SiOL.net|Svet|Novice

ponedeljek 10.11.2008, 18:52

Hrvaška ostro zanikala Jeremićeve obtožbe o etničnem čiščenju

Zagreb - Hrvaško zunanje ministrstvo je ostro zavrnilo izjavo vodje srbske diplomacije Vuka Jeremića, ki je obtožil Hrvaško za medvojno etnično čiščenje 250.000 ljudi srbske narodnosti.


Hrvaško ministrstvo je zavrnilo tudi Jeremićeve trditve, da je Srbija pri vlaganjih v hrvaško gospodarstvo v podrejenem položaju.

"Dobro je znano, kdo je odgovoren"


"Hrvaška ne bo dovolila omenjenega manipuliranja z dejstvi in ponarejanja novejše hrvaške zgodovine, še posebej, ker je dobro znano, kdo je odgovoren za vojno na območju držav nekdanje Jugoslavije, vključno z agresijo na Hrvaško," so sporočili s hrvaškega ministrstva za zunanje zadeve in evropske integracije.

Vuk Jeremić


"Srbija še ni soočila s svojo zgodovino"


"Zanikanje odgovornosti Srbije za dogodke v polpretekli zgodovini, vključno z neobičajno tezo, da Srbija ni ogrožala nikogaršnje suverenosti in ozemeljske celovitosti, potrjuje, da se Srbija še ni soočila s svojo polpreteklo zgodovino in vlogo, ki jo je imela pri razpadu bivše države. Obenem se potrjuje upravičenost postopka, ki ga Hrvaška proti Srbiji vodi na Meddržavnem sodišču v Haagu glede kršenja konvencije o preprečevanju in kaznovanju zločina genocida," so še zapisali na sedežu hrvaške diplomacije.

Jeremić: Opustite tožbo


Jeremić je v pogovoru za srbsko tiskovno agencijo Tanjug med drugim pozval Hrvaško, naj opusti omenjeno tožbo, ki so jo po njegovih besedah vložili zaradi notranjepolitičnih potreb, tožba pa po njegovih besedah nima nobenih možnosti za uspeh, kar se bo zelo kmalu pokazalo tudi na sodišču v Haagu. Srbski zunanji minister je še dejal, da v Zagrebu ni politične volje za izboljšanje odnosov z Beogradom, kljub temu da je Srbija prejšnji teden vrnila svojega veleposlanika na Hrvaško, potem ko je Zagreb spomladi priznal neodvisnost Kosova.

Hrvaški zunanji minister Gordan Jandroković

Hrvati odločni


Kot so še sporočili iz Zagreba, nameravajo odločno nadaljevati omenjeni postopek v primeru, da bo Meddržavno sodišče v Haagu potrdilo, da je pristojno zanj. Tožbo proti Srbiji vidi Zagreb kot sredstvo za dokazovanje resnice in odgovornosti za pretekle dogodke, kar je hkrati pomemben del vsake sprave in zdravega temelja za razvoj dobrososedskih odnosov.

"Hrvaška ne diskriminira srbskega kapitala"


"Odločno zanikamo tudi neutemeljene obtožbe o diskriminatorni obravnavi srbskega kapitala na Hrvaškem in vnovič izpostavljamo, da je Hrvaška odprta za vse oblike vlaganj kapitala, ne glede na to, iz katere države prihaja," so še sporočili iz hrvaške prestolnice. Po navedbah hrvaškega zunanjega ministrstva bo Hrvaška kot država, ki je pred vstopom v zvezo Nato in EU, podpirala Srbijo na njeni evropski poti.

STA

Foto: Reuters


  • Oceni Oceni pozitivno Oceni negativno
Dodaj v:
  • Digg
  • Del.icio.us
  • Facebook
  • Reddit
  • Povezava:

Komentarji

Komentarjev: 44

  • 1. quovadis10.11.2008 19:17:46
    (-7)

    Da so za vojno krivi Srbi, je zgodovinsko dejstvo. Da se Srbi še inso soočili s svojo zgodovilno, tudi. vse ostalo je posledica njihovih dejanj.

  • 2. sandar10.11.2008 19:27:16
    (-7)

    Srbi so tupi ko točak in svoje krivde za vojno nikoli ne bodo priznali.

