodujejo sami sebi tako športno kot zdravstveno.Je pa seveda šok za ostale ko izveš da ena najbolših slovenskih športnic ni dosegla vse kar pač je na zaslužen način

  • taša27.03.2008 11:08:04
    (+1)

    pravijo,da je človek nedolžen dokler mu ne dokažejo krivde.v tem primeru z vsemi preiskavami in raziskavami se je disciplinski senat odločil da je kriva.velika škoda in sramota za jolando.ampak punca jo je kar poceni odnesla,lahko bi se ji zgodilo kot američanki.

  • blek27.03.2008 10:54:47
    (-1)

    To je že vedela vnaprej in ni prišla ... "Zadeta" pa je bila gotovo, kot so pač vsi taki vrhunski športniki, le da so njo dobili oz. se je zafrknila.

  • TIKA27.03.2008 10:35:56
    (+1)

    ...dodatek k prehrani - vse kar dodajajo k prehrani, vključno z dovoljenimi in nedovoljenimi poživili......

  • tapameten27.03.2008 10:18:51
    (+1)

    dowla, koliko vas je športnokov profijev, ki ne vzamete posladka po trdem treningu? če ne jemlješ dopinga, enostavno ne moreš biti prvi... še pri vseh zmagovalcih šampionoh se je to izkazalo: kolesarji, atleti, vsem tistim, kis te pa čisti pa en velik SORRY, ampka jaz nobenmu več ne verjamem...

  • dowla27.03.2008 10:01:52
    (+8)

    no no no.. koliko vas junakov, ki kritizirate vrhunske športnike se je pa kdaj ukvarjalo s profesionalnim športom?? Dodadki k prehrani in doping nimata nic skupnega. Seveda se obracajo v sportu veliki denarci in je mnogo "goljufov" tako kot vsepovsod drugje kjer je denar, vendar pa z izjavami da so vrhunski športniki narkomani žalite vse, ki trdo treniramo in si ne pomagamo z nedovoljenimi substancami. Doping je le pika na i trdim trenigom. Ali je kriva ali ne, ve sama.

  • zemljan27.03.2008 09:31:40
    (+6)

    Šport (vrhunski) je postal biznis in ni pomembno za kakšne žrtve gre. A vas to ne spominja na tezo o vojni?! (Vojna je postala biznis in ni pomembno za kakšne žrtve gre). Mogoče pa v sedanji družbi nekaj zelo smrdi. Le kakšna bi bila družba, če bi se toliko pozornosti in sredstev kot se jih nameni športu namenjalo umetnosti in kulturi.

  • duko27.03.2008 09:24:06
    (+6)

    V vrhunskem športu že dolgo ni nobene etike več. Gre le za prestiž, zraven pa še za denar. In mislim, da bo glede tega vedno huje, taka je namreč človeška narava. V mladih letih smo hodili pod Cekinov grad gledat Olimpijo, ki je igrala na rdečih ugaskih, zunaj, tudi na dežju in bilo je lepo. Danes nimam pojma, kateri legionarji igrajo za to moštvo in mi je tudi malo mar. Tako je to. Cirkus.

  • 27.03.2008 09:15:20
    (+1)

    Saj to vsi vemo da vsi jemljejo pozivila,vprašanje je samo kdo si več upa.

  • tapameten27.03.2008 09:02:22
    (-4)

    Vrhunski športniki so vsi eni narkomani, manj ali več....zato tudi ne spremljam več športa, ker z načelom zdrav duh v zdravem telesu nima nič skupnega...kar druži športnike je le CASH...

  • TIKA27.03.2008 08:59:06
    (+5)

    Vsi vrhunski športniki jemljejo dodatke prehrani. In tu se vedno gibljejo tik ob meji dovoljeno - nedovoljeno. Veliko je dodatkov, ki so npr. danes dovoljeni, čez nekaj časa pa bodo na črni listi. O tem ali je kriva ali ne pa ne morem sodit, to ve samo ona sama.

  • destroyer27.03.2008 08:40:33
    (+7)

    Ne bi se mešal v to če je kriva ali ne,ker če pogledamo vrhunski športniki vsi tako zgledajo ali pa še mnogo hujše.Ni pa prav da ene testirajo ko so nekomu trn v peti,druge pa ne.Pri toliko denarje ki se obrača v športu bi bilo edino pravično,da bi pri vsakem tekmovanju pač vse stestirali.

  • jaaline27.03.2008 08:40:15
    (+3)

    Pravila morajo veljati za vse enako in to na vseh področjih, na žalost pa ni tako...

  • Komentar je označen kot neprimeren, žaljiv ali sporen. Prikaži

  • kennedy27.03.2008 08:26:55
    (-10)

    A bo sedaj še čivkala, da si sploh več ne predstavlja življenja v Sloveniji, da koliko je že zamudila ko ni odšla že prej v Monaco.Zdaj bo pa spet dobra Yuga!

  • Mariči27.03.2008 08:21:40
    (+6)

    Niso namreč redki primeri vrhunskih športnikov, ki so imeli ob začetku profesionalne kariere številko noge za kakšni dve številki manjšo, kot ob koncu. Ljudje bi se morali zavedati vseh negativnih stvari, katerih je polno v vrhunskem športu, prav tako kot je npr. uživanje kokaina problem med vrhunskimi poslovneži in politiki. Da o ostalih umazanijah ne govorimo.

  • Mariči27.03.2008 08:20:07
    (+1)

    Vsak zdravnik bi lahko s pregledom potrdil, da izgled njenega telesa ni normalen za žensko. Seveda, lahko je gensko drugačna, bolj moška, vendar to se hitro ovrže ali potrdi s pregledom podatkov o krvni sliki in ostalih fizioloških meritvah, katere vrhunski športniki opravljajo od mladinskih vrst naprej. Ne tako zelo napredna analiza podatkov lahko ovrže ali potrdi sum na doping.

  • Mariči27.03.2008 08:19:50
    (+8)

    S spoštovanjem do velike športnice in njenega dela, vendar šport ni samo boj, ampak tudi etika, predvsem pa so športniki zgled mlajšim rodovom. Po športnih kuloarjih se že dolgo ljudje norčujejo iz Čeplakove, predvsem zaradi njenega izgleda, kot je široka čeljust, kosmat hrbet, brada in ostale fiziološke poteze, ki so značilne za moške, pri ženskih športnicah pa pogosto posledica jemanja nedovoljenih poživil, ki so predvsem znanstveno dokazano škodljiva.

  • frzmode127.03.2008 07:16:05
    (+13)

    Joj uboga revica. Dajmo malo več sočustvovanja in podpore. Ustanovite sklad in ji pomagajte po svojih najboljših močeh tako kot še nekemu športniku.

  • megane27.03.2008 07:00:58
    (+7)

    možno da je bolana saj je vsaka ženska enkrat mesečno ampak kar je preveč je preveč če veljajo pravila za vse naj tudi zanjo, če pa smatra drugače naj pa gre tja kjer ima svoje življenje pa ne bo ne bolana in ne dopinga ona že ve kako je to. prinas pa visoko denarno kazen in suspenz zaradi sramote za slovenijo

  • Komentar je označen kot neprimeren, žaljiv ali sporen. Prikaži

  • bananaa26.03.2008 22:30:23
    (-5)

    BOLANA;ha ha ha,verjetni,droga Portorož sponzor!

Če želite komentirati, morate biti prijavljeni v MojSiOL.

Prijavi se
Registriraj se!