Petek,

Na kolo

Petek, 2. 5. 2014, 10.38

6 let, 7 mesecev

"Pod gorami" do gorenjskega turističnega bisera

Thermometer Blue 1
Ko nas je alpski smučar Andrej Jerman pred slabim letom dni povabil na kolesarjenje "pod gorami", smo brez pomisleka nemudoma osedlali bicikel, no tokrat smo preizkušnjo ponovili in razširili.

Ko smo pred slabim letom dni v rubriki VIP-rekreacija gostili Andreja Jermana, najboljšega slovenskega smukača, ki se je po sklenitvi aktivne športne poti šele privajal na "civilni" način življenja, je Sportalovo ekipo povabil na kolesarjenje "pod gorami". "Ker je to ena od najlepših, pa tudi najbolj razgibanih in manj prometnih cest," je priljubljeni Jerry takrat utemeljil svojo odločitev.

Več kot odličen razlog, da se po cesti "pod gorami" zapeljemo tudi v rubriki Na kolo. Ker je omenjena cesta, ki ji nekateri pravijo celo Gorenjski balkon, kar daje slutiti, da se z nje vidi marsikaj in marsikam, dolga "le" 10 kilometrov, smo se odločili, da jo nekoliko podaljšamo. Na 70 kilometrov.

Izhodiščna točka tokratnega kolesarskega izleta naj bo pri gostišču Dežman na Kokrici, kjer boste na prostornem parkirišču lahko parkirali svojega jeklenega konjička. Pot se nadaljuje skozi naselje Mlaka pri Kranju, po nekoliko utrujajoči ravnini mimo Trstenika pa vse do Golnika in Seničnega, kjer si boste v daljšem vzponu lahko prvič res dobro zadihali. Sledil bo spust do vasi Križe, mimo Pristave in do križišča, kjer se cesta razcepi za Tržič (desno) ali Begunje oziroma Ljubljano (levo). Izberite drugo.

Če boste takoj zagrizli v klanec in boste na levi strani ugledali gradbišče z bazenskimi školjkami oziroma nastajajočo Gorenjsko plažo, bazensko-kulturni kompleks, ki naj bi prve goste sprejel že letošnje poletje, potem ste na pravi poti.

V kraju Bistrica pri Tržiču, kjer ste se v preteklosti verjetno že kdaj znašli na Šuštarski nedelji, sledite obcestnim tablam za Begunje. Pot vas bo peljala mimo osnovne šole, potem pa se bo kmalu obrnila navkreber. Naj vas daljši vzpon do Brezij pri Tržiču ne odvrne od nadaljevanja poti, saj vas po dosegu vrha Brezij pri Tržiču čaka 10 kilometrov udobne vožnje pod Dobrčo, z izmenjujočimi se vzponi in spusti ter slikovitim razgledom na Julijce – ki bo poplačal ves pretekli trud – in osvežujočim spustom do Begunj.

Tam lahko izkoristite čas za daljši počitek, če ste v družbi najmlajših, jim lahko privoščite igro na igralih pri Krvinu ali novejših nasproti legendarne gostilne Avsenik.

Pot nadaljujte proti Lescam in Bledu, pri čemer lahko del poti od Lesc do Bleda prevozite po kolesarski progi. Ta vas bo peljala tudi mimo Šobca, idiličnega avtokampa ob Šobčevem bajerju, kamor se poleti zgrinjajo tuji gostje s prikolicami in avtodomi s pretežno rumenimi registrskimi tablicami iz dežele tulipanov.

Na Bledu lahko naberete še nekaj lahkotnih kilometrov in odpeljete še častni krog okrog Blejskega bisera, lahko pa se odločite za postanek na znameniti kremni rezini ali pa to dvoje združite v športno-gurmanski paket.

Pot proti izhodišču nadaljujte v smeri Radovljice, rojstnega mesta Antona Tomaža in prestolnice festivala čokolade, temu sledijo spust do Lancovega, kratek petodstotni klanec do Lipnice in ravninski del do Podnarta.

Za konec vas čakajo še premagovanje vzpona do Podbrezij, sproščujoč spust po stari cesti, ki del poti vodi vzdolž avtoceste, vožnja mimo gramoznice v Naklem, ki vsako leto v marcu gosti brezkompromisne preizkušnje v terenski vožnji in hop … Izhodiščno mesto na Kokrici je pred vami.

Ves krog vam bo na števcu prištel nekaj manj kot 70 kilometrov in nameril okrog 900 višinskih metrov.