  • 3. Tomo10.11.2008 19:32:00
    (-8)

    Mislim pa da Hrvati ne zaostajajo kaj dosti...odprti za vsa vlaganja in ni važno iz katere države, ja samo da ni iz Slovenije, Srbije...spomnimo se mal Sunčani Hvar, Reška luka, ...

  • 4. Dorotej10.11.2008 19:38:42
    (+4)

    Sandar, tvoja "inteligenca" jemlje sapo (pregovor mi zveni tako, tako... znan). Quovadis, obladaš zgodovinska dejstva, kratko in jedrnato. Življenje zveni tako enostavno ko berem podobne izjave - črno beli svet (Prljavo kazalište).

  • 5. ppero10.11.2008 19:39:26
    (+1)

    sandar ne seri

  • 6. sosed10.11.2008 19:41:33
    (+5)

    tomo, ne seri, pridi v hrvaške trgovine in poglej izdelke iz slovenije, potem pa pri nas izdelke iz hrveške

  • 7. marcelo10.11.2008 19:50:23
    (+19)

    Hrvati so za vojno krivi sami,zato ker je Tuđman srbe na hrvaškem iz konstiutivnega naroda preglasil z ena****skim aktom v narodno majnšino.Nedopustni bi bilo,a da ne bi srbi poskušala braniti saj vsi vemo kaj se je med 2sv vojno dogajalo z srbi na hrvaškem.

  • 8. si853610.11.2008 19:56:06
    (+3)

    @quovadis, sandar: Ali ne bi bilo bolj pošteno če bi vidva napisala: Za dom spremni, Naprijed Crna legija, ŽAP. lahko bi tudi zapela "Jasenovac i Gradiška Stara to je kuća Maksovih mesara." Vidva bi se verjetno še česar spomnila.

  • 9. Dorotej10.11.2008 20:09:55
    (+2)

    Problem je, da urednik tega portala vleče izjave iz konteksta in konstantno dela antisrbsko vzdušje, potem pa prihaja do vroče krvi med bralci. Meni je ne razumljivo, da hrvaški portali (www.index.hr, www.24sata.hr) povzamejo korektno izjavo Jeremića (njegov komentar na izjavo Mesića), slovenski osrednji portal pa namenoma zavaja. Urednik tega portal tudi večkrat hujska proti Hrvatom. Obžalovanja vredno.

  • 10. mustang10.11.2008 20:19:10
    (+6)

    Se strinjam, da se ve, kdo je začel vojno. Tisti ki je vojsko napadou. Ker drgač vojne ne bi blo, a ne?

  • 11. Dorotej10.11.2008 20:22:31
    (-2)

    Mustang, ti si pa perla, berem in berem tvoje izjave in te vse bolj "občudujem". Ker očitno nisi slovenske narodnosti, razumeš tisto srbsko "konju jedan". Zato si dobro izbral nick, ki se sklada s tvojim pestrim značajem.

  • 12. mustang10.11.2008 20:29:54
    (+1)

    Dorotej, po imenu sodeč si prej ti Srb ka jest... Kr se pa nicka tiče, si pa falou, avto je v igri...

  • 13. annyrp10.11.2008 20:38:40

    zgodovinsko dejstvo danes je, da se bodo morale strasti pomiriti in vsak se bo moral kesati za svoije napake in se iz njih kaj naučiti, tako srbi, kot hrvatje, kot slovenci... res je lažje razdirati, kot združevati... lažje se je pobijati, kot spoštovati... zato je treba veliko modrosti, da postane sobivanje normalno stanje in sovražne težnje pretekla zgodovina...

  • 14. Dorotej10.11.2008 20:41:57

    Sem Srb, bilo je očitno, zato ne razumem tvoje dvome, kaj sem. Verjami, da pomislil nisem, da si Srb. Tvoji fobični antisrbski komentarji iz tedna v teden so zelo moteči in sem domneval (še vedno), da si Bošnjak. Na splošno si človek poln sovraštva in se "prazniš" na portalu. Imava nekaj skupnega, avte te znamke imam rad.

  • 15. Dorotej10.11.2008 20:45:49

    Annyrp, zelo lepe pozitivne besede, plemeniti misli. Takšna stališča so upanje, da ni vse zgubljeno, da razumniki obstajajo, da ljubezen, ne sovraštvo, zmaguje.

