Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Sreda,
15. 4. 2009,
11.58

Osveženo pred

8 let

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 1

Natisni članek

Sreda, 15. 4. 2009, 11.58

8 let

StrojMachine: Priprave na spektakel

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 1
Ekskluzivna fotoreportaža in mini-intervju o nastanku instrumentov in pripravah na večpredstavnostni spektakel, ki ga bo energični »industrijski« kolektiv uprizoril 16. aprila v Cvetličarni.

StrojMachine so ena redkih glasbenih skupin na svetovni glasbeni sceni, katere člani sami izdelujejo inštrumente in nanje tudi igrajo. Skupina je nadgradnja zasedbe The Stroj, ki je svoj glasbeni izraz iskala v hipnotičnih ritmih in jih nadgrajevala s scenskimi nastopi, svetlobnimi efekti in pirotehniko. Po enajstih letih odmevnega delovanja doma in po svetu so se zadnji dve leti člani zasedbe Strojmachine intenzivno lotili še novih raziskovanj meja glasbenih možnosti. V četrtek, 16. aprila, ob 21. uri, bodo v ljubljanski Cvetličarni izvedli promocijo plošče Vacuum in premierno predstavili videospot uspešnice Let's Went. Obiskovalcem se bodo predstavili s konstrukcijo odsluženih inštrumentov, koncertno prizorišče pa skupaj z gosti spremenili v slikarsko ploskev. Člane zasedbe smo spremljali med nekajdnevnimi pripravami na koncert. O koncertu, novih inštrumentih, izzivih in načrtih smo se pogovarjali z Jurijem Šuhelom.

Likovno ustvarjanje med koncertom

'Čeprav nas je v zasedbi, v našem plemenu, od 12 do 14, imamo tudi veliko somišljenikov in smo hkrati zelo široka ekipa. Še sami ne vemo, koliko nas je. Vedno iščemo primeren trenutek, ko bi se lahko povezali. Ob pripravi koncerta smo se kar nekaj časa dogovarjali z novomeškima umetnikoma Nejcem Smodišem in Sebastijanom Šeremetom. Slikarja in kiparja, ki delujeta bolj v 'underground sceni', sta nam zelo všeč in prosili smo ju, če bi v času koncerta poskusila kaj narisati. Naša glasba jima bo dober navdih in ker delamo nekaj novega, smo se odločili, da se prepustimo vetru, naj se zgodi, kar se zgodi.'

Konstrukcija odsluženih inštrumentov 'V vseh letih našega ustvarjanja smo imeli približno 400 koncertov in s Črtom Lipovškom sva razmišljala, zakaj ne bi uporabnim objektom, ki smo jim že enkrat dali novo življenjsko priložnost in jih pretvorili iz uporabnih objektov v nove uporabne objekte, torej v inštrumente, dala še eno priložnost v inštalaciji. Nobene povezave s prvotnimi predmeti ni več, zdaj deluje vse popolnoma organsko. Na koncertu v Cvetličarni bomo z inštalacijo v prostor vnesli neko prav posebno energijo.'

Zgodba o orglah

'Orgle so naš nov inštrument, pri katerem smo morali izumiti celoten mehanizem. Zgodba se je začela že pred dvema letoma. Že dlje časa smo se ukvarjali z zamislijo, da bi začeli uporabljati tudi melodije in harmonije in ne le ritmov, fizike, fizične moči … S Črtom sva se znašla pred strašnim izzivom. Nisva bila prva, ki bi se lotila izdelave orgel, sva pa prva, ki sva si pri izdelavi drznila uporabiti tlak. V naši skupini smo na besedo nemogoče zelo občutljivi, ker ta po našem mnenju ne obstaja. Razmišljala sva, se ukvarjala s fiziko … Večinoma so bili inštrumenti, ki smo jih izdelovali v zadnjih letih, precej enostavni, za izdelavo smo potrebovali le malo domišljije. Orgle pa niso bile šala. Iskati sva morala primeren material in vse skupaj je nastajalo spontano. A po slabem letu dela se je izkazalo, da orgle ne delujejo. Zelo sva bila razočarana. Za mesec dni sva vse skupaj pustila pri miru, potem pa odkrila pripravne grupe za kompresorje in orgle so začele delovati. Ni dovolj le videz inštrumenta, inštrument mora tudi delovati. Pred nami je bil nov izziv. Odpravili smo se na turnejo po Baltskih državah, Belgiji in Črni gori in na koncertih preverjali, kako orgle delujejo. Sledila je ideja o novi plošči Vacuum, Janez Levec pa je ustvaril hit Let's Went, ki ga lahko poslušalci poslušajo, ne glede na to, ali so našo glasbo že kdaj slišali na koncertu.'

Manj je več

'Pred trinajstimi leti smo bili eni redkih, ki so za svoje koncerte uporabljali izraz spektakel. Danes se je ta izraz precej izrodil, povsod so sami spektakli! Prvi smo bili, ki smo se predstavili v kamnolomu in skrajno nemogočih okoljih ter pri tem uporabljali svetlobno tehnologijo z Lorisom Vižintinom, ki nam je pokazal, kaj vse je mogoče narediti s sencami in osnovno svetlobo. Spektakla se zdaj lotevamo na nov način, po načelu manj je več. Radi bi se sami ukvarjali s svetlobo, s projekcijo, še zmeraj smo očarani nad sencami.

Poigravamo se tudi z novimi koncepti, načrtujemo inštrument s frekvencami, ki jih ljudje ne slišimo, iz kanalizacijske cevi bi radi izdelali 'mega bas' in z njim mehansko ustvarili nizke frekvence, v prihodnosti se bo zagotovo še enkrat zgodil kamnolom …

V Cvetličarni pa bomo tokrat pozornost namenili predvsem predstavitvi naših inštrumentov, ustvarjanju slikarjev, promociji plošče in videospota. Verjamem pa tudi, da bo Aldo Ivančič kot vedno tudi tokrat na akustičnem nivoju poskrbel, da bodo obiskovalci doživeli neko novo izkušnjo.'

Ne spreglejte