Matej Podgoršek COVER1

Med bukvami vzpon na razgledno Dobrčo nad Tržičem

Matej Podgoršek COVER1

Thermometer Blue Green 3
Nad Tržičem se vzpenja Dobrča. Skoraj triurni vzpon ponuja tako pravo rekreacijo na nekaj strmejših odsekih kot eno najlepših gozdnih poti na slovenski transverzali. Vabljeni!

Dobrča nad Tržičem oziroma Begunjami je ena bolj obljudenih gorenjskih gora. Tržič, Brezje nad Tržičem, Podljubelj, Begunje, Draga je le nekaj izhodiščnih točk za vzpon na 1.600 in še nekaj metrov visok vrh. Gre za zadnji greben Kamniško-Savinjskih Alp, ki pa je prek Prevala povezan s Karavankami. Ne gre za mejno goro, pravzaprav je nekoliko pomaknjena v Ljubljansko kotlino in zato ponuja razglede v vse smeri neba. Marsikdo naredi napako in pohod konča pri koči, a velja zbrati še nekaj moči na vzpon na sam vrh Dobrče oziroma sosednji Šentanski vrh, kjer beseda razgled dobi povsem nov pomen.

Za izhodišče smo izbrali vas Brezje nad Tržičem. Zapeljite se torej do šuštarskega Tržiča, v centru zavijete za Bistrico oziroma Brezje pri Tržiču. V Brezjah desno od cerkvice Sv. Neže zavijete navzgor, kjer je nekaj 10 metrov naprej manjše parkirišče, kjer se začne pot. Kažipot vas usmeri po gozdni cesti navzgor. Po nekaj minutah hoje se desno z makadamske poti odcepi pot proti Dobrči. Prvi del poti kar strmo vijuga po gruščnati poti navzgor (kot bi hodili čez peske na Šmarno goro). Po dobre pol ure hoje strmina popusti, sledi pa najlepši del ture. Pot vas vodi po dokaj položnem slemenu med samimi bukvami. Še posebej zgodaj zjutraj, ko desno od vas vzhaja sonce, ja ta drugi del poti na Dobrčo čudovit. Še pred tem odsekom se dve, tri minute desno od glavne poti ponuja razgled proti jugu na Ljubljansko kotlino in Jelovico. Konec tega dela poti pa predstavlja vzletišče zmajarjev in padalcev. Čistina omogoča razgled na Dobrave, Ratitovec in Jelovico, Poldetova klopca pa priložnost za počitek.

Pred vami je tretji odsek poti. Poraslo pobočje je zelo strmo, a se pot vije cik-cak, tako da strmina le ni prehuda. Z bližnje Lešanske planine lahko poleti slišite kravje zvonce in tako boste vedeli, da bo najtežjega dela poti kmalu konec. Po približno 40 minutah pridete do koče sredi gozda. Tam se pot razcepi - desno navzgor lahko krenete direktno na vrh Dobrče, naravnost pa se vije položna pot do koče na Dobrči. Izberite slednjo in čez 10 minut boste na planini Dobrča. Čudovita planina s kočami in kravami bo lep fotografski motiv. Na samem robu grebena pa stoji koča z razgledom proti Dobravam, Jelovici in Spodnjim Bohinjskim goram.

Po okrepčitvi pa pot le nadaljujte še sam vrh (po res obilnih porcijah domače hrane bo nekaj dodatne hoje prišlo še kako prav!). Od koče se spustite do lovske in pastirskih koč. Tam se odpira pogled proti Stolu, Robleku in Begunjščici (proti slednji od tam tudi vodi pot – dobre tri ure). Desno mimo koč vas kažipot usmeri proti vrhu. Sledi slabe pol ure dokaj strmega vzpona skozi smrekov gozd. "Še malo pa smo zmagali," mi je dejal starejši možak. Besede, ki vam dajo dodatne moči, če vas ob koncu noge ne ubogajo več. Vrh Dobrče ne ponuja najboljšega razgleda, zato stopite še nekaj minut naprej na drugi konec grebena - na Šentanski vrh. Ta je povsem gol in z njega se vam odpira neverjeten pogled proti Bledu, Julijcem, Jesenicam, Stolu, Robleku, Begunjščica je tik pred vami, pa na Ljubelj, greben Košute in navzdol proti Tržiču. Rekreativna tura z razgledno nagrado!

V dolino se lahko vrnete po isti poti ali pa malo pod vrhom Dobrče sestopite v smeri Lešanske planine (na znano pot se boste vrnili pri vzletišču za zmajarje). Pa srečno!