  • 16. mustang10.11.2008 20:47:55
    (+2)

    Najd mi en moj prispeuk kjer razpihujem nacionalno sovraštvo, pa priznam da se "praznem in sovražm", hehe... Če se ti pa nelup, ti pa pač povem... polhn jih je, kjer hvalm in ****am vse po vrst, sam ne zarad tega ker bi bil nekdo pripadnik nekega naroda. Razlog je vedno drug.

  • 17. mustang10.11.2008 20:51:26
    (+2)

    Da ne boš sam preveč presenečen, ko boš najdu moje prispevke, kjer grozim s prijavo tistim, ki to res delajo. Kr se pa Mustanga tiče, je model, ne znamka (Ford), sej veš, a ne?

  • 18. si853610.11.2008 20:53:04

    16. mustang: O, sancta simplicitas!

  • 19. Dorotej10.11.2008 20:55:59

    Mustang, iz mojega zornega kota "hvalm in ****am vse po vrst" pomeni, da prazniš nabrano negativno energijo. Še nisem zasledil, da si karkoli pozitivno rekel za Srbe. Nikoli. Žolči si stresal in "****al" res veliko. Če ni skrivnost, koliko si star in kaj si po izobrazbi?

  • 20. mustang10.11.2008 20:56:25
    (+1)

    Si8536, That's the way I like it....

  • 21. mustang10.11.2008 20:59:15

    Rojen sem bil v FNRJ, upam, da veš, kaj je to, boš lahko vidu kolk sem star prbl. Naredu sm pa dva faksa, en priznan(USA), en pa ne (LJ-YU).

  • 22. si853610.11.2008 21:00:44

    20. mustang: Ali vi veste kdo je to povedal ob kateri priložnosti in kakšen je resničen pomen besede "simplicitas" v tem kontekstu?

  • 23. Dorotej10.11.2008 21:02:04

    Sva generacija, za izobrazbo pa čestitke. Glede Forda in Mustanga sem vedel, nisem bil natančen. Vseeno hvala za poduk.

  • 24. mustang10.11.2008 21:09:46
    (+4)

    Si8536, besede so besede, kdor jih je prvič skombiniral ni važn (razen če je trademark?). Mislm, da npr. "arbeit macht frei" ni nujno negativen, čeprau se ve kdo je zasloveu s tem...Pomenov je pa več lahko skor zmeri. Tolk jih ka je ljudi, če si vsak npr. drgač razlaga eno stvar, ker je resnica tut lahko relativna. Kr se v tem primeru ex-YU vidi zlo očitno.

  • 25. giocondos10.11.2008 21:13:02

    Mustang, živio stari. Jaz se strinjam s teboj. Pravzaprav, s tvojim prvim komentarjem. Menim, da te je Dorotej narobe razumel, ker si pač tako formuliral. Drugače, ni Dorotej se mi ne zdi napačen. Lep pozdrav,

  • 26. si853610.11.2008 21:20:20

    mustang: Če ste že končali prestižno amerisško fakulteto bi to morali vedet. Za "arbeit macht frei" ve tudi tisti kateri je končal katerokoli neprestižno fakulteto v ex-YU.

  • 27. mustang10.11.2008 21:21:49

    Nič prestižnga, ni blo dnarja za take stvari.... Važn da razumeva kaj sm hotu povedat, a ne?

  • 28. Dorotej10.11.2008 21:26:45

    Giocondos, oba nisva napačna le, da sva dva svetova (potrebujeva enega "podobnika", da nam most zgradi!). Menim, da je prav, da lahko vsak pove svoje stališče. Ne moremo misliti vsi enako. Moteče so fobije, sovraštvo, hujskanje, etiketiranje, selektivnost ipd.

  • 29. pičo10.11.2008 21:28:31
    (+1)

    če bi še danes živel Tuđman BI sedel v Haagu,stvari bi se drugače odvijale,vojno sta zakuhala Miloševič in Tuđman,vendar je Tuđman izneveril Miloševiča,zato sta se udarla,hrvaška tajna likvidatorska grupa je žrtvovala Tuđmana z praškom KGB in tako je v neki meri HR vboljšem položaju,general Gotovina mora somo potrditi ,da je OLUJA bila genocid in HR JE EU. RAZPOLAGAM Z VELIKO mero znanja o tej vojni, tudi o tem kako se naj vojna samo zavleče DA si bodoči bogataši UREDIJO papirje in čim

  • 30. Dorotej10.11.2008 21:38:23

    Pičo, jaz sem debato začel, ker me kot Srba moti nenehno hujskanje na tem portalu s strani uradnih oseb. Povod je bil selektivno citiranje besed Vuka Jeremića. Za kaj niso, par dni nazaj, napisali kaj o intervjuju nekdanjega italijanskega ministra za zunanje zadeve Dinija, ki je govoril o Rambuieu, o začetku bombardiranja Srbije, o marsičem za nekatere zelo neprijatnem? Niso, ker se ne sklada z uradno poliko, da je le ena stran za vse kriva.

  • 31. mustang10.11.2008 21:46:09
    (+1)

    Drgač pa kom #7 ni delč od "resnice"

  • 32. mustang10.11.2008 21:51:45

    Če sancta simplicitas rečemo, seveda.

  • 33. uhuru11.11.2008 00:27:49

    Dorotej, kje lahko preberem Dinijev intervju??

  • 34. Homer11.11.2008 08:36:56
    (-28)

    @Dorotej lahko se strinjamo, da so se morda Srbi počutili ogrožene zaradi dejanj Tuđmana. Vendar pa to ne spremeni dejstvo, da so Srbi vojno začeli (pa ne samo na Hrvaškem). Tudi ne spremeni dejstva, da so vojno začeli, ker so hoteli imeti vse Srbe v eni državi. Torej so želeli Veliko Srbijo (pa čeprav je bila v začetku pretveza "obramba Jugoslavije") Zato so odgovorni za morijo, ki se je zgodila (pa lahko Dini govori kar hoče).

  • 35. mustang11.11.2008 09:53:06
    (+4)

    Homer, Srbi so se na vojno le pripravil. Hrvati so jih pa začel napadat, ker so hotel preprečit nastank RSK na "njihovem" ozemlju. Če jih ne bi napadal, vojne ne bi blo. Ker oni so si le hotl vzet, kar bi lahko kot zmagovalci vzel že l.18, pa so šli *****i ustanulat YU, ki se je izkazala kot ogromna zgodovinska napaka. Ker l.18 so mel možnost določit meje po želji. SLO in HR pa nista obstajali kot državi, še manj sta bili pa faktor, ki bi ju kdorkoli karkoli vprašal. Tko da mal respecta, prosm.

  • 36. mustang11.11.2008 10:03:35
    (+3)

    V YU "poroko" so Srbi prnesl 1000000 mrtvih, cca. 55% moškega prebivalstva je blo mrtvega ali invalidnga, mi smo pa AO/Italiji pomagal. In navkljub strašnim žrtvam so poslal še vojake na Italijo, ko so šli na Logatec in čez Rijeko. Mi mo pa v poroko prnesl kaj? In ka smo dubl šanso, smo jim hrbet obrnl. Da ne bi omenjou, kdo je naredu današnje kao AVNOJ meje, Hrvat, seveda. Kr poglejte kaj mamo mi od njih in Srbi. Pa ustanovitev BiH, da ne bi sploh govoru. Ni čudnga, da jim je živc poču.

  • 37. Homer11.11.2008 18:46:07

    S svojim komentarjem si samo potrdil, da so Srbi želeli in si še želijo Veliko Srbijo. Če ne bi bilo tako, bi pristali da normalno živijo tudi v drugih republikah (državah). RSK je bila v vseh pogledih tvorba, ki jo je dirigiral Beograd. Ko bodo enkrat dojeli, da pač živijo v 4-5 državah in da Velike Srbije ne bo nikoli, se bo morda ozračje na Balkanu začelo ohlajat. In če je kdo Srbom zaril nož v hrbet, so si ga to sami.

  • 38. mustang11.11.2008 21:16:31
    (+4)

    Tko al tko si največkrat sam nož u hrbet zariješ. Tko je pač u lajfu. Kr se tiče RSK, to je blo nenaseljeno območje, ki ga je ustanovila AO kot obrambeno linijo pred Turki, ti. "vojna krajina". In zakaj ne bi bla to Srbija, če tm žvijo Srbi 95% npr.?? Kr se tiče Bosne, je bla srbska že 500 let nazaj, nben narod se ni odselu niti prselu od takrat, kaj je spet sporno? Hrvat je naredu meje, sej se ve, ane? In verjem mi, nkol ne bodo dojel to kr pravš. Ne Srbi, ne Nemci, ne Italijani, ne noben drug.

  • 39. Homer11.11.2008 22:43:02

    Ja veš, to da so nekoč Srbi nadzorovali pol Balkana ne pomeni prav veliko. Konec koncev, so tudi Rimljani nadzorovali Evropo in še kaj več, Turki cel Balkan in več, Napoleon tudi skoraj celo Evropo, pa Neci so tudi nekaj let zasedli Evropo, pa nobeden od teh nima nikakršne pravice zahtevat na osnovi teh zgodovinskih dejstev teritorij nazaj. Pa četudi živijo v nekem predelu skoraj 100% nemci, Italijani, potomci turkov ali kdorkoli že.In zato tudi Bosna ne more biti več Srbska, pa čeprav je bila

  • 40. Homer11.11.2008 22:47:15

    ....pred 500 leti. Živimo danes in ne na mitih Kosovske bitke in kosovske devojke.

  • 41. mustang11.11.2008 23:41:48
    (+2)

    Noben ne zahteva polo Balkana, le teritorijo, ki je nedvoumno njihova. Je kdo zahteval Makedonijo, ki je bla del Srbije l18? BiH je umetna tvorba, prvič imenovana s tem imenom šele l1912, se ve s katere strani. Hrvaško je pa komunist Tito narisu, na račun ns in Srbov. Dej poglej si enkrat mal njeno obliko, a obstaja še bolj nenavadna država še kje? In Bosna je še vedno srbska, če nisi opazu, 49% nje. In čimprej nej gre vn.Kr se pa mitov tiče, zgodovina je pač zgodovina, kako boš pa gledou drgač?

  • 42. mustang11.11.2008 23:51:31
    (+5)

    Mera na Balkanu ne bo, dokler se Srbiji na da kr je njeno. Upam, da se bo čimprej najdu en na Zahodu, ka ne bo vse čez cash gledou in to potrdil. Mi smo si pa zapravl svojo priložnost z izdajo Yugoslavie za kratkoročno korist. Tle se bo spet nemšk govorl čez ne tolk dolg časa. In ne bo ludih Srbov, ka za druge ginejo, ka pa da seb zrihtajo državo tko kaje treba. Dvakrat še tolk lud ka so oni ne bo šu na led. Drgač pa, sej veš, Bog obvarji srbskega junaštva in hrvaške kulture. Tko se se začel že l18 drkat. Preber si memoare Ž. Mišića, ki ješou po Yugi takoj po vojni čekirat "javno mnenje". Sam kralja mu ni ratal prepričat proti projektu Yuge. Je pač očitno hotu scat s svoje teritorije na Avstrijo, ka jim je nepojmljivo gorja povzročila...

  • 43. Homer12.11.2008 07:37:34

    Po tvoji teoriji, bi Slovenija morala iti v vojno s Hrvaško, Madžarsko, Avstrijo, in Italijo, ker so tam "nesporna" slovenska ozemlja. Torej bi Slovenija morala dobiti kar je njeno. Tvoje razmišljanje je tipično Srbsko (ponos nad vsem, pa ni važno koliko je mrtvih)

  • 44. mustang12.11.2008 09:57:40
    (+2)

    Slabo sklepaš. Slovenci smo se SAMI odločl, da bomo v Avstriji rajši živel, nekega daljnega 10. oktobra. V Italiji smo ga pa popušil, nimaš več kej, če smo se pustl raznarodit. Madžarom smo vzel na račun sodelovanja s Srbijo, drgač ne bi pod razno mel Prekmurja dons, s Hrvati pa se tut ve kje je bla meja. Smo pa komunajzlnom nasedl, oni so pa narisal... Ponos pa ja, seveda. O takih, ka je bil Maister, lahko samo sanjamo dons. Tuki, ka sm jest, u LJ, jih pa nikol ni blo, BTW. Sami capli in reve.

Če želite komentirati, morate biti prijavljeni v MojSiOL.

Prijavi se
Registriraj se!